Logo de la Universitat de València Logo Institut Universitari d'Investigació de Robòtica i Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (IRTIC) Logo del portal

CABINTEC (Subprojecte eSEÑAL: Sistema Intel·ligent de Senyalització i Informació en Trànsit)

Aquest proyecto CABINTEC (Subprojecte eSEÑAL: Sistema Intel·ligent de Senyalització i Informació en Trànsit) està enfocat a la prevenció d'accidents integrant sistemes electrònics avançats en un nou escenari de senyalització amb tecnologies cooperatives o I2V (Infrastructure-to-Vehicle Communication).
Descripció

Aquest projecte està enfocat a la prevenció d'accidents integrant sistemes electrònics avançats en un nou escenari de senyalització amb tecnologies cooperatives o I2V (Infrastructure -to- Vehicle Communication). En particular, s'inclou en els sistemes de limitació de velocitat o ISA ( Intelligent Speed ​​Adaptatn ) per al que es validarà un demostrador de Sistema d'Adaptació de la Velocitat dinàmic basat en radiobalises de velocitat. L'electrònica pot ajudar a l'enteniment dels senyals i al desenvolupament d'aquesta senyalització adaptable. Tenint en compte els avenços en tecnologia sense fils, ja sigui mitjançant xarxes de sensorització sense fils, WSN ( Wireless Sensor Networks ) o per tecnologia més econòmica com la RFID ( Radio Frequency Identification), hi ha la possibilitat d'informar al vehicle -usuari instantàniament de les condicions de la via per la qual va circulant. No seria necessari tenir una visió de la senyalització lateral per conèixer ara els límits de velocitat, es podrien calcular les corbes de frenada, perquè es coneixeria amb anterioritat les limitacions posteriors de velocitat , redundant en una conducció més segura i fiable. La gestió intel·ligent de les múltiples senyals que es poden rebre a bord és una qüestió que ha de ser tractada amb detall, perquè pot desbordar el conductor si no discriminen aquells senyals que no són rellevants en cada instant de la conducció. S'ha de fer un estudi del sistema de presentació de la senyalització i segurament s'hagi de procedir a la seva assaig en el simulador de conducció , on es validi el sistema de recepció embarcat.

Data d'inici
2007 Juny
Data de finalització
2010 Juny
Entitats col·laboradores:

Ministerio de Fomento - Proyecto Singular Estratégico