Logo de la Universitat de València Logo Institut Universitari d'Investigació de Robòtica i Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (IRTIC) Logo del portal

.
.
.
.
.

LOD-RoadTran18 dissenya una configuració per a recollir dades de manera uniforme

  • 11 de març de 2022
Image de la noticia

Els socis de LOD-RoadTran18 han desenvolupat un model que inclou ontologies i vocabularis per a ser utilitzats en el context de les dades obertes de trànsit enllaçades, tenint en compte les metadades relacionades amb els serveis. A més, els seus membres també han dissenyat i creat una interfície que permet consultar dades de manera uniforme.

En el primer cas, el model s'ha provat a petita escala en diversos conjunts de dades. També s'han desenvolupat eines per a les conversions, adaptacions i validacions del model i s'ha prestat una atenció específica a les característiques geoespacials de les dades de trànsit.

A més, s'ha definit, creat i provat un model de dades obertes de trànsit enllaçades que es basa en el model DATEX II combinat amb els resultats de l'anàlisi dels projectes LOD de dades de trànsit portats a terme prèviament durant la iniciativa. S'han desenvolupat eines de validació semàntica juntament amb eines de conversió automàtica i mapatge manual per a proporcionar una transició fluida del model DATEX II al model de dades obertes de trànsit enllaçades.

Quant al segon treball, ha implicat una definició i prova d'interfícies per a garantir que els usuaris finals i els proveïdors d'informació puguen accedir a formats de dades estructurades i desenvolupar nous serveis. Així mateix, s'ha fet una proposta tècnica per a un Sistema d'Informació de Trànsit (TIS) accionable LOD en l'escala d'intervenció que s'ha requerit en els estats membres dels socis del projecte.

A Espanya, s'ha planificat un TIS competent en LOD, complet amb metadades i interfícies, per a desenvolupar-los en futures activitats del projecte. Pel que fa a aquest país i a la República Txeca, s'ha desenvolupat una plataforma per a obtenir dades de diferents TIS, enriquir-los amb capacitats LOD i posar-los a disposició per a la seua posterior reutilització, així com una plataforma de proves per a manejar, enriquir i retransmetre el contingut.

Aquest projecte té com a objectiu donar suport a la reutilització de les dades dinàmiques del trànsit per carretera a la República Txeca i a Espanya, fer que el portal de dades europeu siga FAIR (localitzable, accessible, interoperable i reutilitzable) i connectar-ho amb qualsevol altra dada del sector utilitzant LOD. Està cofinançat per HaDEA i coordinat per la Universitat de València amb l'assistència tècnica de LMT Group.

El contingut d'aquesta publicació és responsabilitat exclusiva d'IRTIC (UV) i no reflecteix necessàriament l'opinió de la Unió Europea.