Logo de la Universitat de València Logo Institut Universitari d'Investigació de Robòtica i Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (IRTIC) Logo del portal

.
.
.
.
.

El projecte LOD-RoadTran18 conclou la seua primera fase amb l'objectiu d'aconseguir la reutilització de les dades de trànsit dinàmiques entre els països de la Unió Europea

  • 10 de febrer de 2020
Image de la noticia

LOD-RoadTran18 conclou la primera fase del projecte en la qual s'ha realitzat una àmplia anàlisi de la legislació europea en el marc del desenvolupament dels sistemes de Transport Intel·ligent i la seua implementació a la Unió Europea. Aquest estudi senta les bases del projecte l'objectiu del qual és aconseguir la reutilització de les dades de trànsit dinàmiques entre els països de la Unió Europea. El projecte està cofinançat per la Comissió Europea en el marc de projectes CEF.

L'objectiu del projecte LOD-RoadTran18 és aconseguir que les dades de trànsit d'Espanya i la República Txeca milloren la seua interoperabilitat, distribució i reusabilitat a escala europea i adquirisquen caràcter de dada oberta enllaçada. 

Per a això, la primera fase del projecte contempla una anàlisi de la directiva europea d'Informació del Sector Públic amb l'objectiu d'examinar el seu grau d'implementació. D'aquesta manera, s'ha realitzat un estudi sobre la manera en la qual les administracions públiques ofereixen actualment la informació de trànsit. La iniciativa inclou tant els diferents aspectes de la informació de serveis de trànsit, el seu contingut i la manera en què les dades són publicades en els Punts d'Accés Nacionals. 

El principal objectiu d'aquesta activitat és analitzar l'impacte de la implementació de la legislació europea en el marc del desenvolupament dels Sistemes de Transport Intel·ligent (ITS) en l'àmbit del transport de carretera i per a les interfícies amb altres maneres de transport i els seus actes delegats. 

La primera fase del projecte ha realitzat una anàlisi de les qüestions legals i tècniques relacionades amb la informació del sector públic (PSI). D'aquesta manera, els socis del projecte han desenvolupat una revisió de la legislació existent en l'àmbit nacional i europeu, analitzant el seu grau d'implantació en els portals públics de dades obertes. 

L'objectiu és determinar quin tipus de dades i com aqueixes dades han de ser publicats i com els NAP haurien de ser implementats per a complir amb els requisits específics.

Al mateix temps, s'han analitzat també les qüestions de procediment relacionades amb la directiva ITS en l'àmbit del transport de carretera.

Així mateix, els socis del projecte han dut a terme una anàlisi de les regulacions espanyola i txeca que es deriven d'aquestes dues legislacions.

El contingut d'aquesta publicació és responsabilitat exclusiva d'IRTIC (UV) i no reflecteix necessàriament l'opinió de la Unió Europea.