University of Valencia logo Logo Faculty of Law Logo del portal

.
.
.

Balanç de dos dies: més connexions, menys presencialitat

  • March 26th, 2020
Image de la noticia

El dilluns 23 de març la Universitat va reiniciar la seua activitat desplegant Plans de Continuïtat en el context de l’estat d’alarma declarat el dia 14. Al llarg d’aquests dos darrers dies s’ha produït un increment de les connexions a les eines de treball en línia, en paral·lel a una reducció de la presencialitat als edificis de la Universitat, reduïda al 0,77% del total de la plantilla.

L’objectiu de tendència a la presencialitat zero forma part del conjunt de mesures disposades en la resolució del rectorat del 16 de març entre les quals es troben la prestació dels serveis d’atenció al públic única i exclusivament per mitjans telefònics i/o telemàtics i la limitació d’accés als edificis de la Universitat.

Consum de recursos TIC

Aquest dilluns i dimarts, en què s’inicia el treball a distància i es reprenia la docència en modalitat no presencial, han suposat un increment d’accessos a l’Aula Virtual de la Universitat en un 472,64% respecte d’una jornada ordinària.

L’increment extraordinari de persones usuàries d’aquesta plataforma va suposar el passat dimarts una reducció de rendiment de les funcionalitats del sistema entre les 10:40 i les 16 del dilluns 23 de març, arribant a estar puntualment inoperativa. Per donar resposta a aquest repte ‘s’ha incrementat la memòria i duplicat el número de cores’ ha comunicat el Servei d’Informàtica de la Universitat.

Superat aquest moment inicial, tal i com informa aquest servei, el funcionament al llarg dels dies 24 i 25 de març es troba en els paràmetres de normalitat, continuant-se amb aquest elevant nombre de connexions simultànies.

D’acord amb les dades d’aquest servei, el nombre de persones usuàries de correu electrònic també s’ha incrementat en relació a una jornada ordinària en un 15,67%.

L’increment del nombre d’usuaris i usuàries ha anat acompanyat d’un important creixement del nombre de missatges enviats, que s’ha més que multiplicat per 2,12, i pel nombre de coreus rebuts per minut, que ha experimentat un creixement del 126,83% respecte d’un dia habitual.

És per aquest motiu que s’ha experimentat moments puntuals en els quals s’ha endarrerit en alguns moments la recepció de missatges.

Aquesta càrrega addicional de treball dels sistemes informàtics de la Universitat ha estat més evident en el nombre de persones usuàries de la plataforma Blackboard Collaborate, que ha vist multiplicat el nombre de persones usuàries en 46,3 vegades el nombre habitual.

Les operadores de telecomunicacions ja havien informat la passada setmana d’aquest increment de consum en xarxa vinculat a l’ús del teletreball, i dels possibles efectes que podia tindre sobre el funcionament habitual de les diferents plataformes. Per això emeteren un conjunt de recomanacions que es poden consultar ací.

Edificis oberts i reducció de la presencialitat

El passat dilluns la Universitat de València informava d’una presencialitat del 1,75% de la plantilla en els edificis de la institució en el marc del desplegament dels 66 Plans de Continuïtat aprovats, i apuntava a una progressiva reducció d’aquest percentatge.

Les dades del dia 24 de març evidencien una caiguda fins el 0,77% del total de la plantilla present en els edificis de la Universitat, dels quals sols 3 estigueren oberts al campus de Blasco Ibáñez, un nombre similar al dels campus de Burjassot-Paterna i de Tarongers. L’edifici històric, La Nau, està tancat des del divendres 12 de març.

Respecte del dilluns 23 de març, els serveis de neteja es reduïren en un 5% i en poc més del 12% en el nombre de personal de control d’accessos que, en el Campus dels Tarongers, arriba a suposar un 6,5% del total de personal en una jornada ordinària.

 

Els edificis de la Fundació General, de la Fundació Universitat-Empresa (ADEIT) i del Centre d’Idiomes es troben tancats, funcionant amb una modalitat no presencial, mentre que les Clíniques de la Universitat de València funcionen únicament en serveis mínims en les àrees clíniques d’odontologia i podologia, amb una reducció de la presencialitat fins el 6,3% del total de la seua plantilla.

Pel que fa a la Fundació Parc Científic, aquesta opera en serveis mínims per garantir els accessos a laboratoris i instal·lacions, en un context en què diverses empreses localitzades al nostre Parc Científic estan treballant en estudis genètics vinculats al combat al COVID-19.

La rectora de la Universitat de València, M. Vicenta Mestre, ha llançat un missatge d’agraïment a tota la comunitat universitària per continuant prestant els serveis públics a la comunitat universitària i a la ciutadania en aquest context.

La rectora també ha remarcat el paper de les persones que han gestionat cadascun dels 66 Plans de Continuïtat que han fet possible canviar les maneres de treballar per adaptar-se a la nova realitat, així com a tot el personal del Servei d’Informàtica per garantir el funcionament de les aplicacions, de la Unitat Web i Màrqueting per la ràpida adaptació de les interfícies comunicatives, així l’important tasca del personal de seguretat, control d’accessos i neteja, en aquestes circumstàncies úniques.

___

Aquesta informació ha estat elaborada per l’àrea de comunicació institucional del Gabinet de la Rectora, amb informació proporcionada pel Vicerectorat d’Estratègia, Qualitat i Tecnologies de la Informació i el Servei d’Informàtica, i per les vicegerències de Recursos Humans i Organització Administrativa i de Coordinació Econòmica i de Serveis.