University of Valencia logo Logo Faculty of Law Logo del portal

L'article 9 del reglament d'avaluació i qualificació de la Universitat de València per a títols de grau i màster preveu diverses causes de modificació de la data d'examen:

"En els supòsits de coincidència de dates i horari entre proves finals d’avaluació d’assignatures de la mateixa titulació en les quals s’haja matriculat l’estudiant , o davant d’una causa de força major, aquest pot presentar una sol·licitud de canvi de la data i/o hora de la prova d’avaluació per escrit a la direcció del departament responsable de la docència de l’assignatura amb una antelació mínima d’un mes de l’inici del període oficial d’exàmens. Si es tracta d’una situació sobrevinguda convenientment justificada, aquesta antelació pot ser inferior.

En aquests supòsits, les assignatures bàsiques tenen prioritat sobre les obligatòries i aquestes sobre les optatives. En el cas de veure’s afectades dues assignatures d’un mateix tipus, el canvi d’horari o data ha de ser efectuat, si escau, en l’assignatura del curs superior."

Per tant:

Davant situacions de força major sobrevingudes (per exemple, COVID) l’estudiantat pot presentar una sol·licitud de canvi de la data de la prova d’avaluació per escrit a la direcció del departament responsable de la docència de l’assignatura, que resoldrà sobre la pertinència de la petició. Aquesta sol·licitud de l’estudiantat haurà d’estar convenientment justificada i ser presentada, en tot cas, abans de la realització de la prova la data de la qual es demana modificar. 

La valoració de la gravetat, als efectes d’aquest article, correspon a les direccions de departament. A aquest efecte, la sola acreditació d’haver donat positiu en una prova de detecció de la covid-19, sense anar acompanyada del certificat mèdic corresponent a la simptomatologia de caràcter greu que impedisca per motius de salut la presentació a la prova, no serà tinguda en compte com a motiu de modificació de data d’examen. 

La sol·licitud haureu de realitzar-la a través del Registre electrònic de la Universitat, adreçada al Departament responsable de la docència de l'assignatura. La sol·licitud haurà d'estar validada per l'informe d'un facultatiu on s'especifique la impossibilitat d'assistir a l'examen, amb concreció de l'interval temporal per al qual es fa eixa modificació. A la sol·licitud haureu d'adjuntar la documentació acreditativa de la situació al·legada.