Logo de la Universitat de València Logo Màster Universitari en Continguts i Formats Audiovisuals Logo del portal

La Directora de À Punt, la nova cadena de comunicació pública valenciana, inaugura la nova edició del Màster

  • 9 de novembre de 2017
Image de la noticia

La importància de les narratives transmèdia, dels processos digitals en la creació de continguts i de la participació del públic per al desenvolupament dels mitjans. Aquestos van ser els temes que van marcar la benvinguda inaugural del màster en Continguts i Formats Audiovisuals que es va dur a terme a l'edifici històric de La Nau de la Universitat de València el passat 2 de novembre.

Per a rebre a Empar Marco, la directora general de À Punt, van estar presents Rafael Crespo, vicerector d'estudis de postgrau d'UV, i Miquel Francés, director del màster, que van destacar la internacionalització dels alumnes del curs i el focus en les pràctiques en empreses.

Empar Marco, que va anunciar per a desembre l'inici de la pàgina web de À Punt, també va anunciar un conveni amb les sis universitats valencianes que donarà l'oportunitat de treball i pràctiques als alumnes. A més, va destacar la importància de canviar les formes de treball per a crear nous productes audiovisuals que siguen transmèdia i que al mateix temps aporten allò que el públic vulga veure.  

Tot açò crearà una cadena que no siga com tradicionalment l'entenem, va exposar Empar, sinó que connecte amb l'audiència, tant per les temàtiques com pel contingut de les xarxes.
 
La directora va remarcar la diferència entre proximitat i localisme en la producció de continguts. “Han de ser universals, han de ser exportables i han de servir també perquè des de fora vegen com som. Ja no parlem de ràdio-televisió valenciana, parlem d'un espai públic de comunicació”.

À Punt donarà als alumnes del màster l'oportunitat d'introduir-se en la indústria audiovisual a València i acompanyar el procés de digitalització dels mitjans. 

Rafael Crespo, vicerector d'estudis de postgrau, veu de manera positiva la connexió entre la universitat i la cadena per a fomentar la cultura mediterrània. “Amb els canvis d'avui hem d'aconseguir adaptar-nos i saber explicar les coses amb una objectivitat òptima”.

Marco va recordar que malgrat els avanços de les noves tecnologies i els canvis en les formes de comunicar-nos, l'èxit solament s'aconseguirà amb la qualitat de continguts originals i un equip de gent especialitzada, innovadora i oberta a noves maneres de treballar. Per tot açò, els treballadors de À Punt s'encarregaran tant de seleccionar els continguts creats per una productora externa com de les seues pròpies produccions. L'equip està estudiant adaptar idees i crear nous formats que siguen atractius i permeten la participació ciutadana en les xarxes socials.

À Punt es presenta com un mitjà innovador que pretén fomentar la cultura de la comunitat, entretenir amb formats transmèdia i oferir informatius que puguen competir amb les altres cadenes de notícies locals.