Logo de la Universitat de València Logo Màster Universitari en Cooperació al Desenvolupament Logo del portal

La comissió acadèmica del màster proposa els criteris qualitatius i quantitatius, basats sobretot en l’expedient acadèmic i en l’afinitat dels estudis cursats amb la temàtica del màster, que s’utilitzaran per a analitzar les sol·licituds presentades i seleccionar els candidats, i la que realitza el procés de valoració de mèrits i admissió dels alumnes en el màster.

Els estudiants han de presentar el currículum i una carta manuscrita de motivació. Posteriorment seran convocats a una entrevista on han d’expressar els motius pels quals volen desenvolupar els continguts del màster i s’indagarà en el fil conductor (projecció) que aquests poden tenir en el camp de la cooperació al desenvolupament.
Hi tenen un cert grau de prioritat els estudiants que hagen realitzat algun tipus d’activitat relacionada amb els camps d’estudis, encara que l’experiència com a tal no s’utilitze com a criteri excloent.

Criteris de puntuació
1. Projecció: Que és la capacitat dels sol•licitants per a aplicar els coneixements adquirits durant el curs en l’àmbit de cooperació per al desenvolupament, en funció del seu càrrec, ocupació, situació, etc. Es poden valorar els efectes multiplicadors de cada sol·licitant entre 0 i 10.
2. Motivació: Valorada a partir del manuscrit i de la participació dels sol·licitants en activitats relacionades amb la cooperació. Indica la predisposició dels sol·licitants a dedicar els seus coneixements i el seu temps en favor de la cooperació per al desenvolupament. Puntuable entre 0 i 10.
3. Experiència: Valorada entre 0 i 10, també en funció de l’experiència assenyalada en el currículum en temes de solidaritat i/o camp social.
4. Formació prèvia i expedient acadèmic: Valorats entre 0 i 10, en funció de l’excel·lència acadèmica i l’adequació de la formació prèvia als objectius del màster.
Fórmula de puntuació

Cada un dels criteris de puntuació té una importància relativa determinada, que equival al coeficient pel qual es multiplica la puntuació obtinguda en el barem per al càlcul de la puntuació total. En aquesta proposta, es considera que les importàncies relatives són les que segueixen:
Projecció = 35 %, motivació = 35 %, experiència = 15 %, formació i expedient = 15% (La fórmula quedaria: Puntuació total = 35 projecció + 35 motivació + 15 experiència + 15 formació i expedient).