Logo de la Universitat de València Logo del portal

• Estudiants del màster

Com afecta el descobriment de pous de petroli a les accions de les petrolieres?

Borsa de Valors

Fa menys de dues setmanes la petroliera Repsol va anunciar el descobriment més important de pous de petroli als Estats Units en els últims 30 anys. T'expliquem com aquesta troballa ha afectat el grup espanyol.

24 de de març de 2017

Amb un potencial d'extracció de fins a 1.200 milions de barrils de petroli. Així són els dos pous que la petroliera Repsol, juntament amb el seu soci Armstrong Energy, va descobrir recentment a l'estat d'Alaska; la troballa de petroli més important des de 2009. Una notícia així només ha pogut portar al grup espanyol repercussions borsàries positives, com veurem a continuació.

Repunt i consolidació a la Borsa

Els primers minuts del divendres 10 de març a la Borsa, els títols de Repsol van comptar amb una pujada de cotització al voltant del 3% fins a situar les accions en 14,48 euros, just un dia després que la petroliera comunicara a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV) el seu megadescobriment del petroli. La possibilitat d'explotar ràpidament els pous a aquesta reserva, al marge de l'ingent volum trobat, ha provocat que el mercat haja valorat positivament aquest descobriment. I és que Repsol preveu començar a extreure'n aquest 'or negre' ja l'any 2021.

La petroliera espanyola s'ha consolidat a la Borsa en l'últim any en experimentar una pujada del 41% després d'aquesta troballa de petroli i de la recuperació del preu del barril

En concret, al pou Horseshoe-1 s'ha descobert una columna de petroli de 46 metres mentre que a Horseshoe-1A s'ha trobat una columna de petroli de 30 metres. Aquesta troballa, juntament amb la recuperació del preu del barril, ha provocat que Repsol s'haja consolidat en l'últim any amb una pujada en borsa de fins al 41%. I en el que va d'any, en aquests últims 3 mesos, els títols de la petroliera han pujat un 7,49%, xifres més que significatives.

Tot això és una fantàstica notícia per als accionistes de la petroliera espanyola que veuen com el grup espanyol es consolida amb una constant pujada a la Borsa, el que genera unes molt bones expectatives en el mercat.