Logo de la Universitat de València Logo Màster Universitari en Investigació en Llengües i Literatures Logo del portal

Blog

  • La digitalització literària

    13 de de setembre de 2016

    Si busquem l’oposat a la macroliteratura, arran dels llibres publicats per l’escriptor Franco Moretti, podem determinar que aquest seria la filologia o el close reading. L’autor defenia una lectura comparada de la literatura internacional on el microscopi (les figures, els poemes, els llibres o els autors concrets) tingueren menor importància que el macroscòpic (els gèneres o els números de traduccions). No obstant això, des que Moretti publicara els seus plantejaments ja hi han passat més de 15 anys i el procés de digitalització s’ha fet imparable. El big data “ha canviat la nostra forma d’entendre el món”, tal com explica Jorge Carrión al seu article “Literatura i ‘big data’”, publicat pel periòdic La Vanguardia.

  • una mano y un ordenador

    La literatura i la seua relació amb les TIC

    21 de de juliol de 2016

    Internet aporta nous objectius a l’educació literària, donat que no podem obviar la presència de la literatura en la xarxa o les noves formes de lectura digitals. De fet, aquestes ferramentes estan contribuint a fomentar la comprensió dels textos, al mateix temps que proporcionen ferramentes i recursos multimèdia per a la seua producció, així com per a la seua possible publicació.

  • Estudiantes Universitarios

    Formant “ciutadans” de la cultura escrita

    8 de de juliol de 2016

    La gramàtica, dins del camp de la lingüística, es defineix com a un conjunt organitzat de sabers respecte del sistema de la llengua. Així mateix, cada teoria construeix la seua pròpia estructura conceptual en funció dels seus supòsits epistemològics sobre els quals fonamenten la totalitat del seu constructe teòric, metodològic i analític. Així ho determina María Cecilia Gaiser al seu estudi: “Apunts sobre teories lingüístiques, els seus postulats gramaticals i el seu impacte en l’ensenyament” publicat en 2011.

  • Un libro abierto con un boli

    Canvis en la didàctica: pas de “l’ensenyament de la literatura” a “l’educació literària”

    30 de de juny de 2016

    La didàctica de la literatura com a àrea de reflexió s’ha format en les últimes dècades, segons afirma Teresa Colomer al seu estudi: “La didàctica de la Literatura: temes i línies d’investigació i innovació”.