Logo de la Universitat de València Logo Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Logo del portal

.

"La sensació final d'haver cursat aquest Màster va ser molt positiva"

Sara Fita

9 de de desembre de 2016

Sara Fita, ex-alumna del Màster Universitari de Professor/a en Secundària de la primera promoció 2009-10.

Des de la meua infantesa que he volgut ser docent, educar, per tractar d’intervindre en la consecució d’una societat millor.

Els meus estudis en Història, la meua segona passió, calien ser completats, per tant, amb eixa formació pedagògica i didàctica tan necessària. És per això que la via era realitzar el Màster de Professorat. Si bé en el cas del docents esdevé un requisit obligatori, considere oportú assenyalar que l’hem d’elegir també per l’obligació moral d’un bon educador. Per l’experiència d’altres companys i posteriors investigacions al respecte s’ha pogut observar que l’elecció del  Màster pot haver estat causada en primer lloc per la seua eixida professional però que, finalitzat aquest, ha pogut, a més a més, servir per despertar l’interès real per l’educació gràcies al descobriment de tots els aspectes que aquesta envolta.

La Universitat de València ofereix un primer bloc dedicat, en un sentit ampli, als contextos educatius pel que fa a l’aproximació cap a l’alumnat, però també a tot l’entorn d’aquests, com les famílies, la societat, etc. Un segon bloc, aquell optatiu i que s’identificaria amb les especialitats, fa referència a la didàctica de les matèries pròpies. En el cas de les Ciències Socials,  fèiem un recorregut per l’art, la geografia i la història des de la seua perspectiva més teòrica fins l’aplicació a l’aula. Un tercer bloc, i aquell que més interès sol despertar, és el Practicum. Respecte a plans anteriors al màster, s’ha aconseguit donar un pas endavant qualitatiu i significatiu per la diferència en la relació entre centre, alumne i universitat. Malgrat tindre molts aspectes a millorar, està també en les mans de l’alumne poder gaudir i aprofitar al màxim eixe temps de contacte a l’aula.

És avui, quan dintre de l’aula real, puc aprofundir en tots els aspectes proposats pels nostres professors del màster. Cal destacar la funció de tots ells ja que, de manera coordinada per la seua pertinença al grup d’Innovació Gea Clío, van suposar el motor de tots els nostres èxits.

Abans de l'inici del Màster confesse que les meues expectatives no eren moltes ja que vaig ser alumna en la seua primera edició i la novetat i la ignorància d’allò que podria passar ens feia dubtar del seu èxit.

Al finalitzar, malgrat ser un any difícil perquè tant alumnes com professors estiguérem en un període de descobriment, la sensació fou molt positiva. Ara, gràcies a cursar el Màster, com que és un requisit per a la tasca de la docència, he pogut accedir a la meua feina actual.