Logo de la Universitat de València Logo Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Logo del portal

.

Vaig decidir estudiar el Màster perquè vaig veure en l'educació una eixida alternativa per a continuar sumant al món de la ciència.

Carla Muñoz | 22 de de març de 2019

Sóc Carla Muñoz Moyano, vaig estudiar el Grau de Biologia i Geologia amb l'especialitat de Fonaments en Biologia Sanitària la UV, després vaig continuar els meus estudis realitzant un Màster en la UV també anomenat Aproximacions Moleculars en Ciències de la Salut, que estava relacionat amb la biotecnologia i la bioquímica. Vaig intentar quedar-me en el món de la investigació perquè m'agradava prou però prompte vaig veure que era molt complicat en un país com el nostre sense finançament i de poques oportunitats i vaig decidir fer el Màster de Secundària que m'obria moltes portes i que era una opció que tenia des de feia temps.

Per què vas decidir estudiar el Màster? 
Vaig decidir estudiar el Màster perquè vaig veure en l'educació una eixida alternativa per a continuar sumant al món de la ciència, després de veure que des del pla de la investigació clínica a Espanya era prou impossible. A més sempre m'havia agradat el món educatiu, mostrar als altres la importància que té la ciència en la nostra vida diària i, poder contribuir a millorar o, almenys intentar aportar el meu granit d'arena a les generacions futures, era un escenari que em va paréixer molt atractiu.

Què et va aportar el Màster? 
El Màster em va aportar tota la part relativa al món de l'ensenyança en general: tècniques didàctiques, programacions, decrets, lleis educatives, història de l'educación... moltes coses que la gent que venim de graus allunyats de la docència (com en el meu cas Grau en Biologia i Geologia) desconeixem completament. Em va ajudar bàsicament a entendre que l'educació i la docència és molt més que transmetre uns coneixements ja assumits, és com, a qui, per a què, perquè ho fas i amb quins objectius. És fer despertar interés per aprendre i per descobrir en els més jóvens. 

Ha complit amb les teues expectatives? 
Sí, ja que he aprés moltes coses de què ni tan sols havia sentit parlar, el balanç general ha sigut prou positiu. Com a crítica constructiva crec que es deuria d'ampliar el temps de pràctiques per a poder assumir millor la realitat d'un institut amb tots els seus aspectes i incrementar la formació en programació i unitats didàctiques, però d'altra banda crec que és un bon començament per a introduir-te en l'ampli món de l'educació secundària.