Topologia, què?, per què?, per a què?

• 1 de març de 2019

Conferència del professor José Antonio Vilches Alarcón (Universitat de Sevilla) el dijous, 7 de març a les 13 hores, a la sala Darwin del Campus de Burjassot.

El propòsit d'aquesta xarrada és presentar una panoràmica de la Topologia als estudiants del grau en matemàtiques. S'introduiran els seus inicis teòrics lligats a la Teoria de grafs o l'Anàlisi i les seues diferents branques actuals com la Topologia general, l'algebraica o la computacional/combinatòria. Tot això s'il·lustrarà mitjançant exemples, alguns clàssics i uns altres menys coneguts. Les nocions de distància, continuïtat, varietat i complex (triangulació) jugaran un paper destacat al llarg de l'exposició.