University of Valencia logo Logo Department of Optics and Optometry and Vision Sciences Logo del portal

Professors/es del Grau en Òptica i Optometria participen en el Vilaciència 2025

  • April 14th, 2025
Image de la noticia
El professor Andrés Gené i la professora Mª Amparo Díez junt amb membres del Col·legi d'Òptics-Optometristess

Els dies 10, 11 i 12 es va celebrar a Villareal el V concurs per a joves investigadors/res Vilaciència 2025, dirigit a l'alumnat de tercer i quart de la ESO, Batxllerat i Cicles Formatius de Grau Mitjà.

L'objectiu és fomentar la investigació i les vocacions científiques entre l'alumnat més jove. Al concurs es van presentar 55 projectes científics de joves de tota Espanya i de Turquia, es van repartir 10.000 € en premis i va haver-hi més de 2000 visitants.

El Grau d'Òptica i Optometria, representat per les professores Mª Carmen García Domene i Mª Amparo Díez Ajenjo, juntament amb Juan Carlos Linero, membre de la Vocalia de Divulgació i Ciència del Col·legi d'Òptics Optometristes, i membres del Col·legi d'Òptics Optometristes de la Comunitat Valenciana, es van encarregar de realitzar xicotets experiments optomètrics que van despertar gran curiositat entre el públic assistent, i que servien per a acostar la professió i els estudis d'Òptica i Optometria tant a l'alumnat present com al públic general que va acudir a l'esdeveniment.

A més, totes dues professores van formar part del jurat expert que va haver de decidir el premi al millor experiment presentat a la Fira en la secció Física i Química, així com encarregar-se de donar un premi, juntament amb el President del Col·legi d'Òptics Optometristes de la Comunitat Valenciana, a un d'aquests treballs, que en aquest cas el guanyador va ser un treball sobre el bosó de Higgs, realitzat per un alumne de l'IES Peset Aleixandre de Paterna.

Per a més informació:

 

https://vilaciencia.es/

https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7317509224723275777/

https://www.facebook.com/photo/?fbid=1212648074194633&set=pcb.1212649014194

 Accés a algunes fotos d'aquestes jornades:

El professor Andrés Gené en un moment de la fira explicant un experiment
La professora Mª Carmen García en un moment de la fira explicant un experiment
La professora Mª Amparo Díez en un moment de la fira explicant un experiment
 Els professores Andrés Gené i Mª Amparo Díez en el lliurament d'un premi que otorgà el Col·legi d' Òptics-Optometristes