Logo de la Universitat de València Logo del portal

• Observatori de Rànquings

Logo QSEl rànquing d’universitats QS Graduate Employability Rankings ®, elaborat per la consultora Quacquarelli Symonds, va ser publicat per primera vegada l’any 2017. Dissenyat per a proporcionar als estudiants de tot el món una eina única mitjançant la qual poden comparar el rendiment universitari en termes de resultats i perspectives d’ocupabilitat dels graduats.

Nombre d'institucions classificades: 500 en la darrera edició de 65 països

Darrera actualització: 11-09-2018 | SAP

Acces al rànquing: QS Employability Rankings

Posició de la Universitat de València al QS Employability Rankings

Edició-Publicació Posició al món Posició a Europa Posició a Espanya
2019 - Setembre 2018 [301-500] [121-198] [13-14]
2018 - Setembre 2017 [301-500] [123-207] [12-15]
2017 - Setembre 2016 - - -

Evolució de la posició¹ de la UV segons QS Graduate Employability Rankings

(1) La posició està representada pel valor mínim de l'interval

Puntuació de la UV al QS Graduate Employability Rankings® per indicadors

Publicació Puntuació Global Resultats de graduats Connexions entre l'ocupador i l'estudiant  Reputació de l'ocupador Taxa d'ocupació de graduats Associacions amb ocupadors per facultat
2018 14,7-26,8 15,6 1,8 8,7 14,4 45,2
2017 13,8-27,8 - - - - 68,6
2016 - - - - - -

Resultats de Graduats (25%): QS ha identificat els "alma maters", com aquelles persones que figuren en més de 100 llistes d'alt rendiment. QS ha analitzat a més de 30,000 dels individus més innovadors, creatius, rics, emprenedors i / o filantrops del món per establir què universitats estan produint individus que canvien el món. S'aplica una major ponderació en perfils més joves i en els postgraus.

Connexions entre l'ocupador i l'estudiant (10%): És la suma del nombre d'ocupadors individuals que han estat presents activament al campus d'una universitat durant els últims dotze mesos, proporcionant als estudiants motivats l'oportunitat d'establir xarxes i adquirir informació. Aquesta "presència activa" pot prendre la forma de participar en fires de carreres, organitzar presentacions d'empresa, o qualsevol altra activitat d'acte-promoció.

Reputació de l'ocupador (30%): La mètrica es basa en més de 30.000 respostes a l'Enquesta d'Ocupadors de QS en la qual es demana als ocupadors que identifiquen aquelles institucions de les quals obtenen als més competents, innovadors i eficaços graduats. Les respostes internacionals i nacionals es ponderen en un 50% a la puntuació final d'una institució.

Taxa d'ocupació de graduats (10%): Proporció de graduats (excloent aquells que opten per seguir estudiant o no estan disponibles per treballar) en una ocupació a temps complet o parcial dins dels 12 mesos de la seva graduació.

Associacions amb ocupadors per facultat (25%): Aquest indicador consta de dues parts. La primera utilitza la base de dades Scopus of Elsevier per a establir què universitats estan col·laborant amb èxit amb empreses globals per a produir recerques citables i transformadors en un període de cinc anys (2011-2015). El rànquing d'enguany arreplega les col·laboracions universitàries amb 2.000 grans companyies globals, llistades per Fortune i Forbes. I la segona part, es consideren les associacions relacionades amb els llocs de treball que han sigut informats per les institucions i validades per l'equip de recerca de QS.

Metodologia i indicadors del rànquing QS Graduate Employability Rankings ®

TOP10 Universitats en la darrera edició

Abast Mundial

1.    Massachusetts Institute of Technology (MIT)