Logo de la Universitat de València Logo del portal

• Observatori de Rànquings

Logo El 30 de abril de 2019 l'agència de notícies Reuters ha publicat la tercera edició del rànquing de les 100 universitats més innovadores d'Europa. En aquesta classificació apareixen les universitats europees que més han contribuït a la ciència i la tecnologia, i han produït un impacte en l'economia europea i mundial.

Nombre d'institucions classificades: 100 nstitucions d’educació superior en la darrera edició

Proveïdor de dades bibliomètrics: InCites & Web of Science - Clarivate Analytics

Darrera actualització: 30-04-2019 | SAP

Acces al rànquing: Reuters Top 100

Per a establir aquesta classificació de les universitats europees més innovadores, Reuters News s'ha basat en dades compilades per Clarivate Analytics i diverses de les seues plataformes de recerca: Incites, Web of Science, Derwent Innovations Index, Derwent World Patents Index i Patents Citation Index.

En aquesta classificació 5 universitats espanyoles se situen entre les 100 universitats europees més innovadores, les mateixes que en l'edició de 2018. La primera és Universitat de Barcelona, en la posició 75, seguida de la Universitat Politècnica de Catalunya, amb la posició 81, la Universitat de València en la posició 92, la Universidad Politécnica de Valencia amb la 95 i  la Universitat Autònoma de Barcelona, en la posició 100 d'Europa.

Posició de la Universitat de València segons TOP100 REUTERS

Edició-Publicació Posició al món Posició a Europa Posició a Espanya Nre.institucions
2019 April 2019 - 92 3 100
2018 Maig 2018 - 100 5 100
2017- Maig 2017 - 82 3 100
2016 - Maig 2016 - 95 6 100

Evolució de la posició de la UV a Europa i a España segons Reuters.

Metodologia i indicadors del rànquing Reuters

Volum de patents. Font: Derwent World Patents Index, Derwent Innovations Index. El nombre de patents bàsiques (famílies de patents) presentades per l'organització.
Èxit de les patents. Font: Derwent World Patents Index, Derwent Innovations Index. La proporció entre les sol·licituds de patent concedides i les sol·licitades en el termini fixat.
Patents mundials. Font: Derwent World Patents Index, Derwent Innovations Index. Percentatge de patents per a les quals es va sol·licitar cobertura a les oficines de patents nord-americanes, europees i japoneses. La presentació d'una patent internacional és un procés costós i laboriós i la presentació en múltiples països o regions és un indici que la invenció es considera no trivial i té valor comercial.
Cites de Patents. Font: Patents Citation Index. El nombre total de vegades que una patent ha sigut citada per altres patents. El nombre de vegades que una patent ha sigut citada és una indicació que té un impacte en altres I + D comercials.
Impacte de Citació de Patents. Font: Patents Citation Index. És indicatiu de quin impacte ha tingut una patent. Com que és una relació (o mitjana), no depèn de la grandària de l'organització. L'indicador Percentatge de patents citades (a continuació) està estretament relacionat amb aquest indicador, per la qual cosa aquests dos indicadors reben la meitat de la ponderació que la resta.
Percentatge de patents citades. Font: Patents Citation Index. Proporció de patents que han sigut citades per altres patents una o més vegades. Està estretament vinculat a l'indicador d'Impacte de Citació de Patent.
Impacte de les cites d'articles en patents. Font: Patents Citation Index, Derwent World Patent Index, Web of Science Core Collection. Mesura la mitjana de vegades que un article ha sigut citat per patents. Aquest indicador demostra que la recerca bàsica duta a terme en un context acadèmic ha tingut influència i impacte en l'àmbit de la recerca i desenvolupament comercial (mesurat per les patents).
Impacte de les cites d'articles per la indústria. Font: Web of Science Core Collection. En limitar els articles citats només als de la indústria, aquest indicador revela la influència i l'impacte que la recerca bàsica duta a terme en un entorn acadèmic ha tingut en la recerca comercial.
Percentatge d'articles de col·laboració amb la indústria. Font: Web of Science Core Collection. El percentatge de tots els articles d'una universitat que contenen un o més coautors d'una empresa. Aquest indicador mostra el percentatge d'activitat de recerca que es du a terme en col·laboració amb la indústria, la qual cosa suggereix un possible impacte econòmic futur del projecte de recerca emprès conjuntament.
Total articles de la Web of Science Core Collection. Font: Web of Science Core Collection. Nombre total d'articles de revistes publicats. Aquesta és una mesura depenent de la grandària de la producció de recerca de la universitat.
Puntuació final. Cada indicador es pondera per igual, amb l'excepció de l'Impacte de Citació de Patent i Percentatge de Patents Citades, que reben el 50 % de ponderació cadascun, ja que estan estretament relacionats en el mesurament del mateix fenòmen

TOP10 Universitats en la darrera edició

Abast Europeu

1 KU Leuven Belgium