Logo de la Universitat de València Logo Servei d'Anàlisi i Planificació Logo del portal

► Informe índex h:

Aquest informe analitza la posició dels investigadors i investigadores de la Universitat de València en les seues respectives disciplines, segons el rànquing elaborat pel Grupo para la Difusión del Índice h (DIH). El rànquing mesura la qualitat científica dels investigadors a partir del nombre de vegades que han sigut citats els seus articles i realitza una classificació basada en l’índex h, específica per a cada disciplina, de les set àrees de coneixement en les quals està dividit, a partir de la base de dades sobre publicacions científiques ISI Web of Science.

- Posició dels investigadors i investigadores de la Universitat de València per disciplines segons el rànquing del Grupo para la Difusión del Índice h (DIH). Juliol 2020

► Investigadors i investigadores de la Universitat de València en HCR:

Highly Cited Researchers (HCR), és una llista anual que identifica a les persones investigadores més influents del món en l'última dècada, elaborada per Clarivate Analytics. Es reconeix als investigadors i investigadores que han demostrat tindre una producció de múltiples articles altament citats que se situen entre l'1% superior en nombre de cites per camp i any en la Web of Science Core Collection.
Els investigadors són seleccionats pel seu excepcional rendiment en un o més de 21 camps (els utilitzats en els Indicadors Científics Essencials del Grup Web of Science, o ESI) o transversalment en diversos camps (cross-field). En 2021 (període de producció 2010-2020) apareixen els següents investigadors i investigadores de la Universitat de València en HCR:

• Artemi Cerda (té impacte d'una banda en Ciències Agrícoles i Ecologia i per un altre, en Medi Ambient)
  • Pablo P. Boix (destaca en la categoria Multidisciplinari)
  • Gustau Camps-Valls (en Geociències)
  • Dolores Corella (en Multidisciplinari)

- Evolució d'Investigadors i investigadores de la Universitat de València en HCR

- Accés a la llista de HCR en 2021

►Stanford University - World Ranking of Scientists, és una classificació de més de 160.000 científics que conformen el Top 2% d'autors més citats basada en publicacions i cites.

Elsevier BV i la Stanford University elaboren una base de dades pública que classifica als principals científics a nivell mundial. La classificació proporciona informació estandarditzada sobre cites, índex h, índex hm ajustat per coautoria, cites a articles en diferents posicions d'autoria i un indicador compost. Els científics es classifiquen en 22 camps científics i 176 subcamps.

La base mostra dades dels autors més citats per separat: al llarg de tota la carrera investigadora i d'un any concret, per tant, la informació s'estructura de la següent manera:

- Career: Citacions de Scopus durant 22 anys (des d'1 de gener de 1960 a 31 de desembre de 2020)
    - Year2020: Citacions de Scopus d'un sol any, 2020

Les taules corresponen a la versió (3) del 19 d'octubre 2021 publicat per la revista PLOS BIOLOGY i es basa en la instantània del 01 d'agost de 2021 de Scopus amb dades actualitzades a l'any 2020 de citació. Es detallen dues llistes de científics destacats de la Universitat de València, en la primera apareixen 109 investigadors limitat a cites del 2020 i en la segona hi ha 87 investigadors segons el seu impacte al llarg de la seua carrera investigadora.

- Accés a la llista d'autors més citats de la Universitat de València només en 2020

- Accés a la llista d'autors més citats de la Universitat de València al llarg de la seua carrera (1960-2020)

- Accés a la base de dades