Logo de la Universitat de València Logo Servei de Biblioteques i Documentació Logo del portal

• Estudiants

Els diumenges a la Històrica...en Instagram

• 14 de març de 2020
Els diumenges, a la Històrica

Amb motiu de la crisi sanitària, traslladem la nostra iniciativa "Els diumenges, a la Històrica" a Instagram. Segueix-nos a @bibliotequesuv!!

La Biblioteca Històrica obrirà les portes de la sala d’exposicions Duc de Calàbria tots els diumenges de 10.00 h a 14.00 h. La visita serà lliure i gratuïta.

Aquestes visites permetran contemplar una selecció de reproduccions facsímils de les obres més representatives del seu patrimoni bibliogràfic. Obres singulars, moltes d’elles exemplars únics al món.

La iniciativa vol apropar al gran públic la col·lecció de la biblioteca i conscienciar de la importància de la preservació d’aquest patrimoni, que és de tots els valencians, no sols pel seu valor en sí mateix, sinò també com a font de coneixement.

Els visitants podran admirar el mapamundi de Claudi Ptolomeu, amb la seua visió del món del s. II d.C.; els còdex miniats que el Duc de Calàbria portà a València en 1527; les Obres o Trobes en Lahors de la Verge Maria, primer llibre literari imprès a la península Ibèrica en 1474; o el fantàstic incunable del Tirant lo Blanc, produït a la impremta valenciana de Nicolau Spíndeler en 1490.

La sala es troba a la primera planta de l’edifici de La Nau. Es conserva el mobiliari del segle XIX i els seus armaris custodien una estupenda col·lecció d’impressos. Al centre de la sala destaquen dues esferes, una celest i l’altra terrestre, originals del segle XVII, obra dels cartògrafs holandesos Wilhelm i Joan Blaeu.

Al final del recorregut, inaugurem també un microespai de divulgació temporal, en el què la biblioteca anirà oferint petites mostres de la seua rica i variada col·lecció. Aquest mes de març, dues vitrines agrupen una selecció d’obres sobre els orígens i evolució de la festa fallera declarada Patrimoni Immaterial de la Humanitat en 2016.

Els diumenges, a la Històrica!