Logo de la Universitat de València Logo del portal

• Universitat de València

En l’actualitat, l’eix central del laboratori és un espectròmetre de Ressonància Magnètica Nuclear (RMN) de 14,1 Teslas (600 MHz) equipat amb 4 sondes de mesura. Aquestes sondes permeten obtindre espectres de RMN en una àmplia varietat de mostres incloent biofluids (sèrum, plasma, orina, líquid cefaloraquidi, etc.,), teixits (biòpsies de tumors, reseccions i puncions hepàtiques entre altres), línies cel•lulars (cordons umbilicals, hepatòcits).
Aquest equip és un element fonamental per al desenvolupament de l’àrea de Metabolòmica amb especial èmfasi en les seues aplicacions biomèdiques. Algunes de les sondes disponibles permeten treballar amb quantitats de mostra molt xicotetes (4-5 micrograms de teixit i fins a 10 microlitres de líquid).
D’altra banda l’equip disposa d’una sonda de microimatge amb 3 diferents bobines que permeten obtindre Imatges de Ressonància Magnètica en mostres xicotetes amb alta resolució i valuosa informació molecular.

• Sonda de HR-MAS; permet obtindre un perfil metabòlic en teixits (biòpsies, reseccions, puncions) i semisòlids (cultius cel•lulars). La sonda permet treballar en quantitats de mostra entre 25 i 5 µg.
  • Sonda de 5 mm; sonda convencional utilitzada per a l’obtenció d’espectres metabòlics en mostres liquides incloses tot tipus de biofluids. La quantitat de mostra emprada sols ser 500 µL encara que depenent de la concentració inicial es poden obtindre dilucions per volums inferiors.
  • Sonda de 1 mm; molt adequada per a volums de mostra reduïts, podem treballar en quantitats de 10-20 µL sense perdre resolució al espectre. Per a la mesura la mostra es prepara en uns capil•lars de 1mm de diàmetre. La resolució i qualitat del espectre obtingut és comparable a la sonda convencional. Ideal per al estudi de models animals a on la disponibilitat de mostra és molt reduïda.
  • Sonda de Microimatge; equipada en 3 bobines diferents ens permet l’obtenció d’imatges de ressonància magnètica d’una altíssima qualitat en mostres reduïdes (biòpsies, reseccions, cultius fixats).