Logo de la Universitat de València Logo del portal

• Universitat de València

La Espectrometria de Masses és una tècnica espectroscòpica instrumental microanalítica que necessita sóls d'uns pocs picomols d'analit per proporcionar informació característica com es el pes molecular i l'estructura.
Per aconseguir-ho cal ionizar l'analit, utilitzant una font d'energia que pot variar. En la técnica clásica d'Impacte Electrónic, alguns dels ions moleculars de l'analit que es forma, es fragmenten per a donar lloc a una varietat d'ions fragment; el patró de fragmentació resultant junt amb els ions moleculars residus, constitueixen l'espectre de masses. En principi, l'espectre de masses de cada compost és únic i es pot utilitzar com "empremta digital" química per a la caracterització de l'analit.