Logo de la Universitat de València Logo del portal

• Universitat de València

L’espectroscòpia és l’estudi de la interacció de la radiació electromagnètica amb la matèria. Aquesta interacció provoca fenòmens d’absorció, emissió o dispersió de la radiació, fet que permet identificar i/o quantificar els àtoms o molècules que formen les mostres objecte de l’anàlisi.

La Secció d’Espectrometria Atòmica i Molecular de l’SCSIE cobreix el camp de l’anàlisi inorgànica i orgànica, instrument de suport bàsic per al desenvolupament tant de l’activitat investigadora com productiva en multitud d’àrees de coneixement.

En aquesta secció, es pretén dotar els diferents grups de recerca i empreses del nostre entorn, de potents eines per a la determinació atòmica i molecular, qualitativa i quantitativa, d’elements en mostres de molt diversa procedència i naturalesa.

Els serveis oferts dins de la secció són:

1. Anàlisi de tot tipus de mostres inorgàniques i orgàniques i suport cientificotècnic en les qüestions plantejades pels diferents usuaris del servei relacionades amb els problemes analítics.
  2. Desenvolupament i posada a punt del mètode analític adequat per a cada mostra.
  3. Resultats i interpretació d’aquests en termes analítics.
  4. Divulgació i formació a la comunitat universitària i empreses de les infraestructures disponibles a cada moment i les seues aplicacions (seminaris o cursos).

Tot això complint el programa de qualitat de l’SCSIE.