Universitat de ValènciaUVesports Logo del portal

El Servei d’Esports cobreix el 35% de la seua oferta d’activitats esportives

  • 24 de setembre de 2020
Image de la noticia

Més d’un terç de les places ja estan ocupades

L’inici del curs 2020/21 s’ha traduït és un destacat interès de l’alumnat per la pràctica de l’activitat esportiva oferta pel Servei d’Esports de la Universitat de València. Des de l’obertura de la matrícula, dilluns passat, 14 de setembre, més d’un terç de les places ja estan ocupades, cosa que es tradueix en un 35% de les inscripcions.

La Universitat de València disposa d’una àmplia varietat d’activitats esportives, a més d’una oferta extensa d’esports individuals i d’equip. Així, les activitats, escoles i competicions s’iniciaran a partir de l’1 d’octubre, sempre garantint totes les mesures de prevenció establertes. Això implica l’ús de vestidors, sempre respectant l’aforament màxim indicat en cadascun.

Matrícula oberta tot el curs

La matrícula a les activitats estarà oberta durant tot el curs fins que es cobrisquen les places. Totes les inscripcions s’han de formalitzar a través de l’aplicació de l’AUTOMATRÍCULA, disponible en la pàgina web del Servei d’Esports.

Competicions internes i escoles esportives

En tots els campus de la Universitat de València, Blasco Ibáñez, Tarongers i Burjassot, la inscripció per a la competició interna d'esports d'equip es prorroga fins al 31 d'octubre, a través de la llançadora, i la inscripció d'esports individuals està oberta fins la data que s'indica en cadascun dels esports.

Quant a les escoles esportives, la inscripció estarà oberta durant tot el curs llevat de l’aforament complet dels grups. El procés d’inscripció també es realitza a través de la llançadora.

Seleccions universitàries

Per a formar part de les seleccions universitàries s'ha de descarregar el document PDF autoemplenable disponible en el web del Servei d’Esports en: Competicions – competicions interuniversitàries.

PROTOCOLS COVID-19

La programació d’activitats es realitza en instal·lacions a l’aire lliure i en interiors, i totes respecten una sèrie de protocols COVID de neteja, ventilació i distanciament de seguretat. El protocol d’utilització de les instal·lacions esportives es pot consultar en el web del Servei d’Esports, i inclou, entre altres mesures, les següents:​

  • L'ús de la màscara és obligatori per a tots els monitors i professors.
  • L'ús de la màscara és obligatori per a tots els alumnes que realitzen l'activitat en espais tancats.
  • Es recomana l'ús de la màscara per a activitats en espais oberts.
  • Manteniment obligatori de les distàncies de seguretat.
  • A les sales on es fan les activitats es tindrà en compte:
    • Entre classe i classe hi haurà mínim 10 minuts de diferència amb la finalitat de no trobar-se un grup amb l’altre.
    • Es garantirà la ventilació de les sales i s’incrementaran els torns de neteja.
    • Els usuaris/àries desinfectaran el material que puguen haver utilitzat, abans de ser utilitzat per altres usuàries/aris.
    • Dosificadors de gel hidroalcohòlic a l’entrada de cada sala.
    • Senyalització de les sales de manera visible, així com les instruccions d’ús d’aquestes.

Accés a les instal·lacions

L’accés a les instal·lacions del Servei d’Esports, de moment, estarà limitat a les persones amb:

  • Targeta de personal de la UV, targeta d’estudiant de la UV, targeta esportiva de la UV i targeta d’empresa o d’entitat (targeta blanca).
  • També es facilitarà l’accés als estudiants Erasmus que així ho acrediten mitjançant certificat del VRI (mentre no tinguen la targeta d’estudiant UV). El personal d’accessos prendrà nota de nom i cognoms i dia i hora d’entrada i eixida.
  • En el cas d’entrenaments o partits d’equips autoritzats, els/les esportistes dels equips autoritzats s’hauran d’identificar amb la targeta corresponent. L’equip visitant accedirà gratuïtament, després d’identificar-se. Per a això, l’equip local haurà de facilitar una llista amb nom, cognoms i DNI de l’equip visitant, i només es permetrà l’accés a les persones que figuren en la llista.
  • No es permetrà l’accés al públic ni a acompanyants. En aquelles activitats esportives en què participen menors d’edat, es permetrà l’accés d’un acompanyant per esportista.
  • Les màquines expenedores de tiquets  estaran inutilitzades.

Limitacions d’aforament

  • En les instal·lacions esportives es podrà realitzar activitats esportives individuals, d’equip i de contacte, respectant les mesures de seguretat.
  • Les persones amb necessitats especials podran estar acompanyades per una persona de suport.
  • Així mateix, les activitats esportives que es realitzen a l’aire lliure hauran de desenvolupar-se evitant les aglomeracions de públic.
  • L’aforament màxim permès serà d’una persona usuària per cada 2,25 m² de superfície útil per a l’ús esportiu.
  • Els aforaments d’altres serveis no esportius amb què puga comptar la instal·lació es regeixen per la seua normativa específica.
  • Es podran utilitzar els vestidors, respectant les mesures generals de prevenció i higiene previstes en aquest acord. Amb la finalitat de facilitar la protecció de la salut de les persones esportistes, s’haurà de garantir la distància mínima interpersonal d’1,5 metres i no se superarà la proporció de 2,25 m² per cada persona usuària.