Logo de la Universitat de València Logo del portal

• Estudiants en classe

TL Congressos i Jornades

JORNADA CURRÍCULUM COMPLEMENTARI

Jornada Sectorial (22 I 23 de maig de 2019)

NOTÍCIES RELACIONADES

MediaUni (Tv Universitat València)

Centre Cultural la Nau

Universidad de Oviedo

Universidad de Cadiz

La vanguardia

Valenciaplaza

BONES PRÀCTIQUES

Programa en pdf

programa

Totes les universitats desenvolupen activitats complementàries de la formació curricular, ja siguen cultural, esportiva, de voluntariat, de participació o d'altres tipus. L'objectiu de la mateixa és fomentar una formació integral dels estudiants. En endavant, anomenarem aquest conjunt de pràctiques, currículum complementari.

La jornada, es dedicarà a estudiar la fonamentació o Estatut d'aquestes pràctiques, de descriure la seva varietat i analitzar els diferents problemes que planteja, per investigar les fonts de procedència dels mateixos i els instruments utilitzats per determinar-los , a l'organització interna de cada universitat i als instruments de reconeixement.

Finalment, l'objectiu de les jornades és trobar elements convergents i cooperació entre universitats, de manera que es puguen adoptar acords a nivell estatal, per exemple, sobre les formes de reconeixement.

Programa definitiu

22 de maig de 2019

10:00h- Inauguració autoritats acadèmiques

10:15h-11:15h.- Conferència: Ciutadania cultural i currículum complementari a la Universitat. En Antonio Ariño Villarroya, Vicerector de Cultura i Esport de la Universitat de València.

11:15h-11:45h-Presentació d'un cas. Una perspectiva general: la Universitat de València. Na Mercedes Elizalde Monteagudo, Delegada de la Rectora d’ Estudiants de la Universitat de València i Na Laura Guzman Taberner, Tècnica Superior de Informació, Sedi, Universitat de València.

11:45h. Coffee Break.

12:15h-14:30h- Presentació de bones pràctiques culturals. Coordina En José Luis Cueto Lominchar, Vicerector d'Estudiants, Cultura i Esport de la Universitat Politècnica de València.

BONES PRÀCTIQUES A COMENTAR:

- Formació-Gaudi-Conservació: La participació de l'alumnat en el patrimoni arquitectònic i artístic de la Universitat Autònoma de Madrid.

- BitaBe (Bideo Talentu Berriak) i Repositori de producció artística de la UPV/EHU, Universitat del País Basc.

- Festival Fotografia a la primavera: Imaginària. Universitat Jaume I.- Espai en Blanco USJ. Un llenç per a l'art contemporani en el cor de la Universitat Sant Jordi.

- Arts escèniques: Dansa i teatre/Testimoniatge-col·loqui. Universitat Catòlica de València.

- Coral Universitat de les Illes Balears, activitat d'excel·lència universitària. Universitat de les Illes Balears.

14:45h-Dinar al Claustre de la Universitat de València.

16:00h-18:30 h.-Continuació Presentació de Bones Pràctiques Culturals.

Coordina En Victor Jesús Medina Flores, Vicerector d’Extensió Universitària de Granada.

BONES PRÀCTIQUES A COMENTAR:

• Presentació Programa Impulsa per a promoure la vida universitària als campus. Universitat Politècnica de Catalunya.
  • Estudiants per a la transformació social. Universitat de Deusto.
  • Escola d'Estiu d'Estudis Cívics. Universitat de València.

18:30h – 19:00h- Actuació Grup Teatral Escena Erasmus.

20:00h- Inaguració Exposició Humberto Rivas

23 de maig de 2019

9:00h-9:30h- Presentació de l'experiència de treball en xarxa de l'Observatori Cultural del Projecte Talaia. En Antonio Javier González Rueda, Comissionat del Segon Pla Estratègic de la Universitat de Cadis i En Salvador Català Romer, Director del Servei d'Activitats Culturals de la Universitat de Cadis.

9:30h 10:30h-Presentació:Formes de coneixement i reconeixement de les activitats que realitzen les diferents Universitats. Coordina Na Adela Valero Aleixandre, Vicerectora d’Ocupació i Programes Formatius de la Universitat de València.

• Correspondència de les activitats extraacadèmiques amb les competències transversals (Projecte Tuning) en els títols de Grau i anàlisi de la situació en la Universitat de Granada.
  • Passaport Cultural en la Universitat de Castella-la Manxa.

10:30h-11:00h. Coffee Break.

11.30-12:30h-Dinàmica de grups per a estudi de coordinació entre universitats del territori nacional.

12:30h-13:00h-Posada en comú i conclusions.

13:00h-13:30h- Reunió de Vicerectors/as coordinadors/as. (en Paral·lel)

13:30h-Dinar al Claustre

Durant els dos dies s'habilitarà un espai al claustre de la nau perquè les universitats que participen en el dia puguen mostrar-se en cartells o material gràfic tot el que consideren relacionat amb la idea de treball.