Sessió | Data i hora d'inici | Data i hora de finalització | Aula | Ubicació |
---|---|---|---|---|
1 | 02/03/2023 00:00 | 31/03/2023 00:00 | En línia |
Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:
- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.
- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.
- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.
- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)
JULIAN MARQUINA
Responsable de Comunicació de Baratz-Serveis de Teledocumentación, on m'encarregue de la gestió, comunicació i dinamització dels mitjans en línia i offline de l'empresa, així com de buscar noves línies de comunicació i participació. Escriptor del llibre: Pla Mitjà social i Community Manager i de l'Informe APEI: Biblioteques davant el segle XXI: nous mitjans i camins. Creador de RecBib – Recursos Bibliotecaris, de BiblogTecarios i de InfoTecarios. Professor en temes relacionats amb mitjans socials, community manager i biblioteques. Estic diplomat en Biblioteconomia i Documentació i llicenciat en Documentació per la Universitat Carles III de Madrid, a més d'especialitzat en Direcció de Comunicació i Imatge corporativa per la UOC. Professor en la UPF i professor col·laborador en la UOC. Col·laborador de la Revista Desiderata
Objectiu general: Adquirir coneixement general i específic sobre la importància de la comunicació en les biblioteques, familiaritzant-se amb conceptes, eines, documents bàsics i bones practiques.
Objectius específics:
1. Introduir-se en el món de la comunicació per a posicionar a les biblioteques dins de les seues comunitats.
2. Familiaritzar-se amb conceptes clau, documents essencials i principals eines de la comunicació.
3. Conèixer els passos essencials per a la creació d’un Pla de Comunicació per a la Biblioteca
- Introducció a la comunicació i imatge corporativa en les biblioteques.
- Identitat corporativa: manuals i documents essencials en comunicació.
- Màrqueting de continguts i posicionament.
- Instruments de comunicació de màrqueting.
- El Pla de comunicació.
- Eines, recursos i serveis per a la comunicació.
Cada biblioteca és una marca, tant de manera individual com de manera col·lectiva. Una marca única que disposa d'un bon ventall de mitjans, instruments i camins a explorar per a arribar a les persones o entitats que formen part de la seua comunitat.
Les biblioteques ho han tingut difícil a l'hora de mostrar i comunicar la seua necessitat i utilitat en el món, per això el curs Comunicació en biblioteques tractarà de donar a conèixer què és la comunicació i els seus conceptes bàsics, quins són els seus instruments i documents essencials, i què estan fent ja les biblioteques. Un curs que donarà a conèixer, ampliarà i aprofundirà en la comunicació dins del món de les biblioteques.
Test de 15 preguntes com a avaluació del curs i participació en el fòrum de debat proposat.