Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

Comunicació corporativa en les biblioteques

Destinataris PAS
Modalitat d'impartició En línia asíncrona
Llengua Castellà, Valencià
Durada total 40
Durada en línia asíncrona 40
Programa Formació contínua
Modalitat formativa Curs
Curs acadèmic 2022-2023
Edició 01
Any del pla de formació 2023
Data d'inici del curs 02/03/2023
Data de finalització del curs 31/03/2023
Data d'inici d'inscripció 08/02/2023
Data de finalització d'inscripció 22/02/2023
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 02/03/2023 00:00 31/03/2023 00:00 En línia
Perfil professional destinataris
Personal bibliotecari de la Universitat de València de les escales A1, A2, C1 i C2
Criteris de selecció

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.

- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.

- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.

- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

 

Professorat no UV

JULIAN MARQUINA

Responsable de Comunicació de Baratz-Serveis de Teledocumentación, on m'encarregue de la gestió, comunicació i dinamització dels mitjans en línia i offline de l'empresa, així com de buscar noves línies de comunicació i participació. Escriptor del llibre: Pla Mitjà social i Community Manager i de l'Informe APEI: Biblioteques davant el segle XXI: nous mitjans i camins. Creador de RecBib – Recursos Bibliotecaris, de BiblogTecarios i de InfoTecarios. Professor en temes relacionats amb mitjans socials, community manager i biblioteques. Estic diplomat en Biblioteconomia i Documentació i llicenciat en Documentació per la Universitat Carles III de Madrid, a més d'especialitzat en Direcció de Comunicació i Imatge corporativa per la UOC. Professor en la UPF i professor col·laborador en la UOC. Col·laborador de la Revista Desiderata

Objectius formatius

Objectiu general: Adquirir coneixement general i específic sobre la importància de la comunicació en les biblioteques, familiaritzant-se amb conceptes, eines, documents bàsics i bones practiques.

 

Objectius específics:

1.   Introduir-se en el món de la comunicació per a posicionar a les biblioteques dins de les seues comunitats.

2.   Familiaritzar-se amb conceptes clau, documents essencials i principals eines de la comunicació.

3.           Conèixer els passos essencials per a la creació d’un Pla de Comunicació per a la Biblioteca

 

Continguts
  1. Introducció a la comunicació i imatge corporativa en les biblioteques.
  2. Identitat corporativa: manuals i documents essencials en comunicació.
  3. Màrqueting de continguts i posicionament.
  4. Instruments de comunicació de màrqueting.
  5. El Pla de comunicació.
  6. Eines, recursos i serveis per a la comunicació.
Competències que es desenvoluparan

Cada biblioteca és una marca, tant de manera individual com de manera col·lectiva. Una marca única que disposa d'un bon ventall de mitjans, instruments i camins a explorar per a arribar a les persones o entitats que formen part de la seua comunitat.

Les biblioteques ho han tingut difícil a l'hora de mostrar i comunicar la seua necessitat i utilitat en el món, per això el curs Comunicació en biblioteques tractarà de donar a conèixer què és la comunicació i els seus conceptes bàsics, quins són els seus instruments i documents essencials, i què estan fent ja les biblioteques. Un curs que donarà a conèixer, ampliarà i aprofundirà en la comunicació dins del món de les biblioteques.

Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

Test de 15 preguntes com a avaluació del curs i participació en el fòrum de debat proposat.

Inscripció