Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

Perspectiva gènere en la investigació en Ciències de la Salut: de la teoria a la pràctica

Destinataris PDI
Modalitat d'impartició Presencial
Llengua Castellà
Durada total 10
Durada presencial 10
Programa Formació contínua
Modalitat formativa Curs
Curs acadèmic 2022-2023
Edició 01
Any del pla de formació 2023
Data d'inici del curs 18/05/2023
Data de finalització del curs 19/05/2023
Data d'inici d'inscripció 08/02/2023
Data de finalització d'inscripció 22/02/2023
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 18/05/2023 09:30 18/05/2023 14:30 Aula 1.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
2 19/05/2023 09:30 19/05/2023 14:30 Aula PB SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
Perfil professional destinataris
Atès que es tracta d’un aspecte transversal de la formació del personal docent i investigador, aquest curs està dirigit especialment al PDI de les àrees del coneixement de Ciències de la Salut de la Universitat de València.
Criteris de selecció

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.

- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.

- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.

- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

Professorat UV
  • Lucas Dominguez, Ruth
  • PDI-Titular d'Universitat
  • Coordinador/a Curs
Ver ficha
  • Rius Leiva, Cristina
  • PDI-Ajudant Doctor/A
Ver ficha
  • Valderrama Zurian, Juan Carlos
  • PDI-Catedratic/a d'Universitat
Ver ficha
  • Sixto Costoya, Andrea
  • PDI-Ayudante Doctor/A
Ver ficha
Objectius formatius

L’objectiu principal és incloure en els plans de formació docent coneixements específics sobre la forma d’incorporar la perspectiva de gènere en les diferents àrees de la salut, i facilitar els recursos per a la introducció de la mateixa en el disseny, organització i gestió dels projectes d’investigació.

Concretament, abordarem la rellevància de la perspectiva de gènere en la investigació des de les dues perspectives principals: la composició dels grups d’investigació i el desenvolupament de la investigació des del disseny fins a la difusió dels resultats.

Continguts
  • Breu repàs dels conceptes teòrics sobre perspectiva de gènere en la investigació: categoria de sexe, gènere i identitat, així com la bretxa de gènere i el biaix de gènere.
  • Aproximació a la situació actual dins de la investigació en Ciències de la Salut en quant a la composició dels grups d’investigació i la autoria dels treballs, i el contingut dels estudis.
  • Què és i què no és incloure la perspectiva de gènere en una investigació: variables quantitatives i qualitatives a tenir en compte des del disseny fins a la difusió dels resultats, com podem assegurar que totes les parts del procés atenguin aquesta equitat de gènere.
  • Marc legislatiu nacional i internacional que garanteixi un equilibri de gènere en la investigació en salut.
  • Exemples pràctics d’experiències desenvolupades en investigació bàsica i clínica que asseguren l'equitat de gènere.
Competències que es desenvoluparan
  • Adquisició d’habilitats per a comprendre què és la perspectiva de gènere, saber com reconèixer-la i aplicar-la en la investigació.
  • Conèixer el marc legislatiu existent sobre aquest tema.
  • Implementar la inclusió de la perspectiva de gènere en tot el procés d’investigació, des de l’autoria al contingut.
Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

Realització de les activitats pràctiques en classe.

Assistència, com a mínim, al 85% de les hores presencials i fer les tasques fixades en el programa o encomanades per el/la tutor/a o professor/a.

Nivell: curs de nivell bàsic

Coneixements previs requerits:

No es requereixen coneixements previs específics per a realitzar el curs

Inscripció