Sessió | Data i hora d'inici | Data i hora de finalització | Aula | Ubicació |
---|---|---|---|---|
1 | 18/05/2023 09:30 | 18/05/2023 14:30 | Aula 1.1 SFPIE | Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) |
2 | 19/05/2023 09:30 | 19/05/2023 14:30 | Aula PB SFPIE | Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) |
Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:
- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.
- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.
- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.
- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)
- Lucas Dominguez, Ruth
- PDI-Titular d'Universitat
- Coordinador/a Curs
- Rius Leiva, Cristina
- PDI-Ajudant Doctor/A
- Valderrama Zurian, Juan Carlos
- PDI-Catedratic/a d'Universitat
- Sixto Costoya, Andrea
- PDI-Ayudante Doctor/A
L’objectiu principal és incloure en els plans de formació docent coneixements específics sobre la forma d’incorporar la perspectiva de gènere en les diferents àrees de la salut, i facilitar els recursos per a la introducció de la mateixa en el disseny, organització i gestió dels projectes d’investigació.
Concretament, abordarem la rellevància de la perspectiva de gènere en la investigació des de les dues perspectives principals: la composició dels grups d’investigació i el desenvolupament de la investigació des del disseny fins a la difusió dels resultats.
- Breu repàs dels conceptes teòrics sobre perspectiva de gènere en la investigació: categoria de sexe, gènere i identitat, així com la bretxa de gènere i el biaix de gènere.
- Aproximació a la situació actual dins de la investigació en Ciències de la Salut en quant a la composició dels grups d’investigació i la autoria dels treballs, i el contingut dels estudis.
- Què és i què no és incloure la perspectiva de gènere en una investigació: variables quantitatives i qualitatives a tenir en compte des del disseny fins a la difusió dels resultats, com podem assegurar que totes les parts del procés atenguin aquesta equitat de gènere.
- Marc legislatiu nacional i internacional que garanteixi un equilibri de gènere en la investigació en salut.
- Exemples pràctics d’experiències desenvolupades en investigació bàsica i clínica que asseguren l'equitat de gènere.
- Adquisició d’habilitats per a comprendre què és la perspectiva de gènere, saber com reconèixer-la i aplicar-la en la investigació.
- Conèixer el marc legislatiu existent sobre aquest tema.
- Implementar la inclusió de la perspectiva de gènere en tot el procés d’investigació, des de l’autoria al contingut.
Realització de les activitats pràctiques en classe.
Assistència, com a mínim, al 85% de les hores presencials i fer les tasques fixades en el programa o encomanades per el/la tutor/a o professor/a.
Nivell: curs de nivell bàsic
Coneixements previs requerits:
No es requereixen coneixements previs específics per a realitzar el curs