Logo de la Universitat de València Logo Servei d'Informació i Dinamització Logo del portal

• Oficina del Sedi en Campus Blasco Ibáñez

Presentació del llibre 'Els inicis del Cant Coral al País Valencià'

Invitació a la presentació

Data: 24 de d’octubre de 2019 de 19:00 a 20:30. Dijous.

Lloc de realització: Llibreria Fan Set, Carrer de Sant Ferran, 12, València

Descripció:

Dijous 24 d’octubre, a les 19 hores, es presenta a la llibreria Fan Set el llibre “Els inicis del Cant Coral al País Valencià” de Josep Guia i Marín.

A l’acte hi intervindran Pasqual Pastor, pedagog musical; Josep Guia, autor del llibre i Maite Simón, cap d'edició de PUV. Aquest llibre és un llibre molt visual, de fet és l’edició corregida i augmentada de l’exposició commemorativa del 125è aniversari de l’Orfeó Valencià El Micalet (1893-1905). Per això, s’hi combinen els textos introductoris amb els retalls de premsa de l’època i les imatges relacionades. Un llibre que facilita l’accés directe a les fonts primàries, on el lector trobarà moltes notícies inèdites sobre cors i orfeons valencians. Presenta cronològicament i temàticament l’evolució del moviment coral inicial al llarg del País Valencià, de Vinaròs a Alcoi i Alacant, per bé que se centra a la ciutat de València, en concret, al voltant del seu orfeó de referència: El Micalet. Així mateix, el lector podrà veure com aquell moviment coral, majoritàriament d’extracció obrera i d’ideologia republicana, va rebre l’empenta inicial dels orfeons i les agrupacions corals catalans, especialment dels Cors de Clavé.

Organitza:

Publicacions Universitat de València.

Contacta: marqueting@uv.es

Més informació: