Logo de la Universitat de València Logo del portal

Grup de recerca en pedagogies culturals - CREARI

Referència del grup:

GIUV2013-103

Descripció de l'activitat investigadora:
CREARI grup de recerca en pedagogies culturals es dedica a estudiar les sinèrgies culturals i les accions educatives, tot incorporant els avanços de les tecnologies digitals i la cultura visual. Ens interessa analitzar i millorar les condicions dels diferents públics tant en les manifestacions artístiques com en la resta de realitats patrimonials. Estem involucrats en l'educació en arts tant als àmbits de l'educació formal com de l'educació no formal, amb una especial atenció cap als museus i els entorns patrimonials. Considerem primordial involucrar-nos en els assumptes de la formació d'educadors, tot atenent als nous entorns digitals, prioritzant els criteris de cooperació i donant cabuda als nous models educatius. Incorporem al grup membres de diferents procedències, considerant que la interdisciplinarietat és un aspecte fonamental de la nostra idea de recerca. Ens hem especialitzat en formació del professorat de tots els nivells educatius, afavorint la integració del col·lectiu docent com un element cultural de primera entitat. El nostre grup està integrat per una sèrie de persones vinculades a institucions educatives i de recerca, gent interessada en l'impuls, el...CREARI grup de recerca en pedagogies culturals es dedica a estudiar les sinèrgies culturals i les accions educatives, tot incorporant els avanços de les tecnologies digitals i la cultura visual. Ens interessa analitzar i millorar les condicions dels diferents públics tant en les manifestacions artístiques com en la resta de realitats patrimonials. Estem involucrats en l'educació en arts tant als àmbits de l'educació formal com de l'educació no formal, amb una especial atenció cap als museus i els entorns patrimonials. Considerem primordial involucrar-nos en els assumptes de la formació d'educadors, tot atenent als nous entorns digitals, prioritzant els criteris de cooperació i donant cabuda als nous models educatius. Incorporem al grup membres de diferents procedències, considerant que la interdisciplinarietat és un aspecte fonamental de la nostra idea de recerca. Ens hem especialitzat en formació del professorat de tots els nivells educatius, afavorint la integració del col·lectiu docent com un element cultural de primera entitat. El nostre grup està integrat per una sèrie de persones vinculades a institucions educatives i de recerca, gent interessada en l'impuls, el desenvolupament i la innovació de projectes educatius a l'entorn dels museus, de les arts visuals, la música i la cultura contemporània. Volem generar projectes internacionals i especialment de cooperació, tant a l'àmbit latinoamericà com en l'espai europeu.
[Llegir més][Ocultar]

Pàgina Web:

Objectius cientificotècnics:
  • Crear línies de recerca relacionades amb projectes educatius i artístics, incorporant nous referents d'àmbit nacional i internacional
  • Impulsar la formació continuada dels integrants de les institucions educatives participants
  • Impulsar publicacions i altres formes de difusió que siguen un reflex de l'activitat del grup
  • Promoure projectes innovadors relacionats amb l'educació artística i les pedagogies culturals
  • Generar espais de comunicació entre els actants de l'art contemporani

Línies d'investigació:
  • Art, educació i entorns digitals. Aplicaciones educativas y artísticas en entornos digitales y mediante TIC.
  • Art contemporani, crítica d'art i estètiques. Generar actividad teórica y experiencias desde el arte contemporáneo.
  • Art i formació del professorat en arts. Formación en artes para maestros de infantil y primaria, para profesorado de secundaria, para profesorado universitario y para educadores en museos y patrimonios y otros ámbitos no formales.
  • Cultura Visual i educació artística. Desarrollo de la cultura visual y la educación artística en el ámbito de público tanto infantil como de adultos, fomentando la relación con otros campos de estudio.
  • Música i formació del professorat en música. Formación en música para maestros de infantil y primaria, para profesorado de secundaria, para profesorado universitario y para educadores en museos y patrimonios y otros ámbitos no formales.
  • Arqueologia i educació. Formar educadores y generar criterios culturals de aplicación en ámbitos institucionales entre arqueologia, antropología, educación y cine.

Components del grup:
Nom Caràcter de la participació Entitat Descripció
Ricard Vicent Huerta RamonDirector-a UVEG-Valencia Titular d'Universitat
Equip d'investigació
Vicente Alfonso BenlliureMembre UVEG-Valencia Titular d'Escola Universitària
María Amparo Alonso SanzMembre UVEG-Valencia Professor-a Ajudant Doctor-a
R. Concepción Daud PicóMembre UVEG-Valencia Titular d'Universitat
Jesús Hernandis MartínezMembre UVEG-Valencia Professor-a Associat-da
Julio Hurtado LlopisMembre UVEG-Valencia Professor-a Contractat-da Doctor-a
Paula Jardón GinerMembre UVEG-Valencia Professor-a Contractat-da Doctor-a
Yolanda Lifante GilMembre UVEG-Valencia Professor-a Associat-da
Ricard Ramón CampsMembre UVEG-Valencia Professor-a Associat-da