Logo de la Universitat de València Logo del portal

• Proves de valencià

Els membres de la comunitat universitària disposaran de diverses convocatòries oficials, cada any, per a examinar-se de coneixements de valencià i acreditar-ne les competències. El Servei de Política Lingüística de la Universitat de València concentrarà l'esforç en una convocatòria anual que tindrà lloc cada mes de gener. Així doncs, la Universitat de València no oferirà proves pròpies de valencià a l'estiu ni a la tardor, sinó que recomanarà i promourà la inscripció en les proves que organitzen en aquestes dates la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià i les escoles oficials d’idiomes. Es tracta, d'aquesta manera, d'aprofitar millor els recursos i d'incrementar els períodes en què les persones interessades es poden examinar oficialment.

El Servei de Política Lingüística realitza exàmens de certificació oficial de valencià (CIEACOVA) dels nivells A2, B1, B2, C1 i C2, en col·laboració amb la resta d’universitats valencianes.

C1

C2

Programa i estructura

Criteris de correcció

Model de prova

Qui s’hi pot matricular?

Els membres de la comunitat universitària en actiu i Alumni que hagen complit els divuit anys abans de l'1 de gener de 2019.

Quant costa?

La matrícula té un preu de 27,34 € que dóna dret a la participació en una única convocatòria (taxa de 2018, es revisa anualment).

Quina validesa tenen?

Les proves de la CIEACOVA són equivalents a les proves de la Generalitat Valenciana (Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià) i a altres certificacions oficials de la Generalitat de Catalunya, el Govern de les Illes Balears, el Govern d’Andorra, l’Institut Ramon Llull, la Universitat de les Illes Balears i les universitats catalanes.

» Consulteu les certificacions de valencià que reconeix la Universitat de València.

Convocatòries i matrícula

La Universitat de València participa en la convocatòria de gener de la CIEACOVA. El període d'inscripció per a la convotòria de gener de 2019 estarà comprés entre el dijous 15 de novembre i el dimecres 5 de desembre de 2018.
Consulteu el calendari de les proves, les instruccions d’inscripció i matriculeu-vos-hi.

Entreu al web de la CIEACOVA si voleu més informació sobre les proves.

Voleu matricular-vos en les proves de la Generalitat (JQCV) de juny i novembre o en altres proves?

Voleu recursos per a aprendre valencià?