Logo de la Universitat de València Logo del portal

• Trobades del Voluntariat Lingüístic Universitari

Fòrum Vives

XIX Trobada del Voluntariat Lingüístic Universitari

Catalunya Nord, bressol de la nostra llengua

Prada de Conflent, 25, 26, 27 i 28 d'octubre de 2019

Les preinscripcions ja han superat la capacitat de la Trobada. Si ho desitgeu, us podeu apuntar a la llista d’espera.

Presentació

Catalunya Nord és el nom que reben els territoris catalans que es van annexar a França després de la Guerra dels Segadors. El Rosselló, el Conflent, la Cerdanya i el Vallespir formen part de la geografia on la llengua catalana va nàixer i es va desenvolupar, abans d'estendre's a altres espais. Avui dia, paradoxalment, pateixen un avançat procés de substitució per part del francès. En aquesta Trobada viatgem a aquest bressol de la llengua i ens n'endinsem en la situació sociolingüística, la història, l'ensenyament, la cultura popular, la música, les tradicions i la política lingüística.

Objectius

Els objectius d'aquesta Trobada són dinamitzar els contactes entre el Voluntariat Lingüístic de totes les universitats de la Xarxa Vives, conèixer una de les nostres contrades més emblemàtiques i debatre sobre les polítiques lingüístiques dins i fora de l'àmbit universitari.

Divendres 25

17.00 Rebuda a l'Alberg Pau Casals-Canigó

18.00 Sociologia de la llengua i política lingüística a la Catalunya Nord. A càrrec d'Alà Baylac-Ferrer, director de l'Institut Franco-Català Transfronterer, Universitat de Perpinyà. Presenta i modera Rafael Castelló, director del Servei de Política Lingüística de la Universitat de València.

21.30 Dinàmiques de grup amb Sònia Caparrós

Dissabte 26

08.15 Desdejuni i recollida del dinar (pícnic)

09.30 Coneguem el país:

Ruta literària per la vila de Perpinyà, amb Emma Soler i Quentin Bouhelel

18.00 Tallers:
-TDS1 L'estat actual de la cultura popular a Catalunya Nord, a càrrec de Laura Pi, cap de colla castellera.
-TDS2 Ensenyament del català a l’escola immersiva, a càrrec de La Bressola.
-TDS3 Cultura i societat nord-catalana, a càrrec de Sébastien Girard, periodista i  president de la Fundació Arrels.

21.30 Balls tradicionals amb Ramon Gual

Diumenge 27

08.15 Desdejuni i recollida del dinar (pícnic)

09.30 Coneguem el país:
-E1 Excursió de dificultat mitjana-alta pel massís del Canigó, amb Joan Jaume Alquier.
-P1 Passejada de dificultat mitjana-baixa per Saorra (festa de la poma), amb Emma Soler.

18.00 Tallers:
-TDG1 Identitat i història rossellonesa, a càrrec de Nicolas Berjoan, historiador.
-TDG2 Literatura nord-catalana, amb Joana Serra, llibretera.
-TDG3 Tradicions festives nord-catalanes, a càrrec de Guillem Dalmau i Oriol Gual, activistes culturals.

21.30 Animació musical amb Karlos-K DJ

Dilluns 28
8.15 Desdejuni, recollida del dinar (pícnic) i comiat

Localització

Alberg Pau Casals-Canigó
Prada de Conflent (Catalunya Nord)
www.alberg-canigo.cat

Què cal dur-hi?

Passaport o document d'identitat vàlid i no caducat, targeta sanitària europea, tovallola, xancles de dutxa, roba d'abric, calçat de muntanya o esportiu, impermeable, barret o gorra, ampolla d'aigua de 2 litres, barretes energètiques per a les excursions, motxilla i llanterna. Us recomanem que hi porteu també alguns fullets i materials sobre la vostra universitat, el vostre programa de voluntariat lingüístic, la vostra comarca...

Transport

Per compte dels participants. La Universitat de València i la Universitat Politècnica de València noliejaran autocars gratuïts per als participants que eixiran des del Campus dels Tarongers (València) el dia 25 a les 9.00 i tornaran al mateix lloc el 28 a la vesprada. Altres universitats poden organitzar el transport dels seus voluntaris a la Trobada. Consulteu el servei lingüístic de la vostra universitat.

Inscripció

La inscripció inclou l'allotjament, les activitats de formació i dinamització i els àpats, excepte el dinar del divendres 25 d'octubre. Les places són limitades i s'assignaran per ordre rigorós de preinscripció a les persones que complisquen els requisits següents:

- Ser majors d'edat.
- Estar o haver estat voluntaris o col·laboradors d'un servei lingüístic de qualsevol universitat de la Xarxa Vives.
- Acceptar les obligacions dels participants detallades en el formulari de preinscripció.
- Preinscriure's i tenir el vistiplau de la universitat de pertinença.
- Fer una aportació de 130€ per a les despeses de la Trobada. Aquesta aportació s'ha de fer una vegada admesa la vostra preinscripció. No es faran devolucions. Algunes universitats poden becar els seus voluntaris i col·laboradors. Consulteu el servei lingüístic de la vostra universitat.

Les preinscripcions ja han superat la capacitat de la Trobada. Si ho desitgeu, us podeu apuntar a la llista d’espera emplenant i enviant el formulari de preinscripció. Us avisarem per correu electrònic, per ordre, si hi ha baixes i com heu d'efectuar el pagament.

Obligacions dels participants

La participació en aquestes activitats és voluntària i sota la responsabilitat de les persones participants. Cadascuna de les persones inscrites participa en les activitats de la Trobada sota la seua responsabilitat individual i accepta totes les obligacions descrites en el formulari de preinscripció. Qualsevol abús comportarà la pèrdua immediata de la condició de voluntaris i del dret de participar en les activitats i serveis, inclosos els transports i l'allotjament. L'organització recomana als participants la subscripció d'una assegurança que cobrisca els riscos de les activitats de muntanya.

Descarregueu ací el PDF amb tota la informació.

Organització

Hi col·laboren: