Logo de la Universitat de València Logo Servei de Política Lingüística (SPL) Logo del portal

Ampliat el termini del Premi Carme Serrallonga [fins al 30/9]

• 2 de juliol de 2020

XXVII Premi Carme Serrallonga. Paisatges lingüístics
Edició de 2020

La Facultat de Filologia i Comunicació de la Universitat de Barcelona convoca la 27a edició del Premi Carme Serrallonga. L’edició d’enguany, que havia de celebrar-se a l’abril, es trasllada a l’octubre per motiu de la crisi sanitària.

La finalitat d’aquest premi és promoure l’ús creatiu de la llengua catalana i a la vegada encoratjar la reflexió sobre les relacions lingüístiques entre persones, que es modelen segons les mentalitats i els usos lingüístics i que diuen molt de les nostres societats, en un marc creixent de multiculturalisme i diversitat. Aquest premi també vol ser un homenatge a la figura de Carme Serrallonga i Calafell (1909-1997), gran amant del multilingüisme, que fou una incansable defensora de l’ensenyament en català durant el franquisme.

vinyeta Bases del premi
S’adreça a l’alumnat de les universitats de la Xarxa Vives. Aquells que hi vulguin participar hauran de presentar una narració literària breu i original (entre un full i mig i tres) en què es reflecteixin aspectes lingüístics de les relacions humanes als països de llengua catalana: paisatges lingüístics, encontres i conflictes per causa de les llengües, relacions intel·lectuals i emotives entre parlants de diferents llengües, contacte de llengües, repertoris lingüístics, trajectòries personals, serveis lingüístics a la població i als visitants, etc…

Tots els documents s’hauran d’enviar al correu electrònic dt.filologia@ub.edu en format PDF i amb l’assumpte “Premi Carme Serrallonga”. S’hi haurà de fer constar nom i cognoms de la persona candidata, telèfon mòbil i el número d’identificació de la universitat de pertinença (especifiqueu el nom de la universitat).

Les persones que hi participin es responsabilitzen dels continguts dels seus textos i en garanteixen l’autoria. La Universitat de Barcelona queda, per tant, exonerada de tota responsabilitat.

vinyeta Termini de presentació
Fins al 30 de setembre de 2020 (inclòs)
Correu de lliurament: dt.filologia@ub.edu

vinyeta Premi
El millor text es premiarà amb una dotació econòmica de 400 euros bruts. El treball guanyador serà publicat al Dipòsit digital institucional de la UB, segons el procediment vigent.

Més informació fent clic ací.