Logo de la Universitat de València Logo Servei de Política Lingüística (SPL) Logo del portal

Premi Jesús Tuson sobre diversitat lingüística 2021 [fins al 31/3]

• 25 de gener de 2021

La Xarxa Vives, el Grup d’Estudi de Llengües Amenaçades de la UB i Òmnium Cultural convoquen una nova edició del premi Jesús Tuson sobre diversitat lingüística

La convocatòria s'adreça a professors i estudiants de les universitats de la Xarxa Vives. Es poden presentar treballs (de fi de grau, de màster…), tesis, articles, llibres, capítols de llibre, etc. que tinguen com a tema la diversitat lingüística. El període de presentació finalitza el 31 de març.

El premi Jesús Tuson promou la recerca i la transferència de coneixement del patrimoni lingüístic de la humanitat. Amb l’objectiu de recordar i reconèixer la tasca de Jesús Tuson per donar a conèixer i fer respectar la diversitat lingüística del món, el Grup d’Estudi de Llengües Amenaçades de la Universitat de Barcelona, la Xarxa Vives d’Universitats i Òmnium Cultural convoquen el premi Jesús Tuson sobre diversitat lingüística.

El premi Jesús Tuson és obert a professors i alumnes de les universitats de la Xarxa Vives i s'hi poden presentar treballs (de fi de grau, de màster…), tesis, articles, llibres, capítols de llibre, etc. que tinguen com a tema la diversitat lingüística del món. La llengua del treball és lliure, però s’haurà d’aportar una versió en valencià quan la llengua del treball siga una altra. El jurat valorarà especialment la contribució al coneixement de la diversitat lingüística als territoris de la Xarxa Vives. Els treballs poden ser presentats pels mateixos autors o per professors de les universitats de la Xarxa Vives, el termini de lliurament és el 31 de març de 2021. Els treballs s’hauran d’haver presentat o publicat durant 2020 (any natural) i cada autor hi podrà participar només amb una sola obra per edició. La dotació del premi és de mil euros (1.000 €) i en cas que les obres tinguen diversos autors, el premi es distribuirà equitativament si no és que els mateixos autors sol·liciten altres solucions de comú acord.

Més informació i presentació de treballs fent clic ací