Logo de la Universdad de Valencia Logo Servicio de Formación Permanente e Innovación Educativa (SFPIE) Logo del portal

Código PIEC-2736975
Curso académico 2023-2024
Programa Proyectos de innovación Docente (PID)
Áreas de conocimiento Ciencias Sociales y Jurídicas
Fecha de Inicio 01/09/23
Fecha de fin 31/07/24
Categorías
  • Activitats per incorporar la sostenibilitat
  • Afavoriment de l'emprenedoria
Palabras clave competències professionals, coordinació
Líneas estratégicas

Metodologies actives per a afavorir l'aprenentatge profund dels estudiants.

Presentación

Al Campus d’Ontinyent portem des del curs 2017-2018, realitzant una sèrie d’accions col·laboratives amb altres institucions de caràcter educatiu (Centres Docents, Tècnics d’Educació d’Ajuntament, Fundacions, Centres de Formació Permanent del Professorat -CEFIRE- i inspecció educativa) per tal d’apropar el medi professional a la formació inicial de mestres. Així, aquest projecte és una continuació de tots ells, en el que posem en joc totes les relacions establertes entre la Facultat de Magisteri al Campus d’Ontinyent i les entitats anteriorment esmentades, per a què l’alumnat puga posar en pràctica les propostes didàctiques que es plantegen en distintes matèries del Grau en Mestre/a en Educació Infantil en un entorn professional real. A més, també hem treballat en la coordinació horitzontal entre distintes àrees de coneixement implicades en diferents matèries del Grau en Mestre/a en Educació Infantil, per tal de ser coherents amb l’esperit i la lletra de la normativa curricular i també amb una visió concreta de la infantesa i del seu desenvolupament més enllà de particions disciplinars que sols responen a dinàmiques pròpies de l’àmbit acadèmic i res tenen a veure amb la praxis professional educativa habitual. Amb aquest solatge, en aquest projecte d'innovació docent pretenem continuar contribuint a: 1) Afegir a la formació inicial de mestres d'educació infantil el coneixement professional de la mà dels docents en actiu. 2) Donar a conéixer contextos professionals reals (CEIPs i ESCOLETES) on l'alumnat universitari puga desenvolupar les seues propostes didàctiques desenvolupades en diferents matèries del pla d'estudi del Grau. 3) Transferir eines i sabers de les escoles a la Universitat. Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) udie@uv.es 2 4) Difondre i visibilitzar entre la comunitat educativa el Laboratori de Ciències Experimentals de l’Educació Infantil que existeix al Campus d’Ontinyent. 5) Portar a l’aula universitària els sabers i l’experiència docent de les mestres d’educació infantil que contribuisquen al desenvolupament de les classes de les matèries involucrades en aquest projecte. 6) Donar a conèixer la formació permanent i la inspecció educativa com a elements professionals. 7) Continuar amb les experiències de coordinació horitzontal entre diferents matèries i professorat per tal de poder realitzar una formació coherent amb el medi professional.

Objectivos

OG1) Contribuir a aconseguir diferents competències pròpies de la Titulació tant genèriques (promoure el treball cooperatiu i el treball i esforç individual; dissenyar, planificar i avaluar l’activitat docent i l’aprenentatge a l’aula en contextos multiculturals i de coeducació, saber treballar en equip amb altres professionals de dins i fora del centre en l’atenció a cada estudiant, així com en la planificació de les seqüències d’aprenentatge i en l’organització de les situacions de treball a l’aula i en l’espai de joc...), com específiques (ciències naturals, socials...).

OG2) Generar, per part de l’alumnat, amb la col·laboració del professorat en actiu, materials adients per a l’Educació Infantil en l’àrea de Ciències Experimentals i Socials amb perspectiva dels ODS tenint en compte aspectes propis d’Educació Infantil.

OG3) Continuar amb el treball coordinat entre distintes matèries del grau que redunden en la millora de la formació de l’estudiantat i en la seua pròpia avaluació del aprenentatge mb altres matèries. Continuïtat amb el fet en edicions anteriors.

OG4) Proporcionar experiències reals en les aules d’infantil per part dels estudiants de grau que favorisca l’acció tutorial acadèmica i professional. OG6) Consolidar els ponts establerts entre Universitat i Escola, combinant el coneixement de l’experiència amb el desenvolupament teòric-pràctic .  pel que respecta a les escoles i i a la formació permanent amb el CEFIRE. Com a novetat ampliar aquesta col·laboració a escoletes 0-2 anys.

OG7) Incorporar a la xarxa col·laborativa creada a la inspecció educativa

Subvención

400

Grados implicados
Grado en Maestro/a en Educación Infantil en Ontinyent
Estudiantado al que va dirigido

Estudiants de Grau en mestre infantil d'Ontinyent

Coordinación
  • CANTO DOMENECH, JOSE RAFAEL
  • PDI-Titular d'Universitat
  • Coordinador/a Curs
  • Director/a de Servei General
Ver ficha
Miembros
  • SOLBES MATARREDONA, JORDI ANTONI
  • PDI-Catedratic/a d'Universitat
  • Vicedega/Vicedegana / Vicedirector/a Ets
Ver ficha
Participantes de otras entidades

OLGA VICENTA DUART HERNÁNDEZ. Mestra d’infantil. Associada universitària. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials. Assessora del CEFIRE de Xàtiva. ENRIQUETA MOLLÀ SOLER. Directora del CEIP “Lluís Vives” d’Ontinyent. ALMUDENA MARÍN PORTA. Mestra d’Infantil i Inspectora educativa

Estructuras asociadas
Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales
PLAYLIST