Logo de la Universdad de Valencia Logo del portal

• Investigadora

El portal español de Horizonte 2020 contiene una página dedicada a eventos relacionados con este programa de financiación de la investigación europea, donde se detallan todas las jornadas informativas que se llevan a cabo por toda la geografía española, además de las jornadas europeas relevantes.

Por su parte, la web de la Comisión Europea tiene un apartado de eventos relacionados con la investigación y la innovación.

Enlaces a los principales talleres, conferencias, jornadas y otros eventos.

Año 2019
European Robotics Forum 2019 (ERF2019)

Bucarest, del 20 al 22 de marzo de 2019

Interreg Europe Event: Europe, Let's Cooperate 2019

Bruselas, 10 de abril de 2019

4th European Climate Change Adaptation conference

ECCA 2019 is an opportunity to share and learn from professionals in adaptation, while discovering new products and research as well as alternative approaches to engaging with stakeholders. Find out more about the themes.

Lisboa, del 28 al 31 de mayo de 2019

Any 2018
Horizon 2020 Societal Challenge 6 (SSH) Infoday & Brokerage Even
The next Brokerage Event & Info Day of Societal Challenge 6 Europe in a changing world: Inclusive, Innovative and Resilient Societies, jointly organized by Net4Society & the European Commission will take place on 8-9 November 2018.

Fechas del evento: Varsòvia, 8-9 de noviembre de 2018

Jornada xarxes ITN Marie Sklodowska-Curie d'Horitzó 2020
RUVID organiza la Jornada informativa H2020: MSCA Innovative Training Networks (ITN) que tendrá lugar el próximo lunes 12 de noviembre de 2018 en el Salón de Actos del Cubo Rojo de la Ciudad Politécnica de la Innovación.

Fechas del evento: València, 12 de noviembre de 2018

Jornada xarxes ITN Marie Sklodowska-Curie d'Horitzó 2020

Fechas del evento: Barcelona, 13-14 de noviembre de 2018

HORIZON2020 Space International Information Day & Brokerage Event
The aim of the event is to inform on Space opportunities in Horizon 2020 and beyond and to provide first-hand information on the next H2020 Space Calls.

Fechas del evento: Berlín, 14-15 de noviembre de 2018

Fair of European Innovators in Cultural Heritage
Organised by the European Commission as a key event of 2018 European Year of Cultural Heritage.

Fechas del evento: Brussel·les, 15-16 de noviembre de 2018

A2IC 2018 Artificial Intelligence International Conference
The A2IC conference aims to establish an international forum of reference for the latest advances in the field of Artificial Intelligence (AI).

Fechas del evento: Barcelona, 21-23 de noviembre de 2018

10ª Conferència del Programa Marc Europeu a Espanya Horitzó 2020
La Conferència té com a objectiu analitzar la participació d’Espanya en Horitzó 2020 amb la finalitat d’extreure conclusions que permetin a les entitats espanyoles millorar la seva participació en les convocatòries de propostes dels últims anys del Programa.

Fechas del evento: Toledo, 20 de noviembre de 2018

140 Horizon 2020 ICT 2018 Imagine Digital, Connect Europe
ICT 2018 will have four main components converging around the theme Imagine Digital – Connect Europe: Conference, Exhibition, Networking opportunities and Innovation and Startups forum.

Fechas del evento: Viena, 4-6 de diciembre de 2018

100 EurOCEAN 2019 Conference. High-level Marine Science Policy Conferences
They provide a forum for the marine and maritime research community and wider stakeholders to interface with European and Member State policymakers and strategic planners, to consider, discuss and respond to new marine science and technology developments, challenges and opportunities.

Fechas del evento: París, 11-12 de junio de 2019