Logo de la Universitat de València Logo del portal

• Premsa

Julia Suso, grup d'Astronomia i Ciències de l'Espai, Institut de Ciència dels Materials, Parc Científic de la Universitat de València

Les sorprenents creacions de la ciència-ficció constitueixen un magnífic punt de partida per a introduir-se de forma lúdica en el fascinant món de la ciència. En paraules d’ Stephen Hawking “la ciència-ficció no és una simple diversió, serveix també per a un propòsit seriós: expandir la imaginació humana. La ciència-ficció que s'escriu avui sovint és una realitat científica demà”. En aquesta xerrada i viatjant a través del espai i del temps comprovarem com les teories científiques, les seues lleis i els seus principis, poden sovint ésser introduïts de forma suggestiva mitjançant la ciència-ficció.

Breu Curriculum

Julia Suso és doctora en Matemàtiques per la Universitat de València, ha sigut cap d’Instrumentació de l’Observatori Astronòmic de la Universitat de Valencià i és la directora del Departament d’Economia Financera i Actuarial.

Ha participat en diversos projectes espacials, amb col·laboracions en el disseny i el desenvolupament de les missions de raigs gamma INTEGRAL de l’ESA i LEGRI a bord del satèl·lit Minisat 01.

Actualment treballa en l’estudi de la naturalesa i els paràmetres físics dels estels Be i de les binàries transitòries de raigs X. També treballa amb les missions espacials CoRoT (CNES/ESA) i KEPLER (NASA), dedicades a l’astrosismologia i a la recerca de planetes extra solars. Ha realitzat observacions astronòmiques en els principals observatoris astronòmics de tot el món ((Xile -La Silla, Canàries Observatori del Teide i Roque de los Muchachos, Sudàfrica – SAAO, Almeria -Calar Alto, Canadà -DDO).

Idees clau

La conferència es pot articular de dues formes:

• A partir dels viatges per l’espai (llei de la gravitació universal, velocitat de fuita, brossa espacial, avanços actuals, errors al cinema i la literatura…).
  • Mitjançant els viatges en el temps (s’ha de parlar un poquet de la relativitat espacial, la velocitat de la llum, la dilatació del temps, la contracció de longituds, les paradoxes).

Qualsevol treball previ amb l’alumnat sobre aquests temes pot resultar útil. El professorat pot triar quina de les dues temàtiques prefereix.

Inicio       Ministerio de Industría, Economía y Competitividad

Estimulant les vocacions científiques és un projecte de la Unitat de Cultura Científica i de la Innovació de la Universitat de València, que compta amb el finançament de la Fundación Española de Ciencia y Tecnologia i el Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades.

Sol·licitut de conferència al centre

Solicite per al meu centre aquesta conferència

Nom del centre:

Municipi:

Província:

Persona de contacte:

Telèfon de contacte:

Periode preferent d'impartició de la conferència;

Correu electrònic:

Autoritze a rebre informació de la Càtedra de Divulgació de la Ciència   NO

Dret a la informació en la recollida de les dades

Les dades personals subministrades s'incorporaran al Fitxer de la Càtedra de Divulgació de la Ciència sota la responsabilitat de la Secretaria General de la Universitat de València. Els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició al tractament podran exercir-se davant la Càtedra de Divulgació de la Ciència (C/ Serpis, nº 29. 46018 València). La informació obtinguda serà processada per a la difusió de les activitats que realitza la Càtedra, la divulgació social de la investigació de la Universitat de València i dels avanços de la ciència i la tecnologia i del pensament científic (art. 5 L.O. 15/1999).