Logo de la Universitat de València Logo del portal

• Premsa

Pau Carazo, Laboratori del Comportament i l'Evolució, Unitat d' Etologia. Institut Cavanilles de Biodiversitat i Biologia Evolutiva

Quins factors modelen el nostre caràcter, la nostra intel·ligència o la nostra personalitat? Durant dècades, hem considerat que l’evolució era i havia de ser una teoria aliena a l’estudi de l’home i del seu comportament. Els éssers humans disposem d’un grapat de facultats mentals que ens han dut a desenvolupar un llenguatge, i amb ell una cultura, que supera de llarg la de qualsevol altra espècie del planeta. Juntament amb això, hem desenvolupat comportaments que aparentment estan completament desvinculats de l’evolució. La literatura, l’art, les societats democràtiques, les matemàtiques, la ciència... La influència de la cultura sobre el nostre comportament és indubtable. Malgrat això, mai no hem de perdre de vista que aquestes facultats mentals, tots i cadascun dels nostres comportaments, són manifestacions d’un òrgan, el cervell, el disseny i l’estructura del qual és el resultat de milions d’anys d’evolució, igual que és l’evolució dels nostres pulmons o el nostre cor.

En aquesta conferència es veurà com les teories de l’evolució Darwiniana ens han permès i ens permeten a hores d’ara estudiar i explicar aspectes del nostre comportament que creiem fruit de la nostra cultura, com el nostre sentit de la bellesa, la nostra moral o la nostra habilitat per a les matemàtiques. A Darwin, li devem una teoria que ens està proporcionant respostes a algunes de les preguntes més antigues i importants a què ens enfrontem com a espècie: què ens fa humans?

Breu Curriculum

Pau Carazo és graduat per la Universitat de València deInvestigador Pau Carazos de l’any 2005. Va realitzar els estudis de doctorat sobre l’evolució i la funció dels senyals comunicatius en aquesta mateixa universitat, estudis que va acabar l’any 2010. El 2011 va obtenir un premi del Govern australià “Endeavor Award” per realitzar una estada postdoctoral a la Universitat de Macquarie (Sydney) per estudiar l’evolució de la cognició en rèptils. El 2012 es va traslladar a la Universitat d’Oxford amb una beca europea “Marie Curie”, on va passar dos anys i mig estudiant la interacció evolutiva entre el conflicte sexual i l’envelliment (en la mosca de la fruita Drosophila Melanogaster). En 2015 va tornar a la Universitat de València amb una beca Ramón i Cajal, on actualment dirigeix el seu propi grup d'investigació.

Web del grup: http://paucarazo.com

Compte de twitter del grup: @BehavEvolLab

Conter de twitter personal: @paucarazo

Inicio       Ministerio de Industría, Economía y Competitividad

Estimulant les vocacions científiques és un projecte de la Unitat de Cultura Científica i de la Innovació de la Universitat de València, que compta amb el finançament de la Fundación Española de Ciencia y Tecnologia i el Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades.

Sol·licitut de conferència al centre

Solicite per al meu centre aquesta conferència

Nom del centre:

Municipi:

Província:

Persona de contacte:

Telèfon de contacte:

Periode preferent d'impartició de la conferència;

Correu electrònic:

Autoritze a rebre informació de la Unitat de Cultura Cientifica i de la innovació de la Universitat de València

NO

Dret a la informació en la recollida de les dades

Les dades personals subministrades s'incorporaran al Fitxer de la Càtedra de Divulgació de la Ciència sota la responsabilitat de la Secretaria General de la Universitat de València. Els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició al tractament podran exercir-se davant la Càtedra de Divulgació de la Ciència (C/ Serpis, nº 29. 46022 València). La informació obtinguda serà processada per a la difusió de les activitats que realitza la Càtedra, la divulgació social de la investigació de la Universitat de València i dels avanços de la ciència i la tecnologia i del pensament científic (art. 5 L.O. 15/1999).