Logo de la Universitat de València Logo Unitat de Cultura Científica i de la Innovació Càtedra de Divulgació de la Ciència Logo del portal

TALLER: Els biomaterials al registre arqueològic

Objectiu: descobrir la importància de les restes vegetal i animals per entendre les societats del passat.

Duració: 1h 30m

Activitats: Reconèixer aquesta part del registre arqueològic, treballar amb microscopis i lupes d’alta resolució per identificar espècies vegetals entre els carbons recuperats a una excavació. Reconèixer restes de fauna, identificar les espècies presents i les possibles evidències de manipulació per agents, humans o naturals.

Desenvolupament: l’alumnat assistent rebrà una explicació inicial de l’origen i manera de recollir aquests tipus de restes arqueològiques. Se’ls parlarà de la importància que tenen per entendre els contexts arqueològics. Després s’organitzaran dos grups. El primer, a la sala d’òptica treballarà en la identificació d’uns carbons seleccionats mitjançant els aparells de microscòpia disponibles. Se’ls explicarà les implicacions que té dita identificació per explicar el context d’aparició. El segon grup anirà a la zona d’arqueofauna, on hauran de reconèixer una sèrie de restes faunístiques i advertir, mitjançant microscopi, els processos tafonòmics patits (fractures, cremades, talls...) que ens parlen dels seu processament o raó d’arribada al context.

Destinatari: alumnes de segon cicle de la ESO o batxillerat

Nº d’alumnes considerat: 15

1.
  2. Nom del taller
  3. Tallerista
  4. Contingut del taller
  5. Objectius del taller
  6. Duració aproximada
  7. Nombre d’alumnes min. i max.
  8. Nivells educatius a qui està adreçat
  9. Lloc de realització