M. Martí Viaño; C. Gregori Signes. 1997. La estructura del discurso en el aula. J. Cantero, A. MEndoza, & C. Romea (eds) Didáctica de la Lengua y la Literatura para una Sociedad Plurlingüe del Siglo XXI: Actas del IV Congreso Internacional de la Sociedad Española de Didáctica de la Lengua y la Literatura .
Gregori Signes, Carmen, Pennock Speck, Barry & Bou Franch, Patricia. 1998. Humour in American Sitcoms. The Pragmatics of Misunderstanding. .
Bou Franch, Patricia & Gregori Signes, Carmen. 1999. Pragmática intercultural: emisiones del oyente en ingles británico y español peninsular. Pragmática intercultural .
Bou Franch, Patricia; Carmen Gregori Signes. 1999. Cross-cultural communication: explorations into IL discourse of Valencia students of English Philology. Los Estudios Ingleses: Situación Actual y Perspectivas de Futuro Volumen. 1 .
Gregori Signes, Carmen. 2000. Undermining the communicative role of the expert. M. J. Coperías (ed.) Culture and Power: Challenging Discourses .
Gregori Signes, Carmen. 2001. Language Teaching and Media Literacy. Hang Ferrer, Barry Pennock Speck, Patricia Bou Franch, Carmen Gregori Signes, Mar Martí Viaño (eds) English Language Teaching in Spanish Settings .
Gregori-Signes, Carmen. 2001. Opening Phases in American Tabloid Talkshows. de la Cruz, I, C. Santamaría, C. Tejedor, C. Valero. La Lingüística Aplicada a Finales del Siglo XX. Ensayos y Propuestas. .
Gregori-Signes, Carmen. 2001. Being Tough Through Grammar. Francisco Fernández Fernández (ed.) Los estudios ingleses en el umbral del tercer milenio. .
Ferrer, Hang; Barry Pennock Speck; Patricia Bou Franch; Carmen Gregori Signes; Mar Martí Viaño. 2001. English Language Teaching in Spanish Settings. .
Gregori-Signes, Carmen. 2002. Antonia Sánchez Macarro (ed.) Heroes and Villains: Metacognition in Tabloid Talkshow Storytelling. Windows on the World: Media Discourse in English Volumen. 1 .
Josep V. Gabaldá Roca; Carmen Gregori; Ramón X. Roselló Vivars. 2002. La cultura mediàtica. Models de representació i estratègies discursives. .
Gregori-Signes, Carmen. 2005. Descortesía en el Discurso Televisivo de los Dibujos Animados: La Serie South Park. M. Luisa Carrió (ed.) Perspectivas Interdisciplinares de la Lingüística Aplicada Volumen. 2 .
Gregori-Signes, Carmen. 2007. What do we laugh at? Gender representations in '3rd Rock from the Sun'. International Perspectives on Gender and Language .
Gregori Signes, Carmen. 2008. Dos proyectos para el e_portfolio: el relato digital y aprende cantando. De los proyectos de convergencia a la realidad de los nuevos títulos Volumen. CD .
Gregori Signes, Carmen. 2008.
Practical uses of digital storytelling. L Gómez Chova, D. Marti Belenguer, I. Candel Torres (eds). INTED 2007 Proceedings: International technology, education and development conference, March 7th-9th,2007, Valencia, 8-15 Volumen. CD .
Gregori Signes, Carmen & Maria Dolores García Pastor. 2008. English Grammar. Working with words: An Introduction to English Linguistics .
Sancho-Cremades, Pelegrí; Gregori-Signes, Carmen. 2008. Noves Perspectives en l'estudi del discurs del còmic. Sancho Cremades, Pelegrí, Carmen Gregori Signes & Santiago Renard Alvarez (eds) El Discurs del Còmic. Quaderns de Filología, Serie Estudis de Periodisme i Comunicació Volumen. 3 .
Gregori Signes, Carmen. 2009. Carmen Gregori Signes. CUADERNIA. Aplicación y uso práctico de cuadernos digitales multimedia con fines docentes. Editores Cerezo García. Los nuevos títulos de grado: retos y oportunidades Volumen. 1 Número. 1 .
Gregori Signes, Carmen & Alcantud Díaz, María. 2012. Handy Manny: the pragmatic function of code-switching in the interaction cartoon characters. Teaching English as foreign language.Proposals for the language classroom .
Gregori-signes,C;alcantud-Diaz,M. 2012. EL relat digital personal: preservem els nostres records i les nostres tradicions. I el Conte contat .
Gregori-Signes, Carmen & Alcantud-Díaz, María. 2013. Experiencias con el relato digital. .
Alcantud-Díaz, María & Gregori-Signes, Carmen. 2013. Experiencing Digital Storytelling. .
Lluch, Gemma, Lluis Quintana & Carmen Gregori-Signes. 2013. El Relat: literatura, lectura i escriptura. Quaderns de Filologia de la Universitat de València.Estudis Literaris. Volumen. 18 .
Lluch, Gemma & Carmen Gregori-Signes. 2013. Introducció. El Relat: literatura, lectura i escriptura. Quaderns de Filologia de la Universitat de València. Estudis Literaris. Volumen. 18 .
Alcantud-Díaz, María & Gregori-Signes, Carmen & Laura Monrós-Gaspar. 2013. El taller del Relato Digital: Propuesta metodológica. Experiencias con el relato digital .
Gregori-Signes, Carmen, Lorena Orellana & Marisa Samblas Betet. 2013. EL relato digital adaptado como material curricular para personas con T.E.A. Experiencias con el relato digital. .
Gregori-Signes, Carmen; Michael McCarthy. 2013. 'Storytelling and Listener Response: A Good Story vs. a Bad Story: Who Says so?. In N. Estevévez-Fuertes & B. Clavel-Arroitia. (eds.) Adquisición de segundas lenguas (L2) en el marco del nuevo milenio. Homenaje a M. MAr Martí Viaño. València: PUV.Quaderns de Filologia. Anejo nº81. .
Anna M. Brígido-Corachán; Carmen Gregori-Signes. 2014. Digital Storytelling and its Expansion across Educational Contexts. Appraising Digital Storytelling Across Educational Contexts Volumen. 9 .
Carmen Gregori-Signes; Anna M. Brígido-Corachán. 2014. Appraising Digital Storytelling Across Educational Contexts. Appraising Digital Storytelling Across Educational Contexts Volumen. 9 .
Fuster-Márquez, Miguel; Carmen Gregori-Signes. 2015. 'Last but not Least'. Writing the conclusion of your paper. M.L. Pérez Cañado & B. Pennock-Speck (eds) Writing and Presenting a Dissertation on Linguistics, Applied Linguistics and Culture Studies for Undergraduates and Graduates in Spain Volumen. 1 .
Gregori-Signes, Carmen; Fuster-Márquez, Miguel. 2016. Exploring corpora to solve language problems: The case of colligation patterns for the verbs to recommend and to suggest. Castle project: Research applications of the Universitat de València learner corpus Volumen. 1 Número. 1 .
Fuster-Márquez, Miguel; Carmen Gregori-Signes; José Santaemilia Ruiz. 2020. Multiperspectives in Analysis and Corpus Design. Volumen. 1 .
Fuster-Márquez, Miguel; Santaemilia, José; Gregori-Signes, Carmen; Rodríguez-Abruñeiras, Paula. 2021. Insights from corpus-assisted discourse analysis: Unveiling social attitudes and values. Exploring discourse and ideology through corpora Volumen. 1 .
Gregori Signes, Carmen. 2021.
De la retórica a la estilística de corpus. Revista Viceversa: UEx & empresa, ISSN-e 2255-5374, Nº. 117, 2021 (Ejemplar dedicado a: Confluencias literarias: investigadores, creadores y docentes), págs. 60-65 .
Fuster-Márquez, Miguel; Carmen Gregori-Signes; José Santaemilia Ruiz. 2020. Introduction. Multiperspectives in Analysis and Corpus Design Volumen. 1 .
Gregori-Signes, Carmen; Fuster-Márquez, Miguel; Maruenda-Bataller, Sergio (eds.). 2021. Discourse, dialogue and characterisation in TV series. Edición de Libro Volumen. 1 .
Gregori-Signes, Carmen. 2023. Who's friends with the victim? A corpus- based stylistic approach to the analysis of the TV series 'The Killing.'. Investigating Discourse and Text. Corpus-Assisted Analytical Perspectives. Volumen. 306 .
Bou Franch Patricia; Garcés Conejos, Pilar; Gregori Signes Carmen. (1995). Secuencias tópicas, marcadores conversacionales y cambios de tópico en conversaciones entre hablantes nativos y no nativos: I/ Organización de contenido conversacional XI Congreso Nacional de Lingüística Aplicada (AESLA): Libro de actas. . (pp. 165 - 171) .
Gregori Signes, Carmen & Sanz Bisquert, Angeles (1996). Cohesion and the translation of ESP texts Piqué, J., V. Andreu-Besó, D. J. Viera (eds). English in Specific Settings, . (pp. 215 - 226) .
M. Martí Viaño; C. Gregori Signes (1997). La estructura del discurso en el aula J. Cantero, A. MEndoza, & C. Romea (eds) Didáctica de la Lengua y la Literatura para una Sociedad Plurlingüe del Siglo XXI: Actas del IV Congreso Internacional de la Sociedad Española de Didáctica de la Lengua y la Literatura . (pp. 533 - 538) .
Gregori Signes, Carmen, Pennock Speck, Barry & Bou Franch, Patricia (1998). Humour in American Sitcoms The Pragmatics of Misunderstanding. . (pp. 73 - 82) .
Bou Franch, Patricia & Gregori Signes, Carmen (1999). Pragmática intercultural: emisiones del oyente en ingles británico y español peninsular Pragmática intercultural . (pp. 125 - 134) .
Bou Franch, Patricia; Carmen Gregori Signes (1999). Cross-cultural communication: explorations into IL discourse of Valencia students of English Philology Los Estudios Ingleses: Situación Actual y Perspectivas de Futuro . Volumen. 1 . (pp. 75 - 84) .
Gregori Signes, Carmen (2000). Undermining the communicative role of the expert M. J. Coperías (ed.) Culture and Power: Challenging Discourses . (pp. 105 - 114) .
Gregori Signes, Carmen (2001). Language Teaching and Media Literacy Hang Ferrer, Barry Pennock Speck, Patricia Bou Franch, Carmen Gregori Signes, Mar Martí Viaño (eds) English Language Teaching in Spanish Settings . (pp. 123 - 136) .
Gregori-Signes, Carmen (2001). Opening Phases in American Tabloid Talkshows de la Cruz, I, C. Santamaría, C. Tejedor, C. Valero. La Lingüística Aplicada a Finales del Siglo XX. Ensayos y Propuestas. . (pp. 555 - 582) .
Gregori-Signes, Carmen (2001). Being Tough Through Grammar Francisco Fernández Fernández (ed.) Los estudios ingleses en el umbral del tercer milenio. . (pp. 187 - 198) .
Ferrer, Hang; Barry Pennock Speck; Patricia Bou Franch; Carmen Gregori Signes; Mar Martí Viaño (2001). English Language Teaching in Spanish Settings .
Gregori-Signes, Carmen (2002). Antonia Sánchez Macarro (ed.) Heroes and Villains: Metacognition in Tabloid Talkshow Storytelling Windows on the World: Media Discourse in English . Volumen. 1 . (pp. 153 - 175) .
Josep V. Gabaldá Roca; Carmen Gregori; Ramón X. Roselló Vivars (2002). La cultura mediàtica. Models de representació i estratègies discursives .
Gregori-Signes, Carmen (2005). Descortesía en el Discurso Televisivo de los Dibujos Animados: La Serie South Park M. Luisa Carrió (ed.) Perspectivas Interdisciplinares de la Lingüística Aplicada . Volumen. 2 . (pp. 117 - 126) .
Gregori-Signes, Carmen (2007). What do we laugh at? Gender representations in '3rd Rock from the Sun' International Perspectives on Gender and Language . (pp. 726 - 750) .
Gregori Signes, Carmen (2008). Dos proyectos para el e_portfolio: el relato digital y aprende cantando De los proyectos de convergencia a la realidad de los nuevos títulos . Volumen. CD . (pp. 85 - 92) .
Gregori Signes, Carmen (2008).
Practical uses of digital storytelling L Gómez Chova, D. Marti Belenguer, I. Candel Torres (eds). INTED 2007 Proceedings: International technology, education and development conference, March 7th-9th,2007, Valencia, 8-15 . Volumen. CD . (pp. 8 - 15) .
Gregori Signes, Carmen & Maria Dolores García Pastor (2008). English Grammar Working with words: An Introduction to English Linguistics . (pp. 97 - 137) .
Sancho-Cremades, Pelegrí; Gregori-Signes, Carmen (2008). Noves Perspectives en l'estudi del discurs del còmic Sancho Cremades, Pelegrí, Carmen Gregori Signes & Santiago Renard Alvarez (eds) El Discurs del Còmic. Quaderns de Filología, Serie Estudis de Periodisme i Comunicació . Volumen. 3 . (pp. 9 - 24) .
Gregori Signes, Carmen (2009). Carmen Gregori Signes. CUADERNIA. Aplicación y uso práctico de cuadernos digitales multimedia con fines docentes. Editores Cerezo García Los nuevos títulos de grado: retos y oportunidades . Volumen. 1 . Número. 1 . (pp. 8 - 16) .
Gregori Signes, Carmen & Alcantud Díaz, María (2012). Handy Manny: the pragmatic function of code-switching in the interaction cartoon characters Teaching English as foreign language.Proposals for the language classroom . (pp. 61 - 79) .
Gregori-signes,C;alcantud-Diaz,M. (2012). EL relat digital personal: preservem els nostres records i les nostres tradicions I el Conte contat . (pp. 85 - 119) .
Gregori-Signes, Carmen & Alcantud-Díaz, María. (2013). Experiencias con el relato digital . (pp. 1 - 162) .
Alcantud-Díaz, María & Gregori-Signes, Carmen (2013). Experiencing Digital Storytelling . (pp. 1 - 183) .
Lluch, Gemma, Lluis Quintana & Carmen Gregori-Signes. (2013). El Relat: literatura, lectura i escriptura Quaderns de Filologia de la Universitat de València.Estudis Literaris. . Volumen. 18 . (pp. 1 - 270) .