Pablo Delgado; Marian Serrano-Mendizábal; Nadina Gómez-Merino; Marina Pi-Ruano; Alba Rubio; Noemi Skrobiszewska; Ladislao Salmerón (2021). Changes in reading habits during the COVID-19 confinement in Spain. (Poster). 19th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction . BÉLGICA
Delgado, P.; Salmerón, L.; Altamura, L.; Vergara-Martínez, M. (2021). Esfuerzo cognitivo y comprensión lectora durante la lectura de textos en papel y en pantalla: Un estudio de EEG y movimientos oculares. (Comunicación). Jornadas Virtuales Sociedad Española de Psicología Experimental 2021 . ESPAÑA
Salmerón, L. (2021). Screen inferiority effect: understanding why digital technologies may disrupt text comprehension. (Comunicación). Understanding Language and Literacy Development in the Digital Age . ESPAÑA
Altamura, L.; Vargas, C.; Salmerón, L. (2021). Digital reading habits and reading comprehension abilities: a meta-analysis. (Comunicación). Understanding Language and Literacy Development in the Digital Age . ESPAÑA
Delgado, P.; Salmerón, L. (2021). Reading in Print vs. on Computer Screen: Paper Fosters On-task Attention. (Comunicación). 2021 Annual Meeting Society for Text and Discourse . ESTADOS UNIDOS DE AMÉRICA
Pablo Delgado; Ladislao Salmerón; Lidia Altamura; Marta Vergara-Martínez (2021). Do students pay attention to texts on screens as in print? An EEG study. (Poster). 19th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction . BÉLGICA
Ladislao Salmerón; Pablo Delgado; Cristina Vargas; Naomi Baron (2021). Practices with digital reading devices in the language arts classroom: evidence from NAEP 2017. (Comunicación). 19th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction . BÉLGICA
Ladislao Salmerón; Inmaculada Fajardo; Vicenta Ávila; Øistein Anmarkrud; Silvia Maria Chireac; Marcos Gómez-Puerta; Ana Pérez; Nadina Gómez-Merino; Pablo Delgado (2021). 'Youtubers' as teachers: Are streaming videos suitable for learning in Secondary education?. (Comunicación). 19th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction . BÉLGICA
Lidia Altamura; Ladislao Salmerón (2021). Do digital reading habits support the development of reading comprehension skills?. (Comunicación). 25th pre-conference of the Junior Resarchers of EARLI . SUECIA
Pablo Delgado; Ladislao Salmerón (2021). Examining differences in readers' eye-movements, metacognitive monitoring, and comprehension outcomes between reading in print and reading on a tablet. (Comunicación). 9th European Congress of Methodology . ESPAÑA
Salmerón, L. (2020). Aprenentatge amb vídeoblogs: posant a prova la hipòtesi de la superficialitat. (Comunicación). Jornades de recerca en didàctica de la llengua - L'ús educatiu del vídeo en la formació de futurs docents . ESPAÑA
Gil, L.; Delgado, P.; Vargas, C.; Vergara, M.; Salmerón, L. (2020). Tablets can disrupt reading comprehension of primary school students. (Comunicación). Digital Practices. Reading, Writing and Evaluation on the Web . SUIZA
Sampietro, A.; Salmerón, L. (2020). The effect of incivility in a second language on attitudes about scientific topics. (Poster). Workshop on Multiple Document Literacy . ESPAÑA
Salmerón, L.; Delgado, P.; Mason, L. (2020). Fostering students' click restraint when reading about conflicting topics on the Internet. (Ponencia). Workshop on Multiple Document Literacy . ESPAÑA
Inmaculada Fajardo; Ladislao Salmerón; Vicenta Ávila; Pablo Delgado; Nadina Gómez-Merino; Marcos Gómez-Puerta (2020). Improving comprehension of students with intellectual disability through easy-to-read video blogs. (Poster). EARLI SIG 15 Online Conference . REINO UNIDO
Pablo Delgado; Laura Gil; Cristina Vargas; Marta Vergara; Ladislao Salmerón (2020). Leer en tabletas digitales dificulta la comprensión de textos bajo presión temporal en estudiantes de primaria. (Comunicación). V Congreso Internacional de la Asociación Española de Comprensión Lectora. Lectura y Dificultades Lectoras . Alicante . ESPAÑA
Ladislao Salmerón; Inmaculada Fajardo; Vicenta Ávila; Øistein Anmarkrud; Silvia Maria Chireac; Marcos Gómez-Puerta; Ana Pérez; Nadina Gómez-Merino; Pablo Delgado. (2020). Learning from video blogs: A test for the shallowing hypothesis. (Comunicación). Biennial meeting of the EARLI Special Interest Group 2 on Comprehension of Text and Graphics . Praga . REPÚBLICA CHECA
Inmaculada Fajardo; Ladislao Salmeron; Vicenta Ávila; Pablo Delgado; Nadina Gómez-Merino; Marcos Gómez -Puerta (2019). Learning through video blogs: The case of students with intellectual disability. (Ponencia). XX CONGRESO INTERNACIONAL DE INTERACCIÓN PERSONA-ORDENADOR Proceedings of the XX International Conference on Human Computer Interaction (p. 33). Association for Computing Machinery (ACM) . San Sebastián-Donosti . ESPAÑA
Salmerón, L. (2019). Selection of irrelevant navigation paths during digital reading: Underlying cognitive processes. (Comunicación). Opportunity versus Challenge: Exploring Usage of Log-File and Process Data in International Large Scale Assessments . Dublín . IRLANDA
Anmarkrud, Ø., Latini, N., Braten, I., Salmeron, L. (2019). Reading Medium and Reading Purpose in a Multiple Document Context. (Comunicación). European Association for Learning and Instruction, biannual meeting 2019 . ALEMANIA
Salmerón, L. (2019). Fostering Undergraduate Students' Information Evaluation on the Internet. (Comunicación). Reading in a digital environment . ALEMANIA
Salmerón, L. (2019). Search interfaces and learning about controversial topics. (Comunicación). SALMM: First Workshop on Search as Learning with Multimedia Information . FRANCIA
Salmerón, L. (2019). Stavanger Declaration Concerning The Future of Reading. (Comunicación). The future of reading . BÉLGICA
Salmerón, L., Fajardo, I. (2019). ¿Aprenden los estudiantes igual con textos que con videos de Youtube?. (Comunicación). VII Jornadas ERI LECTURA: Investigación y Buenas Prácticas en Educación . ESPAÑA
Delgado, P.; Salmerón, L. (2019). Conducting a meta-analysis. (Ponencia invitada). Symposium on Eye Tracking as a Tool to Study Digital Reading . Berlín . ALEMANIA
Ackerman, R., Ben-Yehudah, G., Delgado, Vargas, C., Salmerón, L. (2018). Learning on Paper or on Screen? A Meta-Analysis of Media Effects on Reading Comprehension. (Comunicación). Fifth conference on Cognition Research. The Israeli society for cognitive psychology . ISRAEL
Ben-Yehudah, G.; Ackerman, R.; Delgado, P.; Vargas, C.; Salmerón (2018). A comparison of print-based and digital-based reading comprehension: A metaanalysis. (Comunicación). 13th Chais Conference for the Study of Innovation and Learning Technologies . ISRAEL
Salmerón, L. (2018). Identifying predictors of high school students' digital reading. (Comunicación). Variation in digital learning . PAÍSES BAJOS
Kammerer, Y.; Salmerón, L.; Gil, L. (2018). Relations between attention to source information and sourcing and argumentation in essays. (Comunicación). European Association for Learning and Instruction, SIG27 . POLONIA
Salmerón, L.; Sampietro, A.; Delgado, P. (2018). Effect of instructions on students' online and offline sourcing while reading a controversial topic on the Internet. (Comunicación). European Association for Learning and Instruction, SIG27 . POLONIA
Salmeron, L.; Delgado, P.; Sampietro, A.; Ziegelstein, K.; & Fajardo, I. (2018). Evaluation of Multiple and Multimodal Documents by Primary School Students. (Comunicación). 28TH ANNUAL MEETING OF THE SOCIETY FOR TEXT & DISCOURSE Brighton, UK . REINO UNIDO
Potocki, A., de Pereyra, G.; Ros, C.; Macedo-Rouet, M.; Stadtler, M.; Salmeron, L.; Rouet, J-F. (2018). Assessing "extended" comprehension abilities: Development of source evaluation skills from childhood to young adulthood. (Comunicación). Twenty-Fifth Annual Meeting of the Society for Scientific Study of Reading Brighton, UK . REINO UNIDO
Macedo-Rouet, M.; Perez, A.; Potocki, A.; Stadtler, M.; Salmerón, L.; Paul, J.; Rouet, J-F (2018). Vers une lecture critique des sources sur internet - effets d'une intervention pédagogique auprès d'adolescents en classe de troisième. (Comunicación). RUNED18- Usages du numérique en education . FRANCIA
Delgado, P.; Vargas, C.; Ackerman, R.; Ben-Yehudah, G.; Salmeron, L. (2018). A Meta-Analytical View on Paper-Based Versus Digital-Based Reading Comprehension. (Comunicación). Annual meeting of the American Educational Research Association . ESTADOS UNIDOS DE AMÉRICA
García, V.; Salmerón, L. (2018). Creació de mapes conceptuals navegables i comprensió lectora en hipertext. (Comunicación). I Congrés TIC i Educació: l'Aula Connectada a la societat digital . ESPAÑA
Salmerón, L.; Delgado, P.; Sampietro, A. (2018). Measuring students' online and offline sourcing while reading a controversial topic on the Internet: effects of instructions. (Comunicación). Workshop on Multiple Documents Literacy . ALEMANIA
Delgado, P.; Ávila, V.; Fajardo, I.; Salmerón, L (2018). Facilitación de la Lectura Crítica en Internet. (Comunicación). Jornades de Lectura Fácil de la Generalitat Valenciana . Valencia . ESPAÑA
Panteliadis S., Antoniou F., Salmerón L., Delgado P., Yehudah G., Ackerman R. (2017). Different performance in reading depending on the medium used, or electronic form? A meta-analysis. (Comunicación). Meeting of the Hellenic Psychological Society, Thessaloniki (Greece) . GRECIA
Macedo-Rouet, M., Pérez, A., Potocki, A., Stadtler, M., Salmerón, L., Paul, J., & Rouet, J-F. (2017). Usages des réseaux sociaux et évaluation des sources d'informations par les adolescents : quels rapports entre connectivité et lecture critique ?. (Comunicación). Colloque internationale Practiques sociales et apprentissages . FRANCIA
Perea, M., Salmerón, L., & García-Blanco, A. (2017). Inhibitory control for emotional and neutral scenes in competition: An eye-tracking study in bipolar disorder. (Comunicación). European conference on eye movements . ALEMANIA
Potocki, A., Perez, A., Macedo-Rouet, M., Stadtler, M., Paul, P., Salmerón, L., Rouet, J-F. (2017). Entrainer les adolescents à l'évaluation critique des informations lues sur internet. (Comunicación). 58eme Congrès Annuel de la Société Française de Psychologie . FRANCIA
Salmerón, L.; Gil, L.; Bråten, i. (2017). An Integrated Approach to Measuring Multiple Source Use. (Comunicación). American Educational Research Association . San Antonio . ESTADOS UNIDOS DE AMÉRICA
García, V.; Salmerón, L.; Amadieu, F. (2017). Learning to construct navigable concept maps with eye-movement modelling examples. (Comunicación). European Association for Learning and Instruction meeting . Tampere . FINLANDIA
Delgado, P.; Fajardo, I.; Ávila, V.; Salmerón, L. (2017). Learning to read critically: an intervention with people with intellectual disabilities. (Comunicación). European Association for Learning and Instruction meeting . Tampere . FINLANDIA
Stadtler, M.; Paul, J.; Pérez, A.; Salmerón, L.; Macedo-Rouet, M.; Bromme, R. (2017). "Critically Online". Teaching 9th Graders to Evaluate and Use Source Information while Reading. (Comunicación). European Association for Learning and Instruction meeting . Tampere . FINLANDIA
Macedo-Rouet, M.; Pérez, A.; Potocki, A.; Paul, J.; Salmerón, L.; Rouet, J-F. (2017). What's with that source? Fostering 9th grade students' critical thinking about authors and media. (Comunicación). European Association for Learning and Instruction meeting . Tampere . FINLANDIA
Fajardo, I.; Ávila, V.; Delgado, P.; Salmerón, L. (2017). Lectura Crítica en Internet para Personas con Discapacidad Intelectual: Resultados de un Programa de Formación. (Comunicación). IV Jornadas Internacionales de Diversidad . ESPAÑA
Salmerón, L.; Ziegelstein, K.; García, A.; Vidal-Abarca, E. (2017). Acquisition and Effects of Metatextual Knowledge on Internet Reading. (Ponencia). Society for Text and Discourse . ESTADOS UNIDOS DE AMÉRICA
Delgado, Vargas, C., Ziegelstein, K., Antoniou, F., Padeliadu, S., Ben-Yehudah, G., Ackerman, R., Salmerón, L. (2017). Reading comprehension of print and digital texts: A meta-analysis. (Comunicación). Books and screens and the reading brain . LITUANIA
Salmerón, L., Sampietro, A., Delgado, P., Ziegelstein, K., Fajardo, I. (2017). Young students' evaluation of multiple and multimodal documents. (Comunicación). Workshop on Multiple Document Literacy . ALEMANIA
Delgado, P., & Salmerón, L. (2017). Reading on Print or on Tablet: An Eye-tracking Study. (Poster). European Association for Learning and Instruction meeting . Tampere . FINLANDIA
Macedo-Rouet, M.; Potocki, A.; Ros, C.; Pérez, A.; Salmerón, L.; Stadtler, M.; & Rouet, J-F. (2017). Individual differences in adolescents' sourcing behavior: exploring the role of social networking and information search. (Comunicación). Workshop on Multiple Document Literacy . ALEMANIA
Anmarkrud, Ø; Andresen, A.; Salmerón, L.; Brante, E.; & Bråten, I. (2017). Investigating multiple source use among students with and without dyslexia. (Comunicación). Workshop on Multiple Document Literacy . ALEMANIA
Naumann, J.; Salmerón, L. (2016). Effects of comprehension skill on digital reading are both mediated and moderated through navigation behavior. (Comunicación). American Educational Research Association . Washington . ESTADOS UNIDOS DE AMÉRICA
de Pereyra, G.; Stadtler, M.; Potocki, A.; Paul, J.; Macedo-Rouet, M.; Salmeron, L.; Britt, A.; Rouet, J-F. (2016). Prompting Teenagers to Justify their Position Towards Conflicting Claims Improves their Assessment of Source Information. (Comunicación). American Educational Research Association . Washington . ESTADOS UNIDOS DE AMÉRICA
Salmerón, L.; Llorens, A.; Macedo-Rouet, M.; Rouet, J-F. (2016). An expert-penalty effect in the use of social Q&A forums for learning. (Comunicación). American Educational Research Association . Washington . ESTADOS UNIDOS DE AMÉRICA
Andresen, A.; Anmarkrud, O.; Salmerón, L.; Bråten, I. (2016). Dyslexic readers' learning in a web environment: A multiple case study. (Comunicación). Twenty-Third Annual Meeting Society for the Scientific Study of Reading . Oporto . PORTUGAL
Salmerón, L.; Naumann, J. (2016). Effects of navigation on digital reading are moderated by print comprehension skills. (Comunicación). Twenty-Third Annual Meeting Society for the Scientific Study of Reading . Oporto . PORTUGAL
Salmerón, L., Gil, L., Carrión, A., Bråten, I. (2016). Is eye-tracking useful to assess sourcing in multiple documents?. (Comunicación). European Association for Learning and Instruction, SIG27 . FINLANDIA
Salmerón, L. (2016). Online measures of digital reading. (Comunicación). European Association for Learning and Instruction, SIG27 . FINLANDIA
Salmerón, L., Berry, B., Rouet, J-F., Macedo-Rouet, M. (2016). Violation of competency-based expectations increases sourcing in SQA forums. (Comunicación). Workshop on Multiple Document Literacy . FRANCIA
Fajardo, I., Avila, V., Delgado, P., Salmerón, L. (2016). Training students with intellectual disabilities to read critically on the Internet. (Poster). Workshop on Multiple Document Literacy . París . FRANCIA
Pérez, A., Potocki, A., Stadtler, M., Macedo-Rouet, M., Paul, J., Salmerón, L., , Rouet, J-F. (2016). Training Teenagers to Evaluate Source Information: Expertise, Benevolence and Media Reliability. (Comunicación). Workshop on Multiple Document Literacy . FRANCIA
Stadtler, M., Paul, J., Pérez, A., Potocki, A., Macedo-Rouet, M., Salmerón, L., Bromme, R., , Jean-François Rouet, J-F. (2016). An Intervention Promoting Ninth Graders' Sourcing Skills: Implementation and Evaluation. (Comunicación). Workshop on Multiple Document Literacy . FRANCIA
Salmerón, L.; Delgado, P.; Melendez, J.C.; Sales, A.; Satorres, E. (2016). Increased Sourcing When Searching Personally Relevant Topics on the Internet: A Study with Elderly People. (Poster). Twenty-sixth Annual Meeting of the Society for Text and Discourse . Kassel . ALEMANIA
Salmerón, L.; Delgado, P.; Ackerman, R. (2016). Reading on print or on tablet: an eye-tracking study. (Comunicación). V Jornadas ERI Lectura . Valencia . ESPAÑA
Fajardo, I.; Ferrer, A.; Ávila, V.; Gil, L.; Salmerón, L.; Gómez, M. (2015). Aportes de la Psicolingüística a la simplificación de textos. (Comunicación). IX Jornadas Científicas Internacionales de Investigación sobre Personas con Discapacidad Revista Siglo Cero. Anejo . Salamanca . ESPAÑA
Manuel Perea Lara; Marta Vergara Martínez; Eva Mª Rosa Martínez; Pilar Tejero Jiménez; Javier Roca Ruiz; Inmaculada Fajardo Bravo; Ladislao Salmerón González; Reem Abu Mallouh (2015). . (Participación comité organizador). XII International Symposium of Psycholinguistics . Valencia . ESPAÑA
Chevalier, A., Cegarra, J., Amadieu, F., Lemarié, J. & Salmeron, L. (2015). Rôle des connaissances antérieures et de la consigne dans la compréhension et la conception de cartes conceptuelles. (Comunicación). 8ème conférence de Psychologie Ergonomique . Aix-en-Provence. . FRANCIA
Salmerón, Ladislao; Llorens, Ana; Fajardo, Inmaculada (2015). Using eye-movement video modeling to train hypertext navigation strategies: a pilot study. (Comunicación). European Association for Learning and Instruction 2015 meeting . Limasol . CHIPRE
Naumann, Johannes; Goldhammer, Frank; Salmerón, Ladislao (2015). Processes and predictors of digital reading literacy: What we can and cannot learn from large-scale assessments. (Comunicación). 13th European Conference on Psychological Assessment . Zurich . SUIZA
Macedo-Rouet, M.,;Paul, J.; de Pereyra, G.; Salmeron, L.; Potocki, A.; Perez, A.; Stadtler, M.; & Rouet, J-F. (2015). MDSKILLS project - Fostering Multiple Document Literacy Skills: An update of recent results. (Comunicación). Workshop on Multiple Document Literacy . Oslo . NORUEGA
Andresen, A.; Anmarkrud, Ø.; Salmerón, L.; Bråten, I. (2015). Variation in processing patterns of dyslexic adolescent readers working with conflicting web sites containing multiple representations - a multiple case study. (Poster). Workshop on Multiple Document Literacy . Oslo . NORUEGA
Amadieu, F., Lemarie, J., Salmerón, L., Paubel, P-V., Cegarra, J., & Chevalier, A. (2015). Signaling macro-information in texts to support concept mapping. (Comunicación). European Association for Learning and Instruction 2015 meeting . Limasol . CHIPRE
García-Blanco, A.; Salmerón; L.; Perea, M. (2015). Attentional Capture by Emotional Scenes across Episodes in Bipolar Disorder: Evidence from a Free-Viewing Task. (Comunicación). 18th European Conference on Eye Movements . AUSTRIA
Lemarié, J., Amadieu, F., Salmeron, L., Cegarra, J., Paubel, P.V., & Chevalier, A. (2014). Measuring how comprehension evolves during a concept mapping vs. map studying task. (Comunicación). 7th International Cognitive Load Theory Conference . Taipei . TAIWÁN
Salmerón, L., Naumann, J., García, V., & Fajardo, I. (2014). Scanning and deep processing of information in hypertext: a cued retrospective think aloud study. (Comunicación). EARLI SIG-2 2014 meeting . Rotterdam . PAÍSES BAJOS
Fajardo, I.; Avila, V.; Gil, L.; Ferrer, A.; Salmerón, L.; Gómez, M.; Gelormini, C. (2014). The effect of anaphor form in readers with intellectual disability: what eye movements say. (Comunicación). EARLI SIG-2 2014 meeting . Rotterdam . PAÍSES BAJOS
Amadieu, F., Salmeron, L., Cegarra, J., Paubel, P.V., Lemarié, J., & Chevalier, A. (2014). Prior knowledge and coherence processing in concept mapping from hypertext. (Comunicación). EARLI SIG-2 2014 meeting . Rotterdam . PAÍSES BAJOS
Lemarié, J., Amadieu, F., Salmeron, L., Cegarra, J., Paubel, P.V., & Chevalier, A. (2014). Effects of building vs. studying a concept map on hypertext comprehension. (Comunicación). EARLI SIG-2 2014 meeting . Rotterdam . PAÍSES BAJOS
Kammerer, Y., Salmerón, L., & Gil, L. (2014). The role of topic-specific epistemic beliefs in students' sourcing on the internet: a multi-method study. (Comunicación). EARLI SIG-6-7 2014 meeting . Rotterdam . PAÍSES BAJOS
Kammerer, Y., Salmerón, L., & Gil, L. (2014). The role of topic-specific epistemic beliefs in students' sourcing on the internet. (Comunicación). 24th Annual Meeting of the Society for Text & Discourse Chicago . ESTADOS UNIDOS DE AMÉRICA
Salmerón, L., Llorens, A.C. & Inmaculada Fajardo, I. (2014). Training hypertext reading strategies using eye-movement modeling: a pilot study. (Comunicación). Workshop: learning from electronic documents . Toulouse . FRANCIA
Salmerón, L., & Llorens, A. (2014). Exploring the bias towards expert messages in SQA forums. (Comunicación). Workshop on Multiple Document Literacy . Valencia . ESPAÑA
Paul, J., de Pereyra, G., Stadtler, M., Potocki, A., Salmeron, L., Macedo-Rouet, M., Bromme, R., Rouet, J-F (2014). MD-SKILLS : an international project to study and foster 9th Grade students' multiple document literacy. (Comunicación). Workshop on Multiple Document Literacy . Valencia . ESPAÑA
Salmerón, L., Gil, L., Llorens, A.C., Bråten, I., & Strømsø, H.I. (2014). Reading multiple real documents: a pilot study. (Comunicación). Workshop on Multiple Document Literacy . Valencia . ESPAÑA
Ferrer, A.; Fajardo, I.; Ávila, V.; Gil, L.; Salmerón, L.; Gómez, M. (2014). Patrón de movimientos oculares en comprensión de textos con anáforas en lectores con discapacidad intelectual y auditiva. (Comunicación). XXIX Congreso AELFA . Murcia . ESPAÑA
García-Blanco, A.C., Perea, M., Salmerón, L. (2014). Attentional engagement by unpleasant information in bipolar disorder. (Poster). XVI World Congress of Psychiatry . ESPAÑA
Salmerón, L., Kammerer, Y., y García-Carrión, P. (2013). Using Google to learn about a controversial topic: the role of topic-specific epistemic beliefs in students' navigation behavior. (Comunicación). American Educational Research Association . San Francisco . ESTADOS UNIDOS DE AMÉRICA
García, V., Salmerón, L., Amadieu, F., y Cegarra, J. (2013). Students¿ construction of navigable concept maps in hypertext. (Comunicación). International Technology, Education and Development Conference 2013 . Valencia . ESPAÑA
Salmerón, L., Fajardo, I., García, V., Y Naumann, J. (2013). Students¿ Reading strategies in Wikipedia: combination of eye-movements, navigation decisions and think aloud. (Poster). International Technology, Education and Development Conference 2013 . Valencia . ESPAÑA
Amadieu, F., Cegarra, J., Salmerón, L., Lemarié, J., Chevalier, A., Y Paubel, P.V. (2013). Does elaborating concept maps in hypertexts support comprehension?. (Comunicación). European Association for Learning and Instruction (EARLI) . Munich . ALEMANIA
Salmerón, L., Naumann, J., y Vidal-Abarca, E. (2013). How hypertext navigation skills develop across secondary school. (Comunicación). European Association for Learning and Instruction (EARLI) . Munich . ALEMANIA
Amadieu, F., Cegarra, J., Paubel, P.V., Lemarié, J., Chevalier, A., y Salmeron, L. (2013). Concept mapping in a hypertext environment: starting by reading text sections or building a map?. (Comunicación). 6th International Cognitive Load Theory Conference . Toulouse . FRANCIA
Salmerón, L., Naumann, J., García, V., Y Fajardo, I. (2013). Word matching and semantic overlap as hyperlink utility cues. (Poster). 23th Annual Meeting of the Society for Text & Discourse . Valencia . ESPAÑA
Ferguson, L., Bråten, I., & Salmerón, L. (2013). Motivation, processing and comprehension differences in student profiles of knowledge and epistemic beliefs. (Comunicación). 23th Annual Meeting of the Society for Text & Discourse . Valencia . ESPAÑA
Rouet, J-F., Ros, C., Pereyra, G., Macedo-Rouet, M., Y Salmerón, L. (2013). (2013). Teenagers' developing awareness of source quality. (Comunicación). 23th Annual Meeting of the Society for Text & Discourse . Valencia . ESPAÑA
Salmerón, L., Naumann, J., Gómez, M., Y Fajardo, I. (2013). Reading online in students with typical development and with intelectual disabilities. (Comunicación). Workshop on Multiple Document Literacy . Münster . ALEMANIA
Amadieu, F., Cegarra, J., Paubel, P.V., Lemarié, J., Chevalier, A., & Salmeron, L. (2013). When reading texts while a building task of a concept map?. (Comunicación). Workshop Learning from Electronic Documents . Toulouse . FRANCIA
Salmerón, L., García, V., Fajardo, I., y Naumann, J. (2013). Is skimming an effective strategy for hypertext comprehension?. (Comunicación). Workshop Learning from Electronic Documents . Toulouse . FRANCIA
Lemarié, J., Amadieu, F., Salmerón, L., y Lorch, R. (2013). Measuring how comprehension evolves during a map building vs. map studying task. (Comunicación). Workshop Learning from Electronic Documents . Toulouse . FRANCIA
Salmerón, L., Fajardo, I., García, V., & Naumann, J. (2013). Hypertext comprehension: Skimming and structure strategies. (Poster). Congreso Internacional sobre Tendencias Actuales en el Estudio de la Lectura . Madrid . ESPAÑA
García, V., Salmerón, L., Amadieu, F., y Cegarra, J. (2013). Construction of navigable concept maps in hypertext and reading comprehension. (Poster). Congreso Internacional sobre Tendencias Actuales en el Estudio de la Lectura . Madrid . ESPAÑA
García-Blanco, A., Salmerón, L., Perea, M., Livianos, L. (2013). Rastreo de los sesgos atencionales en el trastorno bipolar: un experimento de movimientos oculares. (Comunicación). VI Congreso Internacional y XI Nacional de Psicología Clínica . Santiago de Compostela . ESPAÑA
Fajardo, I.; Tavares, G.; Ávila, V.; Salmerón, L.; Ferrer, A. (2013). Lectores con discapacidad intelectual: detección de inconsistencias anafóricas. (Comunicación). Congreso Internacional sobre Tendencias Actuales en el Estudio de la Lectura (TAELEC 2013) . Madrid . ESPAÑA
Fajardo, I.; Ávila, V.; Gil, L.; Salmerón, L.; Ferrer, A. (2013). Repeated Name Penalty en lectores con discapacidad intelectual: un estudio de movimientos oculares. (Poster). Congreso Internacional sobre Tendencias Actuales en el Estudio de la Lectura (TAELEC 2013) . Madrid . ESPAÑA
Rouet, J-F, Macedo-Rouet, M., Ros, C., de Pereyra, G., Salmerón, L. (2013). Teenagers' comprehension of multiple texts: the role of source knowledge. (Comunicación). European Association for Learning and Instruction (EARLI) . Munich . ALEMANIA
Amadieu, F., Cegarra, J., Salmerón, L., Lemarie, J., Chevalier, A., Paubel, P-V. (2013). Learning from hypertext with a concept map: individual differences, online processes and performance. (Comunicación). European Association for Learning and Instruction (EARLI) . Munich . ALEMANIA
Tavares, G.; Fajardo, I.; Ávila, V.; Salmerón, L.; Ferrer, A. (2012). Detección de inconsistencias pronominales en lectores con discapacidad intelectual: evidencias a partir de los movimientos oculares. (Poster). XXVIII CONGRESO INTERNACIONAL DE AELFA . Madrid . ESPAÑA
Salmerón, L. & Kammerer, Y. (2012). Selecting pages from Google to learn about a controversial topic: the role of epistemic beliefs. (Poster). European Association for Learning and Instruction (EARLI) SIG 2 meeting 2012 . Grenoble . FRANCIA
Rouet, J-F., Ros, C., de Pereyra, G., Macedo-Rouet, M. & Salmerón, L. (2012). Teenage readers' evaluation of Web links: the role of reading skills and epistemic beliefs. (Poster). European Association for Learning and Instruction (EARLI) SIG 2 meeting 2012 . Grenoble . FRANCIA
Amadieu, F., Lemarié, J., Chevalier, A., Cegarra, J., Salmerón, L., & Blat, S. (2012). Effects of Constructing Concept Maps while Navigating in a Hypertext1. (Comunicación). European Association for Learning and Instruction (EARLI) SIG 2 meeting 2012 . Grenoble . FRANCIA
Salmerón, L., García, V., Rouet, J-F., & Macedo-Rouet, M. (2012). How children deal with conflicting advice in web forums: Impact of author and message cues. (Comunicación). American Educational Research Association . Toronto . CANADÁ
Ladislao Salmerón, Eduardo Vidal-Abarca, Inmaculada Fajardo, Raquel Cerdán, Victoria García, Isabel Osma (2012). WebLEC: A test to measure reading literacy skills in the electronic environment. (Poster). EARLI SIG 6&7 Conference 2012 . Bari . ITALIA
Vidal-Abarca, E., Martínez, T., Salmerón, L., Gilabert, R. Llorens, A.C. y Mañá, A. (2011). CompLEC: A computed-based test to assess task-oriented reading competencies of high-school students. (Comunicación). 14th Bienal Conference for Research on Learning and Instruction . EXETER . INGLATERRA
Salmerón, L., García-Carrión, P., Cerdán, R., Naumann, J. (2011). Selection strategies of hyperlinks in a Wikipedia reading task: Literal versus semantic matching. (Comunicación). 14th Bienal Conference for Research on Learning and Instruction . EXETER . INGLATERRA
Tavares, G.; Fajardo, I.; Ávila, V.; Ferrer, A.; Salmerón, L. (2011). Eye tracking evidence for pronoun resolution in students with intellectual disability. (Poster). 17th Meeting of the European Society for Cognitive Psychology . San Sebastián . ESPAÑA
Llorens, A., Salmerón, L. (2011). Prior knowledge and interest play different roles depending on text availability. (Poster). 21th Annual Meeting of the Society for Text & Discourse . Poitiers . FRANCIA
Salmerón, L., Cerdán, R., García-Carrión, P., Naumann, J. (2011). Undergraduate students' navigation in a Wikipedia document. (Poster). 21th Annual Meeting of the Society for Text & Discourse . Poitiers . FRANCIA
Salmerón, L., García, V., García-Carrión, P., Rouet, J-F., & Macedo-Rouet, M. (2011). Which e-advice should you follow? Impact of author and message cues on children's recommendations in web forums. (Comunicación). Workshop on Multiple-Documents Literacy . Oslo . NORUEGA
García, V.; Salmerón, L. (2010). Cognitive factors involved in paper and electronic reading comprehension of sixth graders. (Poster). First joint meeting of the Experimental Psychology Society (EPS) and the Spanish Experimental Psychological Society (SEPEX) . Granada . ESPAÑA
Llorens, A.C., Salmerón, L., Vidal-Abarca, E. (2010). Text availability, segmentation, and the construction of mental representations during reading. (Poster). 20th Annual Meeting of the Society for Text & Discourse . Chicago . ESTADOS UNIDOS DE AMÉRICA
Salmerón, L., Kammerer, Y., Llorens, A., García-Carrión, P. (2010). In Google we trust? Domain knowledge and students' Web page selections when searching for a controversial topic. (Ponencia). EARLI SIG-2 2010 meeting . Tübingen . ALEMANIA
García, V., Salmerón, L. (2010). Effects of paper and navigational overviews on sixth-graders' comprehension. (Comunicación). EARLI SIG-6-7 2010 meeting . ULM . ALEMANIA
Salmerón, L., García-Carrión, P., Gil, L., Vidal-Abarca, E. (2010). Promoting students' integration of multiple web documents through task and interface design. (Ponencia). Comprehending multiple documents on the Internet. The road to the public engagement with science in the 21st century . Münster . ALEMANIA
Salmerón, L., Cerdán, R., Vidal-Abarca, E. (2010). Validación de una herramienta para la evaluación automática de las respuestas abiertas de los alumnos. (Ponencia). I Trobades d'Innovació Educativa, Servei de Formació Permanent, Universitat de València . ESPAÑA
Salmerón, L.; Cerdán, R.; Naumann, J.; García, V.; García-Carrión, P.; Tavares, G. (2010). Semantic vs. Superficial processing of hyperlinks in a wikipedia reading task. (Poster). 1st Joint Conference of the EPS and SEPEX . Granada . ESPAÑA
Salmerón, L., Cerdán, R., García-Carrión, P., Naumann, J., Tavares, G., (2010). Students´navigation in a Wikipedia reading task. (Poster). Earli Sig 6 & 7 Conference: Instructional design for motivated and competent learning in a digital world . Ulm . ALEMANIA
Salmerón, L., Cerdán, R., Naumann, J., García, V., García-Carrión, P., Tavares, G. (2010). Semantic vs. superficial processing of hyperlinks in a Wikipedia reading task. (Poster). First joint meeting of the Experimental Psychology Society (EPS) and the Spanish Experimental Psychological Society (SEPEX) . Granada . ESPAÑA
Salmerón, L., Cerdán, R., García-Carrión, P., Naumann, J., Tavares, G. (2010). Students' navigation in a Wikipedia reading task. (Poster). EARLI SIG-6-7 2010 meeting . ULM . ALEMANIA
Ladislao Salmerón; Pilar García-Carrión; Laura Gil; Eduardo Vidal-Abarca. (2010). Promoting students' integration of multiple web documents through task and interface design. (Comunicación). 4th Biennial Meeting of the EARLI Special Interest Group 16 Metacognition . Munster . ALEMANIA
Salmerón, L.; Cerdán, R.; Vidal-Abarca, E (2010). Validación de una herramienta para la evaluación automática de las espuestas abiertas de los alumnos. (Comunicación). I Trobades d'Innovació Educativa. Servei de Formació Permanent . Valencia . ESPAÑA
Llorens, A.C., Salmerón, L., Vidal-Abarca, E (2010). Text availability, segmentation, and the construction of mental representations during reading. (Poster). 20th Annual Meeting of the Society for Text & Discourse . Chicago . ESTADOS UNIDOS DE AMÉRICA
Salmerón, L., Gil, L., Vidal-Abarca, E., Bråten, I. & Strømsø, H. (2009). Google-like interfaces do not facilitate learning from multiple documents. (Comunicación). EARLI 2009 meeting . Amsterdam . PAÍSES BAJOS
Salmerón, L., Mañá, A., Vidal-Abarca, E., Martínez, T., & Gil, L. (2009). Reading strategies in PISA-like task. (Comunicación). 19th Conference of the ST&D . Rotterdam . PAÍSES BAJOS
Vidal-Abarca, E., Salmerón, L., Mañá, A., Martínez, T., & Gil, L. (2009). Strategic reading in PISA-like tasks. (Poster). PISA research conference 2009 . Kiel . ALEMANIA
Salmerón, L., Gil, L., Vidal-Abarca, E., Braten, I. Stromso, H (2009). Google-like interfaces do not facilitate multiple documents learning. (Comunicación). 13th Biennial EARLI Conference . Amsterdam . PAÍSES BAJOS
Salmerón, L. (2008). Sistema automatizado de evaluación y diagnóstico del aprendizaje de los estudiantes. (Comunicación). Jornadas de presentación: proyectos de utilización de las TIC en la enseñanza y aprendizaje. Vicerectorat de Convergència Europea i Qualitat, Universitat de València . Valencia . ESPAÑA
Salmerón, L., Arizo, S., García, V., Vidal-Abarca, E., Gilabert, R., Ruzafa, M. & Llacer, E. (2008). Automated essay grading considering dissimilarity from incorrect responses. (Comunicación). International Technology, Education and Development Conference 2008 . Valencia . ESPAÑA
Salmerón, L., Kintsch, W., & Kintsch, E. (2008). Self-regulated learning and link selection strategies in hypertext. (Comunicación). Workshop on Cognition and the Web: Information Processing, Comprehension and Learning . Granada . ESPAÑA
Salmerón, L., Gil, L., Vidal-Abarca, E., Bråten, I. & Strømsø, H. (2008). Epistemological beliefs and learning from graphical overviews. (Comunicación). EARLI SIG-2 2008 meeting . Tubingen . PAÍSES BAJOS
Vidal-Abarca, E., Gil, L., Salmerón, L., Bråten, I. & Strømsø, H. (2008). Effect of epistemological beliefs on processing complex documents. (Comunicación). XXIX International Congress of Psychology . Berlin . ALEMANIA
E. Vidal-Abarca, R. Cerdán, L. Salmerón, T. Martinez, R. Gilabert, L. Gil, A. Mañá. (2008). Read&Answer, a tool to record on-line text processing measures in complex task environments. (Comunicación). Workshop Cognition and the Web: Informatiin Processing, Comprehension and Learning Abstracts del congreso . Granada . ESPAÑA
Salmerón, L., Arizo, S., García, V., Vidal-Abarca, E., Gilabert, R., Ruzafa, M., and Llacer, E. (2008). Improving automatic learning assessment through the analysis of students' misconceptions. (Poster). Workshop Understanding complex information . Valencia . ESPAÑA
Salmerón, L., Arizo, S., García, V., Vidal-Abarca, E., Gilabert, R., Ruzafa, M. & Llacer, E. (2008). Automated essay grading considering dissimilarity from incorrect responses. (Ponencia). International Technology, Education and Development Conference 2008, Valencia (Spain) Proceedings CD- International Technology, Education and Development Conference 2008, Valencia (Spain). ISBN: 978-84-612-7578-6. (IATED)- www.iated.org/inted2008 (E:\papers\1152.pdf) . Valencia . ESPAÑA
Salmerón, L., Gil,L., Vidal-Abarca,E., Braten,I.,Stromso,H. (2008). Epistemological beliefs and learning from graphical overviews. (Comunicación). EARLI SIG-2 Meeting . Tilburg . PAÍSES BAJOS
Vidal-Abarca, E., Cerdán, R., Salmerón, L., Martínez, T., Gilabert, R., Gil, L. & Mañá, A. (2008). Read&Answer, a tool to record on-line text processing measures in complex task environments. (Comunicación). Workshop on Cognition and the Web: Information Processing, Comprehension and Learning . Granada . ESPAÑA
Salmerón, L. (2008). What eye movements say about how readers process graphical overviews in hypertext. (Comunicación). Workshop on Cognition and the Web: Information Processing, Comprehension and Learning . Granada . ESPAÑA
Salmerón, L., & Kintsch, W. (2007). Using background color to improve sentence memory. (Poster). 17th Annual Meeting of the Society for Text & Discourse . Glasgow . REINO UNIDO
Salmerón, L., Baccino, T., & Cañas, J.J. (2007). How overview processing strategies affect comprehension in hypertext. (Comunicación). 17th Annual Meeting of the Society for Text & Discourse . Glasgow . REINO UNIDO
León, J. A., Olmos, R., Cañas, J. J., Escudero, I., & Salmerón, L (2006). Assessing short summaries with human judgments procedure and latent semantic analysis in different academic levels. (Poster). 16 Meeting of the Society for Text and Discourse . Minneapolis . ESTADOS UNIDOS DE AMÉRICA
Salmerón, L., Kintsch, W. & Cañas, J.J. (2006). The role of metacomprehension skill on the selection of reading strategies in hypertext. (Poster). EARLI SIG-2 2006 meeting . Nottingham . REINO UNIDO
Salmerón, L., Baccino, T. & Cañas, J. (2006). How prior knowledge and text coherence affect eye fixations in hypertext overviews. (Comunicación). 28 Annual meeting of the Cognitive Science Society . Toronto . CANADÁ
Salmerón, L. (2006). Influencia de la coherencia textual y el conocimiento previo en los juicios de metacomprehension. (Comunicación). VI Congreso de la Sociedad Española de Psicología Experimental . Santiago de Compostela . ESPAÑA
Madrid, R. I., Salmerón, L. y Cañas, J.J. (2006). Factores cognitivos relacionados con la comprensión de textos en sistemas hipertexto usando vista previa de contenidos. (Poster). VI Congreso de la Sociedad Española de Psicología Experimental . Santiago de Compostela . ESPAÑA
Madrid, R. I., Salmerón, L., & Cañas. (2006). Hacia un modelo de aprendizaje con hipertextos. (Comunicación). 7º Congreso Internacional de Interacción Persona-Ordenador . Puerto Llano . ESPAÑA
Salmerón, L., Fajardo, I., Madrid, I., Ojel-Jaramillo, J., Alvarez, V., González, F., Rodríguez, E. & Cañas, J. (2005). The relation between cognitive ergonomics and cognitive psychology. (Ponencia). 9th European Congress of Psychology . Granada . ESPAÑA
Olmos, R.; León, J.A.; Cañas, J.J.; Escudero, I. & Salmerón, L (2005). Método de análisis semántico computerizado (LSA) en la evaluación de resúmenes. (Ponencia). IX Congreso de Metodología de las Ciencias Sociales y de la Salud . Granada . ESPAÑA
Antolí, A., Cañas, J. J., Fajardo, I. & Salmerón, L (2005). Problemas asociados al uso inexperto de la técnica Card Sorting. (Ponencia). 6º Congreso Internacional de Interacción Persona-Ordenador . Granada . ESPAÑA
Fajardo, I., Cañas, J.J., Salmerón, L., & Abascal, J (2005). Spatial memory in hypertext information retrieval. (Ponencia). First International conference on Methods and Technologies for Learning . Palermo . ITALIA
Madrid, I., Salmerón, L., Cañas, J.J., & Fajardo, I (2005). Cognitive factors related to text comprehension with hypertext overviews. (Poster). First International conference on Methods and Technologies for Learning . Palermo . ITALIA
León, J. A., Escudero, I., Olmos, R., Cañas, J. J. & Salmerón, L (2005). Assessing short summaries with human judgments procedure and latent semantic analysis in narrative and expository texts. (Comunicación). Psychonomic Society 46th Annual Meeting . Toronto . CANADÁ
Salmerón, L., Cañas, J.J. & Fajardo, I. (2004). Efecto de la experiencia y agrupación semántica en la recuperación de información en hipertexto. (Poster). V Congreso de la Sociedad Española de Psicología Experimental . Madrid . ESPAÑA
Fajardo, I., Cañas, J.J., Salmerón, L. & Abascal, J (2004). Distancia semántica e interacción con interfaces web gráficas en usuarios sordos y oyentes. (Ponencia). 5º Congreso Internacional de Interacción Persona-Ordenador . Lleida . ESPAÑA
Salmerón, L., Kintsch, W. & Cañas, J.J. (2004). The role of coherence in hypertext comprehension. (Poster). 14 Meeting of the Society for Text and Discourse . Chicago . ESTADOS UNIDOS DE AMÉRICA
Salmerón, L., Kintsch, W. & Cañas, J.J. (2004). Coherence, interest and knowledge in learning from hypertext. (Poster). EARLI SIG-2 2004 meeting . Valencia . ESPAÑA
Cañas, J.J., Salmerón, L., Fajardo, I., Madrid, I., Abascal, J. & Kintsch, W. (2004). Comprensión de textos en sistemas hipertexto en lectores oyentes y sordos. (Ponencia). Jornadas sobre Comprensión del Texto y del Discurso . Madrid . ESPAÑA
Salmerón, Ladislao; Gil, Laura; Bråten, Ivar; Strømsø, Helge (2015). Reading multiple real documents. (Poster). Workshop on Multiple Document Literacy . Oslo . NORUEGA
Altamura, L.; Salmerón, L.; Vargas, C. (2021). ¿Cómo influyen los hábitos lectores digitales en el desarrollo de la comprensión lectora?. (Comunicación). VIII Jornadas ERI LECTURA: EDUCACIÓN Y LECTURA EN LA ERA DIGITAL . Valencia . ESPAÑA
Delgado, P; Salmerón, L; Vergara-Martínez, M. (2021). Attentional brain activity while reading in print vs on screen: An EEG and eye-tracking study. (Poster). Congitive Neuroscience Society 2021 Virtual Meeting . ESTADOS UNIDOS DE AMÉRICA
Delgado; Serrano-Mendizábal; Gómez-Merino; Pi-Ruano; Rubio; Skrobiszewska; Salmerón (2021). ¿Cómo cambiaron los hábitos de lectura de la población española durante el confinamiento?. (Ponencia invitada). VIII JORNADAS ERI LECTURA: EDUCACIÓN Y LECTURA EN LA ERA DIGITAL . ESPAÑA
Fajardo, I.; Salmerón, L.; Avila, V.; Delgado, P.; Gómez-Merino, N. (2021). Could videos help students with intellectual disability understand content better than texts?. (Comunicación). e-LADDA CON 2021- Understanding Language and Literacy Development in the Digital Age . ESPAÑA
Lizarán, M; Sahuquillo Leal, R; Perea, M; Moreno Giménez, A; Salmerón, L; Simó, S; Vento, M; García Blanco, A (2021). An Antisaccade Task for Measuring the Attentional Characteristics of Social Information Processing in Children with Autism Spectrum Conditions. (Poster). 29th European Congress of Psychiatry . ESPAÑA
Pablo Delgado;Marta Vergara;Lidia Altamura; Ladislao Salmerón (2022). Examining readers' eye movements, on-task attention, metacomprehension, and text comprehension between reading easy and difficult texts in print and on screen. (Comunicación). 2022 ACM Symposium on Eyetracking in Research and Application (ETRA) . ESTADOS UNIDOS DE AMÉRICA
Ladislao Salmerón;Lidia Altamura;Pablo Delgado;Cristina Vargas;Laura Gil (2022). Enhancing adolescents' metacomprehension of print and digital texts through keyword generation. (Comunicación). EARLI Sig 2 Conference 2022 . ALEMANIA
Salmerón, Ladislao (2022). Comprensión lectora: ¿cuándo en papel y cuándo en pantalla?. (Comunicación). X congreso internacional de la cátedra UNESCO para la lectura y escritura . PANAMÁ
Salmerón, Ladislao (2022). Screen inferiority effect: Understanding why digital technologies may disrupt text comprehension. (Comunicación). European Association for Learning and Instruction, SIG2 . ALEMANIA
Salmerón, Ladislao (2022). Comprensión lectora en la sociedad digital: ¿es mejor la lectura en pantalla o en papel?. (Comunicación). Jornadas internacionales de investigación sobre familia, sociedad digital y desarrollo positivo . ESPAÑA
Salmerón, Ladislao (2022). CAMBIOS GENERALIZONALES Y DEL DESARROLLO EN LA LECTURA Y LA COMPRENSIÓN DIGITAL. (Comunicación). V Jornadas de Investigación CIMCYC . ESPAÑA
Altamura, L; Salmerón, L; Vargas, C. (2022). Meta-análisis sobre la relación entre los hábitos de lectura digital y la comprensión lectora. (Comunicación). XXIX Jornadas Internacionales Universitarias de Tecnología Educativa (JUTE 2022) . ESPAÑA
Altamura, L; Salmerón, L; Kammerer, Y. (2022). Multitarea al leer en pantalla: un estudio piloto de eyetracking. (Comunicación). XXIX Jornadas Internacionales Universitarias de Tecnología Educativa (JUTE 2022) . ESPAÑA
Altamura, L; Salmerón, L; Kammerer, Y (2022). Instant messaging multitasking while reading: a pilot eye-tracking study. (Comunicación). 2022 ACM Symposium on Eyetracking in Research and Application (ETRA) . ESTADOS UNIDOS DE AMÉRICA
Salmerón, L; Altamura, L; Blanco, M.C; Montagud, S; Vargas, C (2022). Validación de un test de eficiencia de la comprensión lectora para estudiantes universitarios españoles. (Poster). XVII Congreso de Metodología de las Ciencias Sociales y de la Salud (AEMCCO) . ESPAÑA
Salmerón, L; Altamura, L; Vargas, C; Delgado, P (2022). Presentación oral: ¿Comprendemos igual en la Tablet que en papel?: un metaánalisis. (Ponencia). I Congreso Internacional en Investigación, Transferencia e Innovación en Educación (ReTraInED) . ESPAÑA
Salmerón, L; Altamura, L; Angoli, D; Baron, N; Blanco, M.C; Delgado, P; García, V; Gil, L; Mañá, A; Montagud, A; Naumann, J; Romero, M; Vargas, C (2022). Lectura en pantalla en las aulas de Primaria. (Ponencia). I Congreso Internacional en Investigación, Transferencia e Innovación en Educación (ReTraInED) . ESPAÑA
Altamura, L; Salmerón, L; Vargas, C. (2022). A meta-analysis analyzing the relationship between digital reading habits and reading comprehension. (Poster). EARLI SIG-2 CONFERENCE 2022: Text and Graphics Comprehension . ALEMANIA
Altamura, L; Salmerón, L; Kammerer, Y (2022). Instant messaging multitasking while reading: a pilot eye tracking study. (Comunicación). 32nd Annual Meeting of the Society for Text & Discourse . ESTADOS UNIDOS DE AMÉRICA