• Agenda mòbil UV

Es presenta a València «La oposición al franquismo en Puerto de Sagunto»

Coberta del llibre

Data: 15 de maig de 2014 de 19:00 a 21:00. Dijous.

Lloc de realització: Sala d’actes de CCOO PV • Plaça Nàpols i Sicília, 5 • València

Descripció:

Comissions Obreres del País Valencià organitza la presentació del llibre ‘La oposición al franquismo en Puerto de Sagunto (1958-1977)’ de Maria Hebestreit

A l’acte hi intervindrà:

Maria Hebestreit, autora del llibre

Èmerit Bono, professor de la Universitat de València

Aquesta obra presenta una detallada anàlisi de les diverses formes d'oposició activa i passiva durant les dues últimes dècades del franquisme en Port de Sagunt (València), amb la presència determinant de la siderúrgica Altos Hornos de Vizcaya (AHV). A través de la seua llarga tradició com a ciutat obrera, en Port de Sagunt existia un fort activisme sindical i polític. Malgrat tot, fins a 1965, els treballadors de Sagunt no van aconseguir encapçalar el moviment obrer valencià, a causa de la seua tendència a l'aïllament com en una vertadera 'company town'. A principis dels anys setanta, l'activisme opositor es va estendre progressivament més enllà els límits dels Altos Hornos de Vizcaya, connectant amb sectors més amplis de la societat. Aquest llibre es fixa en l'existència d'un ampli ventall de grups opositors ignorats per la historiografia fins al moment.

Organitza:

Publicacions de la Universitat de València • CCOO PV.

Contacta: marqueting@uv.es