• Agenda mòbil UV

Inscripció. Curs de vinyes i vins valencians

vinya

Període de l'esdeveniment: De 30 d'octubre de 2018 a 14 de novembre de 2018. Dilluns, dimarts, dimecres, dijous, divendres, dissabte i diumenge de 00:00 a 00:00.

Lloc de realització: Jardí Botànic de la Universitat de València

Descripció:

Un passeig botànic, agronòmic i organolèptic per les varietats de vinya que es cultiven tradicionalment a les terres de la Comunitat Valenciana, i els vins que s’elaboren amb elles. Amb el biòleg Jaume X. Soler, expert en la temàtica, recorrerem les diferents comarques vitivinícoles del territori per parlar de raïms negres molt coneguts com la Boval, Monastrell, Giro, i d'altres no tan populars, però amb un futur prometedor com la Mandó i el Forcallat. Sense oblidar-nos dels diferents cultivars de varietats blanques tan conreades com la Moscatell, i d'altres quasi en perill d'extinció com la Merseguera, Planta Fina de Pedralba i Trapadell.

A més, tastarem una especial selecció de vins fets amb les varietats esmentades, per descobrir les seues característiques organolèptiques. Analitzarem vins consolidats però també innovadors, i així fer-nos una idea de les possibilitats vitivinícoles que tenen moltes zones del territori valencià. Una aproximació a la viticultura valenciana que va més enllà de la cata pròpiament dita, i que vol fer un reconeixement a la gran diversitat de vinyes i vins valencians.

Organitza:

Jardí Botànic de la Universitat de València.

www.jardibotanic.org

Contacta: cicbotanic@uv.es