GIUV2013-103
CREARI Grup de recerca en pedagogies culturals es dedica a estudiar les sinergies culturals i les accions educatives, tot incorporant els avanços de les tecnologies digitals i la cultura visual. Ens interessa analitzar i millorar les condicions dels diferents públics tant en les manifestacions artístiques com en la resta de realitats patrimonials. Estem involucrats en l'educació en arts tant als àmbits de l'educació formal com de l'educació no formal, amb una especial atenció cap als museus i els entorns patrimonials. Considerem primordial involucrar-nos en els assumptes de la formació d'educadors i educadores, tot atenent als nous entorns digitals, prioritzant els criteris de cooperació i donant cabuda als nous models educatius. Incorporem al grup membres de diferents procedències, considerant que la interdisciplinarietat és un aspecte fonamental de la nostra idea de recerca. Ens hem especialitzat en formació del professorat de tots els nivells educatius, afavorint la integració del col·lectiu docent com un element cultural de primera entitat. El nostre grup està integrat per una sèrie de persones vinculades a institucions educatives i de recerca, gent interessada en l'impuls, el...CREARI Grup de recerca en pedagogies culturals es dedica a estudiar les sinergies culturals i les accions educatives, tot incorporant els avanços de les tecnologies digitals i la cultura visual. Ens interessa analitzar i millorar les condicions dels diferents públics tant en les manifestacions artístiques com en la resta de realitats patrimonials. Estem involucrats en l'educació en arts tant als àmbits de l'educació formal com de l'educació no formal, amb una especial atenció cap als museus i els entorns patrimonials. Considerem primordial involucrar-nos en els assumptes de la formació d'educadors i educadores, tot atenent als nous entorns digitals, prioritzant els criteris de cooperació i donant cabuda als nous models educatius. Incorporem al grup membres de diferents procedències, considerant que la interdisciplinarietat és un aspecte fonamental de la nostra idea de recerca. Ens hem especialitzat en formació del professorat de tots els nivells educatius, afavorint la integració del col·lectiu docent com un element cultural de primera entitat. El nostre grup està integrat per una sèrie de persones vinculades a institucions educatives i de recerca, gent interessada en l'impuls, el desenvolupament i la innovació de projectes educatius a l'entorn dels museus, de les arts visuals, la música i la cultura contemporània. Volem generar projectes internacionals i especialment de cooperació, tant a l'àmbit llatinoamericà com en l'espai europeu.
[Llegir més][Ocultar]
[Llegir més][Ocultar]
- Crear linies de recerca relacionades amb projectes educatius i artistics, incorporant nous referents d'ambit nacional i internacional
- Impulsar la formacio continuada dels integrants de les institucions educatives participants
- Impulsar publicacions i altres formes de difusio que siguen un reflex de l'activitat del grup
- Promoure projectes innovadors relacionats amb l'educacio artistica i les pedagogies culturals
- Generar espais de comunicacio entre els actants de l'art contemporani
- Art, creativitat, educació i entorns digitals.Aplicacions educatives, creatives i artístiques en entorns de diferent tipus, inclosos entorns digitals i ús de les TIC.
- Art, cultura visual, educació en sensibilitat i estètiques creatives.Generar activitat teòrica i experiències des de l'art i la cultura visual.
- Art i formació del professorat en arts.Formació en arts per a mestres d'infantil i primària, per a professorat de secundària, per a professorat universitari i per a personal educador en museus i patrimonis i altres àmbits no formals.
- Cultura Visual i educació artística.Desenvolupament de la cultura visual i l'educació artística en l'àmbit de públic tant infantil com d'adults, i foment de la relació amb altres camps d'estudi.
- Arqueologia, didàctica de les ciències socials, educació, museus i formació del professorat.Formació en didàctica de les ciències socials per a mestres d'infantil i primària, per a professorat de secundària, per a professorat universitari i per a educadors en museus i patrimonis i altres àmbits no formals. Formar educadors i generar criteris culturals d'aplicació en àmbits institucionals entre arqueologia, antropologia, educació i cinema.
- Creativitat, educació i psicologia.Formar educadors i educardores i generar criteris culturals d'aplicació en àmbits institucionals entre creativitat, psicologia, pràctiques educatives i formació del professorat.
- Nous plantejaments en educació digital i ús de xarxes socials per una educació sostenible.Les humanitats digitals i l'educació amb formats digitals ens ajuden a millorar nombrosos aspectes que poden canviar gràcies a les tecnologies digitals.
Nom | Caràcter de la participació | Entitat | Descripció |
---|---|---|---|
RICARD VICENT HUERTA RAMON | Director-a | Universitat de València | Catedràtica/Catedràtic d'Universitat |
Equip d'investigació | |||
MARIA DOLORES SOTO GONZALEZ | Membre | Universitat de València | Prof. Permanent Laboral Ppl |
PAULA JARDON GINER | Membre | Universitat de València | Prof. Permanent Laboral Ppl |
VICENTE ALFONSO BENLLIURE | Membre | Universitat de València | Titular d'Universitat |
CRISTOBAL NICO SUAREZ GUERRERO | Membre | Universitat de València | Titular d'Universitat |
ESTER VENTURA CHALMETA | Membre | Universitat de València | Ajudant Doctor/a |
RAMONA RODRIGUEZ LOPEZ | Membre | Universitat de València | Ajudant Doctor/a |
RICARDO DOMINGUEZ RUIZ | Col·laborador-a | Universitat de València | Associada/associat d'Universitat |
SALVADOR DAVID MASCARELL PALAU | Col·laborador-a | Universitat de València | Prof. Permanent Laboral Ppl |
- Investigación y desarrollo experimental en ciencias sociales y humanidades.
- Actividades de fotografía.
- Educación universitaria.
- Educación cultural.
- Actividades de museos.
- Institut Univ. de la Creativitat i Innov. Educatives (ICIE)
- arts, creativitat, educació, formació d'educadors, TIC, educació en tecnologies digitals i en línia
- arts, art contemporani, crítica d'art, educació, formació d'educadors, educació en arts
- educació, formació d'educadors, formació inicial, formació permanent, educació en arts, patrimonis
- cultura visual, arts, educació, formació d'educadors, formació inicial, formació permanent, educació en arts
- arqueología, educación, formación de educadores, formación inicial, formación permanente, educación en artes, didàctica de la historia, genero, feminismos
- educació, creativitat, formació d'educadors, formació inicial, formació permanent, psicologia
- Humanidades Digitales, Educación Digital, TIC, Redes sociales, Formación del profesorado