Grup de recerca en màrqueting, internacionalització i gestió del canal de distribució - MARKINADIS

Referència del grup:

GIUV2013-146

 
Descripció de l'activitat investigadora:
El Grup d'Investigació en màrqueting, internacionalització i gestió del canal de distribució (MARKINADIS) té el seu origen en 2005 per la concessió d'una ajuda per a grups d'investigació atorgada per la Direcció General d'Investigació i Transferència Tecnològica de la Generalitat Valenciana per la qual es va constituir el Grup d'Investigació en Màrqueting (GIMK) (GRUPOS05/057), i que estava constituït per investigadors de les universitats de València, Castelló i Castella - La Manxa. Els investigadors que ho componen posseeixen una dilatada trajectòria investigadora en temes de màrqueting, internacionalització i gestió dels canals de distribució com ho avala l'haver format part de diversos projectes avaluats per la ANEP, com a investigador principal o com a membres del projecte: Noves perspectives en el procés d'internacionalització de les empreses minoristes espanyoles: una anàlisi comparada (ECO200908708). Gestió de les promocions i de les marques de distribuïdor per a un desenvolupament eficient de l'estratègia de màrqueting del minorista (SEJ2005-06105). Oportunitats i reptes de les tecnologies de la informació i de la comunicació per al desenvolupament d'estratègies de...El Grup d'Investigació en màrqueting, internacionalització i gestió del canal de distribució (MARKINADIS) té el seu origen en 2005 per la concessió d'una ajuda per a grups d'investigació atorgada per la Direcció General d'Investigació i Transferència Tecnològica de la Generalitat Valenciana per la qual es va constituir el Grup d'Investigació en Màrqueting (GIMK) (GRUPOS05/057), i que estava constituït per investigadors de les universitats de València, Castelló i Castella - La Manxa. Els investigadors que ho componen posseeixen una dilatada trajectòria investigadora en temes de màrqueting, internacionalització i gestió dels canals de distribució com ho avala l'haver format part de diversos projectes avaluats per la ANEP, com a investigador principal o com a membres del projecte: Noves perspectives en el procés d'internacionalització de les empreses minoristes espanyoles: una anàlisi comparada (ECO200908708). Gestió de les promocions i de les marques de distribuïdor per a un desenvolupament eficient de l'estratègia de màrqueting del minorista (SEJ2005-06105). Oportunitats i reptes de les tecnologies de la informació i de la comunicació per al desenvolupament d'estratègies de màrqueting i la seua incidència en el comportament del consumidor (SEC2002-04326-C03-03). Desenvolupament de la Tecnologia de la Informació (TU) per a la gestió de les empreses de distribució comercial (1FD97-1939). Pla de màrqueting estratègic per al sector del xampinyó a Castella - La Manxa (1FD97-2029). Avaluació del Pla d'Internacionalització 2000-2002 per a la Direcció General de Política Comercial. M. d'Economia. Així doncs, l'activitat investigadora del grup es caracteritza per l'interés a explicar els processos d'internacionalització de les empreses al llarg del canal de comercialització. El que comprén aspectes com: L'estratègia d'internacionalització de les empreses minoristes, investigant quines capacitats dinàmiques tenen les empreses que s'internacionalitzen. L'estratègia de màrqueting de l'empresa ha d'adaptar-se als diferents països i les capacitats dinàmiques permeten la reconfiguració contínua dels recursos i de l'oferta de l'empresa en els mercats. Els processos d'internacionalització en el sector agroalimentari. L'estratègia multicanal de les empreses internacionals, com s'han d'integrar els canals de màrqueting de manera que la combinació del canal tradicional i del canal en línia produïsca efectes beneficiosos en forma de sinergies, i ampliació de la base de clients. El comportament del consumidor davant la internacionalització de les empreses, com perceben els consumidors de diferents països l'oferta de les empreses minoristes. El comportament del consumidor en l'entorn virtual, analitzant l'acceptació de les vendes a través d'Internet i com influeix la integració del canal en línia amb els canals tradicionals en la seua satisfacció i lleialtat. Això adoptant un enfocament cross-cultural, és a dir, comparant el consumidor espanyol amb el d'altres països. La incidència de les ajudes públiques a la internacionalització, investigant quina influència tenen en el disseny de l'estratègia internacional i en quina mesura permeten efectivament ampliar i accelerar l'expansió internacional de l'empresa. ¿Aquests objectius i l'activitat investigadora realitzada per l'equip sol·licitant conformen una trajectòria investigadora consolidada com a grup a través de la difusió de les publicacions en revistes de prestigi, la participació en projectes d'investigació i en la participació en activitats de transferència. Tots els membres col·laboren en altres grups d'investigació nacionals i internacionals. Finalment, tots els investigadors del grup han format part del Comité organitzador del 17h. Conference of the European Association for Education and Research in Commercial Distribution, celebrat al juliol de 2013 a València i dos d'ells van ser els Co-Presidents.
[Llegir més][Ocultar]
 
Pàgina Web:
 
Objectius cientificotècnics:
  • Progresar en el conocimiento del funcionamiento de los canales de comercializacion; factores de productividad y competitividad de las empresas
 
Línies d'investigació:
  • Suport públic a la internacionalització de les PYMEs.Estudi de les mesures de suport públiques perquè eliminen les barreres a les quals s'enfronten les empreses, sobre tots les PIME, en el procés d'internacionalització, per al que és necessari prèviament identificar les necessitats i expectatives de les empreses en cada fase del procés.
  • Internacionalització de les empreses minoristes.Identificar les estratègies d'internacionalització de les empreses minoristes, investigar les capacitats dinàmiques, els processos d'adaptació del màrqueting als països, l'òptima utilització dels recursos, la reconfiguració de l'oferta de l'empresa en els mercats i la política de marca.
  • Estratègia de distribució multicanal de les empreses internacionals.Conèixer les millors pràctiques per a dur a terme la distribució internacional a través de múltiples canals, que inclourien el canal botigues físiques i el canal en línia o a través d'Internet. Es tracta de com integrar tots dos canals de manera que es complementen i s'obtinguen sinergies.
  • El comportament del consumidor en entorns virtuals.Investigar com es comporta el consumidor en l'entorn virtual de compra i comunicació. En quina mesura utilitza Internet com a canal de compra o només d'informació i com utilitza les xarxes socials en el procés de compra. Com es produeix la satisfacció i lleialtat del consumidor en l'entorn virtual.
  • Canals de comercialització de productes agroalimetaris.S'analitza com les empreses agroalimentàries s'enfronten a l'entorn tan competitiu, als profunds canvis haguts en el comportament del consumidor, a la concentració en les grans empreses de distribució, i els factors d'èxit o fracàs en la seua expansió internacional. Polítiques de suport.
 
Components del grup:
Nom Caràcter de la participació Entitat Descripció
ALEJANDRO MANUEL MOLLA DESCALSDirector-aUniversitat de ValènciaEmèrit/a Universitat
Equip d'investigació
MARIA HAYDEE CALDERON GARCIAMembreUniversitat de ValènciaCatedràtica/Catedràtic d'Universitat
MARIA JOSE MIQUEL ROMEROMembreUniversitat de ValènciaCatedràtic/a d'Universitat
MARTA FRASQUET DEL TOROMembreUniversitat de ValènciaCatedràtica/Catedràtic d'Universitat
TERESA FAYOS GARDOMembreUniversitat de ValènciaTitular d'Universitat
IRENE GIL SAURACol·laborador-aUniversitat de ValènciaCatedràtica/Catedràtic d'Universitat
GLORIA BERENGUER CONTRICol·laborador-aUniversitat de ValènciaCatedràtica/Catedràtic d'Universitat
MARIA EUGENIA RUIZ MOLINACol·laborador-aUniversitat de ValènciaCatedràtica/Catedràtic d'Universitat
 
CNAE:
  • Comercio al por menor en establecimientos no especializados, con predominio en productos alimenticios, bebidas y tabaco.
  • Comercio al por menor de frutas y hortalizas en establecimientos especializados.
  • Otro comercio al por menor de productos alimenticios en establecimientos especializados.
  • Comercio al por menor de prendas de vestir en establecimientos especializados.
  • Comercio al por menor de productos alimenticios, bebidas y tabaco en puestos de venta y en mercadillos.
 
Estructura associada:
  • Comercialització i Investigació de Mercats
 
Paraules clau:
  • Suport públic, internacionalització, pimes,barreres a la internacionalització
  • internacionalització, comerç minorista, capacitats dinàmiques, màrqueting, marca, marca de distribuïdor
  • multicanal, comerç electrònic, distribució internacional
  • comportament del consumidor, entorn virtual, compra, satisfacció, lleialtat
  • sector agroalimentari, canals de comercialització, internacionalització, cooperatives.