Emoció i llenguatge al treball: La funció discursiva emotiva/evaluativa en diferents textos i contextos: Projecte Persuasió - EMO-FUNDET

Referència del grup:

GIUV2015-264

 
Descripció de l'activitat investigadora:

El present projecte analitza els mecanismes lingüístics de la persuasió tant en anglés com en espanyol i en el llenguatge verbal i no verbal. Per a això, es fa una revisió de les diferents teories lingüístiques (pragmàtic-discursives) sobre la persuasió, l'argumentació i la retòrica i s'analitzen diferents mostres de discurs empresarial/institucional per a descobrir mecanismes de persuasió en cadascuna de les dues llengües. Els resultats poden demostrar diferències en els diferents mecanismes emprats en anglés i espanyol i que són, per tant, específics de cada llengua, però també mecanismes que són equiparables. Aquests resultats seran bàsics per a dissenyar materials ad hoc per al pla de formació de dos nivells diferents (ESO i Universitat).

 
Pàgina Web:
 
Objectius cientificotècnics:
  • Estudio y analisis de los mecanismos linguisticos de la persuasion en ingles y español, en el lenguaje verbal y no verbal
  • Estudio de las estrategias persuasivas en el entorno laboral (empresarial e institucional)
  • Estudio empirico de base experimental en contextos educativos. Elaboracion y puesta en practica de un plan de formacion
  • Diseñar el modulo sobre persuasion del curso on-line y/o semi-presencial, para la formacion de profesionales de empresa o instituciones
 
Línies d'investigació:
  • Persuasió en el treball.Estudi de les estratègies persuasives en l'entorn laboral (empresarial i institucional) que s'utilitzen per a la construcció d'una identitat corporativa en els mitjans de comunicació públics (particularment en contextos digitals).
  • Persuasió en el discurs polític.Estudis de les estratègies persuasives típiques del discurs polític oral en el context anglosaxó i espanyol, com ara la metàfora, la metonímia, l'avaluació (Martin & White, 2005) o els mecanismes de transitivitat (Halliday i Matthiessen, 2004, 2014), o una combinació d'ells, amb l'objectiu de convèncer l'audiència i obtindre'n els vots i que, per tant, s'utilitzen amb un propòsit ideologitzador.
 
Components del grup:
Nom Caràcter de la participació Entitat Descripció
ANA BELEN CABREJAS PEÑUELASDirector-aUniversitat de ValènciaTitular d'Universitat
Equip d'investigació
MERCEDES DIEZ PRADOSCol·laborador-aUniversidad de Alcaláprofessor-a titular d'universitat
ANTONIO GARCIA GOMEZCol·laborador-aUniversidad de Alcaláprofessor-a titular d'universitat
 
CNAE:
  • Educación universitaria.
 
Estructura associada:
  • Institut Interuniv. de Llengües Modernes Aplicades (IULMA)
 
Paraules clau:
  • Persuasión, lingüística cognitiva
  • Persuasión, lingüística cognitiva, análisis del discurso crítico, discurso político