GIUV2018-434
L'equip d'investigació té com a objectiu prioritari desenvolupar accions investigadores i formatives orientades al coneixement i millora de la realitat educativa de les famílies i la infància.al costat d'això, els objectius específics del nostre equip s'orienten a:
Conéixer les necessitats i percepcions de la infància, especialment atenent els seus drets de protecció i participació, i plantejar propostes de millora sobre aquest tema.
Analitzar les principals problemàtiques i dificultats per les quals travessen les famílies i els seus membres, i desenvolupar propostes per a la seua millora.
Aprofundir en les eines i estratègies de treball específiques en l'àmbit de família i infància. Col·laborar amb diverses agències implicades en les vides de les famílies i la infància (escoles, serveis socials, centres d'atenció primària, serveis especialitzats, entitats del tercer sector, etc). Desenvolupar projectes i convenis d'investigació i col·laboració amb diferents institucions.
Plantejar propostes formatives en relació amb les famílies i la infància dirigides als egressats de les diferents titulacions de la UV i professionals.
Difondre les troballes del nostre equip...L'equip d'investigació té com a objectiu prioritari desenvolupar accions investigadores i formatives orientades al coneixement i millora de la realitat educativa de les famílies i la infància.al costat d'això, els objectius específics del nostre equip s'orienten a:
Conéixer les necessitats i percepcions de la infància, especialment atenent els seus drets de protecció i participació, i plantejar propostes de millora sobre aquest tema.
Analitzar les principals problemàtiques i dificultats per les quals travessen les famílies i els seus membres, i desenvolupar propostes per a la seua millora.
Aprofundir en les eines i estratègies de treball específiques en l'àmbit de família i infància. Col·laborar amb diverses agències implicades en les vides de les famílies i la infància (escoles, serveis socials, centres d'atenció primària, serveis especialitzats, entitats del tercer sector, etc). Desenvolupar projectes i convenis d'investigació i col·laboració amb diferents institucions.
Plantejar propostes formatives en relació amb les famílies i la infància dirigides als egressats de les diferents titulacions de la UV i professionals.
Difondre les troballes del nostre equip d'investigació a la comunitat científica i a la societat en el seu conjunt. Tots els membres de l'equip són professors de la Universitat de València així com professionals especialitzats que treballen en l'àmbit de família i infància. La directora de l'equip, així com altres professores integrants, centra la seua activitat docent i investigadora prioritàriament en l'àmbit de les famílies i el menor, amb tesis dirigides sobre aquesta temàtica, projectes d'investigació i publicacions en revistes i obres col·lectives. Entre els projectes ha dirigit la investigació; Disseny d'un instrument per a analitzar la relació entre violència filie-parental i estructura i estil educatiu familiar; i participat, entre altres, en la investigació; Validació d'un instrument d'avaluació d'estils educatius familiars i establiment de lineamients per al disseny de programes d'intervenció amb famílies; (Universitat de València) i; Pràctiques familiars i corresponsabilitat: Anàlisi dels valors i proposta d'estratègies educatives per a la conciliació de la vida personal, social i laboral; (Universitat de Barcelona). Entre les seues últimes publicacions destaquem; Famílies i menors: reptes i propostes pedagògiques. De la mateixa manera, és responsable i participant de diferents iniciatives de formació especialitzada dirigides tant a egressats com a professionals en aquest àmbit (Curs de postgrau "Intervenció especialitzada amb famílies i infància: procediments i tècniques d'actuació"; programes de formació i investigació en intervenció familiar dirigits a professionals dels serveis especialitzats de família i infància (SEAFIs) de la Comunitat Valenciana; congressos nacionals i internacionals -ERNAPE i AIFREF-; conferències; cursos, etc.).
[Llegir més][Ocultar]
[Llegir més][Ocultar]
- Diseñar e implementar acciones formatives especializadas en los ambitos y tematicas en que nuestro equipo de investigacion desarrolla sus objetivos.
- Conocer necesidades y percepciones de la infancia, atendiendo a sus derechos de proteccion y participacion, y plantear propuestas de mejora
- Analizar problematicas y dificultades por las que atraviesan las familias y sus miembros, y desarrollar propuestas de mejora
- Profundizar en las herramientas y estrategias de trabajo especificas en el ambito de familia e infancia.
- Colaborar con agencias implicadas con las familias e infancia y difundir los hallazgos a la comunidad cientifica y a la sociedad
- Desarrollar proyectos-convenios de investigacion y colaboracion con distintas instituciones, asi como propuestas formativas para distintos col·lectives
- Competència parental i resiliència.Necessitats de la infància i l'adolescència; capacitats parentals; estils educatius; inclinació; context; suports familiars; recursos.
- La formació dels professionals en el treball amb famílies i infància-adolescència.Programes de formació contínua; formació inicial; diagnòstic de necessitats; avaluació; habilitats professionals; actituds del professional; fases de la intervenció socioeducativa; tipus d'intervenció.
- Col·laboració família-escola.Participació i col·laboració de les famílies a l'escola; escoles de pares i mares; AMPA; cafés pedagògics; implicació familiar (tipus i modalitats); vies de participació; conseqüències de la implicació.
- Intervenció socioeducativa en les pràctiques alienadores familiars.Processos de separació/divorci; conflictivitat familiar; manipulació; maltractament infantil-adolescent; anàlisi, diagnòstic, intervenció i avaluació.
- Protecció a la infància-adolescència en situació de risc o desamparament.Protecció a la infància-adolescència; situació de risc; situació de desemparament; mesures i recursos de protecció a la infància; acolliment; adopció; equips especialitzats; pla d'intervenció familiar; pla individualitzat de protecció.
- Estratègies d'intervenció amb famílies i infància.Mediació familiar; orientació familiar; teràpia familiar; equips especialitzats d'atenció a família i infància-adolescència; programes de formació; tècniques d'intervenció.
- Educació i diversitat familiar.Composicions familiars; funcionalitat familiar; dinamisme familiar; monoparentalitat; famílies reconstituïdes o compostes.
Nom | Caràcter de la participació | Entitat | Descripció |
---|---|---|---|
PIEDAD MARIA SAHUQUILLO MATEO | Director-a | Universitat de València | Titular d'Universitat |
Equip d'investigació | |||
VERONICA RIQUELME SOTO | Membre | Universitat de València | Ajudant Doctor/a |
GENOVEVA RAMOS SANTANA | Col·laborador-a | Universitat de València | Titular d'Universitat |
MARIA CARMEN BELLVER MORENO | Col·laborador-a | Universitat de València | Prof. Permanent Laboral Ppl |
RAQUEL IBAÑEZ MARTINEZ | Col·laborador-a | Universidad Católica de Valencia San Vicente Mártir | professor-a |
ESTER CISCAR CUÑAT | Col·laborador-a | Universitat de València | Associada/associat d'Universitat |
ESTER CISCAR CUÑAT | Col·laborador-a | Mancomunidad Camp De Turia | director-a (unitat) |
CONCEPCIÓN MARTÍNEZ VÁZQUEZ | Col·laborador-a | Mancomunidad Camp De Turia | educador-a social |
VERONICA MENDEZ PARDO | Col·laborador-a | Universitat de València | Associat U. |
MONTSERRAT ESCRIBANO CARCEL | Col·laborador-a | Fundacion Universidad Catolica de Valencia San Vicente Martir | professor-a |
Mª ANGELES BLANCO PORTILLO | Col·laborador-a | CEIP Ciutat Cremona ( Alaquàs) | educador-a social |
FLOR HOYOS ALARTE | Col·laborador-a | Ajuntament d'Alaquàs | educador-a social |
AMPARO MERODIO SIMON | Col·laborador-a | Fundación Secretariado Gitano | psicòleg-oga social |
ROSALIA RIOJA RAMON | Col·laborador-a | FYDES Desarrollo Psico-Socio-Educativo, S.L. | educador-a social |
LUIS MIGUEL VALERA MELERO | Col·laborador-a | Universitat de València - Estudi General | estudiant-a de doctorat UVEG |
ANA ISABEL ACEDO BARROSO | Col·laborador-a | Universitat de València | Ajudant Doctor/a |
EMILIA OLIVER DEL OLMO | Col·laborador-a | Universidad Católica de Valencia San Vicente Mártir | professor-a |
RAQUEL HERNÁNDEZ CERVERÓN | Col·laborador-a | Generalitat Valenciana | tècnic-a |
- Actividades de investigación.
- Teoria de l'Educació
- separación; conflictos; familias; infancia; alienación; adolescencia
- riesgo; desamparo; protección; menor; acogimiento; adopción; familia; adolescentes
- mediación; orientación; terapia; familia; infancia; adolescencia; intervención; técnicas
- dinamismo; familia; forma familiar
- infancia; adolescencia; resiliencia; familia; competencia
- formación; profesionales; programas; infancia; adolescencia; familia
- escuela; familia; infancia; adolescencia; implicación; colaboración