GIUV2018-431
El grup d'investigació ITEAC, que té el seu origen en 2009, se centra fonamentalment en els dos trastorns del neurodesenvolupament més freqüents: els Trastorns Específics de l'Aprenentatge (dislèxia, disortografia, dificultats en comprensió i expressió escrita, dificultats en el càlcul i en la resolució de problemes matemàtics) i en el Trastorn per Dèficit d'Atenció amb Hiperactivitat (TDAH). Tots dos trastorns tenen una prevalença al voltant del 5-6%, amb gran persistència en l'adolescència i edat adulta, que ocasionen conseqüències negatives a nivell de funcionament personal, social, acadèmic o ocupacional (APA, 2014), raons que justifiquen el nostre interés en el seu estudi. Sota aquests paràmetres, s'articulen diferents línies d'investigació dedicades a l'estudi de les característiques dels trastorns específics de l'aprenentatge al llarg del cicle vital, anàlisi de l'impacte dels trastorns específics i comorbilitats en el pla personal, social, familiar, i ocupacional, així com l'anàlisi de programes de prevenció i intervenció en els trastorns específics de l'aprenentatge. Addicionalment, el grup ocasionalment s'interessa per altres temes com la prevenció i intervenció en...El grup d'investigació ITEAC, que té el seu origen en 2009, se centra fonamentalment en els dos trastorns del neurodesenvolupament més freqüents: els Trastorns Específics de l'Aprenentatge (dislèxia, disortografia, dificultats en comprensió i expressió escrita, dificultats en el càlcul i en la resolució de problemes matemàtics) i en el Trastorn per Dèficit d'Atenció amb Hiperactivitat (TDAH). Tots dos trastorns tenen una prevalença al voltant del 5-6%, amb gran persistència en l'adolescència i edat adulta, que ocasionen conseqüències negatives a nivell de funcionament personal, social, acadèmic o ocupacional (APA, 2014), raons que justifiquen el nostre interés en el seu estudi. Sota aquests paràmetres, s'articulen diferents línies d'investigació dedicades a l'estudi de les característiques dels trastorns específics de l'aprenentatge al llarg del cicle vital, anàlisi de l'impacte dels trastorns específics i comorbilitats en el pla personal, social, familiar, i ocupacional, així com l'anàlisi de programes de prevenció i intervenció en els trastorns específics de l'aprenentatge. Addicionalment, el grup ocasionalment s'interessa per altres temes com la prevenció i intervenció en violència i assetjament escolar, l'impacte d'altres trastorns del neurodesenvolupament en el context familiar, l'anàlisi de variables afectives en l'aprenentatge de segones llengües i la formació del professorat de diferents etapes educatives
[Llegir més][Ocultar]
[Llegir més][Ocultar]
- Analizar el perfil neuropsicologico y afectivo-motivacional de los trastornos especificos del aprendizaje, con y sin comorbilidades.
- Analisis del impacto en el contexto familiar de los trastornos especificos del aprendizaje, con y sin comorbilidades.
- Diseño y analisis de programas de prevencion e intervencion educativa basados en la evidencia en los trastornos especificos del aprendizaje.
- Avaluació i intervenció educativa en trastorns específics de l'aprenentatge i comorbiditats..Aquesta línia tracta de millorar els nostres coneixements sobre els trastorns específics de l'aprenentatge i les seues comorbilitats al llarg del cicle vital, així com el disseny i l'anàlisi de l'efectivitat de programes de prevenció i intervenció basats en l'evidència empírica.
Nom | Caràcter de la participació | Entitat | Descripció |
---|---|---|---|
MANUEL SORIANO FERRER | Director-a | Universitat de València | Titular d'Universitat |
Equip d'investigació | |||
VICENTE FELIX MATEO | Col·laborador-a | Consellería d'Educació | professor-a associat-da |
ELENA BLANCO ALONSO | Col·laborador-a | Consellería d'Educació | professor-a |
Mª CARMEN CONTRERAS GONZALEZ | Col·laborador-a | Consejería Educación - Junta Andalucía | tècnic-a |
MANUEL R. MORTE SORIANO | Col·laborador-a | Universitat de València - Estudi General | estudiant-a de doctorat UVEG |
FRANCISCO NIEVAS CAZORLA | Col·laborador-a | Universidad de Almería | professor-a titular d'universitat |
PILAR SANCHEZ LOPEZ | Col·laborador-a | Universidad de Almería | professor-a titular d'universitat |
Elisa Piedra Martínez | Col·laborador-a | Universidad del Azuay - Cuenca (Ecuador) | professor-a titular d'universitat |
- Educación preprimaria.
- Educación primaria.
- Educación secundaria general.
- Educación universitaria.
- Psicologia Evolutiva i de l'Educació
- TDAH, Dislexia, DAM,...