GIUV2021-508
Aquest equip de recerca que va iniciar la seua trajectòria l'any 2006, amb altres components i acrònim, s'ocupa de la recerca i millora de les organitzacions educatives, des de diferents perspectives: avaluació, direcció educativa, lideratge i formació permanent del professorat. Els membres d'aquest equip pretenem investigar en profunditat aquests eixos per fer-ne una anàlisi crítica, per a la construcció de coneixements rellevants que permeten establir pautes i propostes de millora que puguen incidir en un millor funcionament de les organitzacions educatives. Mirar al futur requereix arguments de canvi i propostes d'innovació que assumim amb interès, dedicació i il·lusió per garantir que les nostres organitzacions siguen referents de qualitat, equitat i inclusió. Aquest és el repte que ens mou des de la Universitat per fer-ho realitat. Per tant, l'objectiu principal d'aquest equip és intentar investigar els processos d'avaluació, direcció, lideratge i formació del professorat per construir no només coneixement sinó també dissenyar, aplicar i avaluar propostes que milloren la qualitat de les organitzacions educatives. Consegüentment, pretenem investigar aquestes línies de recerca:...Aquest equip de recerca que va iniciar la seua trajectòria l'any 2006, amb altres components i acrònim, s'ocupa de la recerca i millora de les organitzacions educatives, des de diferents perspectives: avaluació, direcció educativa, lideratge i formació permanent del professorat. Els membres d'aquest equip pretenem investigar en profunditat aquests eixos per fer-ne una anàlisi crítica, per a la construcció de coneixements rellevants que permeten establir pautes i propostes de millora que puguen incidir en un millor funcionament de les organitzacions educatives. Mirar al futur requereix arguments de canvi i propostes d'innovació que assumim amb interès, dedicació i il·lusió per garantir que les nostres organitzacions siguen referents de qualitat, equitat i inclusió. Aquest és el repte que ens mou des de la Universitat per fer-ho realitat. Per tant, l'objectiu principal d'aquest equip és intentar investigar els processos d'avaluació, direcció, lideratge i formació del professorat per construir no només coneixement sinó també dissenyar, aplicar i avaluar propostes que milloren la qualitat de les organitzacions educatives. Consegüentment, pretenem investigar aquestes línies de recerca: avaluació i qualitat en l'educació. Aquesta línia pretén reforçar una relació còmplice i autèntica entre la necessitat d'una avaluació per a l'aprenentatge i per a la millora professional que hi facilite els processos de qualitat. L'avaluació es presenta, sens dubte, com un agent d'optimització i innovació. Equips directius. Aquest eix se centra a promoure la reflexió, la recerca i la innovació sobre els problemes d'organització i gestió de les organitzacions educatives per donar suport als processos de canvi i millora. I, en particular, planificar, desenvolupar i avaluar plans d'acció i formació contínua dels equips directius per abordar les complexitats a què s'enfronten en organitzacions cada vegada més canviants i complexes. Desenvolupament professional i formació permanent del professorat. Aquest punt té com a objectiu aconseguir una millor competència professional del professorat que intenta fomentar la innovació i millorar els processos d'ensenyament i aprenentatge per elevar el potencial de l'alumnat i aconseguir-ne l'èxit educatiu. Formació continuada que permetrà el desenvolupament professional del professorat. Una relació bidireccional que necessita estratègies que permeten potenciar els processos de canvi i millora contínua. Lideratge. Aquesta perspectiva té com a finalitat investigar les tendències de lideratge emergents i l'impacte positiu que se'n deriva en els resultats acadèmics dels estudiants, en el desenvolupament professional de l'equip docent i en la millora de la comunitat educativa. Sense oblidar la rellevància dels processos comunicatius com a eix vertebrador del bon funcionament i gestió de les organitzacions educatives. En concret, se centra a liderar i gestionar grups de professionals en el marc d'organitzacions participatives, així com dissenyar estratègies i tècniques de lideratge que promoguen organitzacions educatives democràtiques, sostenibles i de qualitat.
[Llegir més][Ocultar]
[Llegir més][Ocultar]
- Investigar en los procesos de evaluacion, organizacion, direccion, liderazgo y formacion del profesorado para mejorar las instituciones educativas
- Avaluació i qualitat en educació.Aquesta línia pretén reforçar una relació còmplice i autèntica entre la necessitat d'una avaluació per a l'aprenentatge i per a la millora professional que facilite els processos de qualitat a les organitzacions educatives. L'avaluació es presenta com un agent d'optimització i innovació.
- Equips directius.Aquesta línia se centra a promoure la reflexió, la recerca i la innovació sobre els problemes que troben els equips directius de les organitzacions educatives perndonar suport als processos de canvi i millora.
- Desenvolupament professional i formació permanent del professorat .Aquesta investigació té com a objectiu assolir una millor competència professional del professorat que intente fomentar la innovació i millora dels processos d'ensenyament i aprenentatge per elevar el potencial de l'alumnat i aconseguir-ne l'èxit educatiu.
- Lideratge.Aquesta perspectiva té com a finalitat investigar les tendències de lideratge emergents i l'impacte positiu que se'n deriva en els resultats acadèmics de l'alumnat, en el desenvolupament professional de l'equip docent i en la millora de la comunitat educativa.
Nom | Caràcter de la participació | Entitat | Descripció |
---|---|---|---|
MARIA AMPARO CALATAYUD SALOM | Director-a | Universitat de València | Titular d'Universitat |
Equip d'investigació | |||
BEATRIZ ALONSO TENA | Col·laborador-a | Universitat de València - Estudi General | estudiant-a de doctorat UVEG |
Vicente Riofrio Leiva | Col·laborador-a | Universitat de València - Estudi General | estudiant-a de doctorat UVEG |
María Anabel García Neila | Col·laborador-a | Universitat de València - Estudi General | estudiant-a de doctorat UVEG |
Gemma Arastey Ramírez | Col·laborador-a | Universitat de València - Estudi General | estudiant-a de doctorat UVEG |
Maria Amparo Torres Bellvis | Col·laborador-a | Universitat de València - Estudi General | estudiant-a de doctorat UVEG |
Emilio Moscardó Martinez | Col·laborador-a | Universitat de València - Estudi General | estudiant-a de doctorat UVEG |
Edelmira Añó Añó | Col·laborador-a | Universitat de València - Estudi General | estudiant-a de doctorat UVEG |
Flor María Mella Mella | Col·laborador-a | Universitat de València - Estudi General | estudiant-a de doctorat UVEG |
Bertha Guamán Guaya | Col·laborador-a | Universitat de València - Estudi General | estudiant-a de doctorat UVEG |
Margoth Iriarte Solano | Col·laborador-a | Universitat de València - Estudi General | estudiant-a de doctorat UVEG |
MERCEDES VENTURA CAMPOS | Col·laborador-a | Universitat Jaume I | professor-a ajudant-a doctor-a |
- Educación primaria.
- Educación secundaria general.
- Didàctica i Organització Escolar
- evaluación; calidad; mejora
- dirección; función directiva
- formación; profesorado; desarrollo profesional
- liderazgo