GIUV2023-577
El grup de recerca en Lectura Digital i Estudis Metaanalítics en Educació s'especialitza en l'estudi de la comprensió lectora en entorns digitals, des d'una perspectiva multidisciplinària que engloba la psicologia educativa, la neurociència cognitiva, els estudis metaanalítics i la valoració d'avaluacions internacionals a gran escala en educació. Està format per membres que compaginen una llarga trajectòria investigadora internacional amb una àmplia experiència en trasllats a entitats locals i nacionals. El grup treballa assíduament amb laboratoris de la Universitat d'Oslo (Noruega), la Universitat de Poitiers (França), la Universitat de Tolosa (França), la Universitat de Pàdua (Itàlia), la Universitat de Wuppertal (Alemanya) o la Universitat Americana (EUA). El grup ha rebut finançament del programa d'excel·lència en R + D de l'Agència Estatal de Recerca, del programa de grups de recerca de la Fundació BBVA i del programa COST de la UE. Així mateix, el grup ha col·laborat amb nombrosos centres educatius, amb centres de formació com INTEF i CEFIREs del GVA, associacions com la Fundació Germán Sánchez Ruipérez, així com amb editorials educatives com Editorial VOCA. Finalment,...El grup de recerca en Lectura Digital i Estudis Metaanalítics en Educació s'especialitza en l'estudi de la comprensió lectora en entorns digitals, des d'una perspectiva multidisciplinària que engloba la psicologia educativa, la neurociència cognitiva, els estudis metaanalítics i la valoració d'avaluacions internacionals a gran escala en educació. Està format per membres que compaginen una llarga trajectòria investigadora internacional amb una àmplia experiència en trasllats a entitats locals i nacionals. El grup treballa assíduament amb laboratoris de la Universitat d'Oslo (Noruega), la Universitat de Poitiers (França), la Universitat de Tolosa (França), la Universitat de Pàdua (Itàlia), la Universitat de Wuppertal (Alemanya) o la Universitat Americana (EUA). El grup ha rebut finançament del programa d'excel·lència en R + D de l'Agència Estatal de Recerca, del programa de grups de recerca de la Fundació BBVA i del programa COST de la UE. Així mateix, el grup ha col·laborat amb nombrosos centres educatius, amb centres de formació com INTEF i CEFIREs del GVA, associacions com la Fundació Germán Sánchez Ruipérez, així com amb editorials educatives com Editorial VOCA. Finalment, diversos estudis del grup han aparegut en la premsa nacional i internacional, incloent notícies a "El País", "ABC", "Las Provincias", "CADENA SER", "TVE", "The Guardian" (Regne Unit), "Financial Times" (EUA), "Publico" (Portugal), "Gazeta do Povo" (Brasil) o "Frankfurter Allgemeine Zeitung" (Alemanya).
[Llegir més][Ocultar]
[Llegir més][Ocultar]
- Estudio de los procesos de comprension en lectura digital.
- Transferencia de los avances cientificos sobre lectura hacia el ambito educativo y editorial.
- Hàbits de lectura digital a casa i a classe.Aquesta línia pretén analitzar la relació entre els hàbits de lectura en dispositius digitals i els seus efectes en el desenvolupament de les habilitats de comprensió lectora de l'alumnat de primària i secundària.
- Pràctiques lectores basades en l'evidència: anàlisis metaanalítiques i de bases de dades educatives..En aquesta línia, l'objectiu és identificar pràctiques de lectura basades en l'evidència a partir d'anàlisis metaanalítiques i bases de dades educatives a gran escala com PISA, PIRLS o NAEP. Aquestes avaluacions proporcionen orientació per millorar la pràctica de l'ensenyament i l'aprenentatge.
- Programes dintervenció en comprensió lectora..L'objectiu d'aquesta línia de treball és desenvolupar i validar programes de foment de la lectura, tant tradicional com digital, en l'àmbit de l'Educació Primària i Secundària.
- Efecte de la superioritat del paper..Analitzem els efectes del format de lectura (paper o digital) en la comprensió lectora, basant-nos en estudis als centres educatius, i els complementem amb metodologies de la neurociència cognitiva, com són les tècniques de registre dels moviments oculars i el registre d'electroencefalogrames (EEG).
Nom | Caràcter de la participació | Entitat | Descripció |
---|---|---|---|
LADISLAO SALMERON GONZALEZ | Director-a | Universitat de València | Catedràtica/Catedràtic d'Universitat |
Equip d'investigació | |||
AMELIA MAÑA LLORIA | Membre | Universitat de València | Titular d'Universitat |
CRISTINA VARGAS PECINO | Membre | Universitat de València | Titular d'Universitat |
LAURA GIL PELLUCH | Col·laborador-a | Universitat de València | Titular d'Universitat |
LUIS RAMOS SORIANO | Col·laborador-a | Universitat de València | Associat/ada d'Universitat |
LUIS RAMOS SORIANO | Col·laborador-a | Centro educativo Gençana CV | cap de secció/servei |
SANDRA MONTAGUD ROMERO | Col·laborador-a | Universitat de València | Titular d'Universitat |
MARIA DEL CARMEN BLANCO GANDIA | Col·laborador-a | Universidad de Zaragoza | professor-a ajudant-a doctor-a |
MARIA VICTORIA GARCIA CUENCA | Col·laborador-a | Universidad Internacional Valenciana (VIU) | professor-a col·laborador-a |
- Investigación y desarrollo experimental en ciencias sociales y humanidades.
- lectura; digital; hábitos lectores
- metaanalisis; educación; lectura
- intervención; comprensión lectora; dificultades aprendizaje
- medio; lectura; movimientos oculares; EEG