• Obtenir el necessari conjunt de coneixements sobre la situació de l'economia mundial i del comerç internacional per entendre el context en què evoluciona l'activitat d'empreses i institucions amb projecció internacional.
  • Conèixer l'entorn institucional, particularment el de la Unió Europea, en el qual es desenvolupa el procés d'internacionalització en l'actual economia globalitzada.
  • Seleccionar i gestionar les vies d'accés als mercats exteriors i establir els mecanismes de control pertinents sobre l'estratègia d'internacionalització triada.
  • Aprehender conocimientos esenciales en ámbitos específicos (derecho, logística, tributación) necesarios para una comprensión global del proceso de internacionalización económica.
  • Conèixer les pràctiques i els costums dels sectors econòmics en l'aspecte internacional, així com les peculiaritats inherents a les diferents àrees econòmiques.
  • Obtenir una visió àmplia de les relacions comercials internacionals, enfocant la problemàtica de l'empresa o la institució des d'una perspectiva global.
  • Detectar oportunitats i riscos en els mercats internacionals, en particular en les economies emergents.
  • Assumir responsabilitats tècniques i directives en l'organigrama d'una empresa amb projecció internacional, així com en l'estructura d'organismes públics l'objecte dels quals és donar suport a la internacionalització de les empreses.
  • Posseir les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una forma que haurà de ser en gran manera autònoma.
  • Desenvolupar un coneixement suficient i una utilització efectiva de les fonts estadístiques i documentals necessàries per sustentar les propostes efectuades.
  • Ser capaços d'integrar els coneixements teòrics adquirits amb les especificitats dels problemes pràctics.
  • Desenvolupar les capacitats d'anàlisi i de síntesi necessàries per abordar problemes complexos.
  • Entendre i adaptar-se als distints entorns culturals que caracteritzen cada mercat internacional i als agents que hi operen.
  • Saber comunicar les conclusions (i els coneixements i les raons últimes que les sustenten) a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats, responent a les crítiques sobre els resultats obtinguts mitjançant postulats argumentats, rigorosos i tolerants.
  • Desenvolupar la capacitat de treballar en equip, responent a situacions problemàtiques de manera col·lectiva.
  • Articular de forma sòlida arguments crítics amb les posicions defensades pels companys d'activitat o els possibles socis en els negocis, alhora que desenvolupar l'autocrítica respecte als propis posicionaments.
  • Ser capaços d'integrar coneixements, afrontar situacions problemàtiques i oferir solucions efectives des del respecte a les responsabilitats socials i ètiques, així com als drets i als valors propis d'una societat democràtica.
  • Saber aplicar els coneixements adquirits i ser capaços de resoldre problemes en entorns nous o poc coneguts, dins contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb el comerç internacional i la integració econòmica