foto Ana Maria Brigido Corachan
ANA MARIA BRIGIDO CORACHAN
PDI-Titular d'Universitat
Coordinador/a de Mobilitat
Àrea de coneixement: FILOLOGIA ANGLESA
Departament: Filologia Anglesa i Alemanya
Departamento de Filología Inglesa y Alemana Universitat de València Avda/ Blasco Ibáñez 32 46010 Valencia Despacho #47 (sexto piso)
(9638) 64137
Biografia

Anna M. Brígido-Corachán és doctora en Literatura Comparada per la Universitat de Nova York (NYU 2017) i doctora en Retòrica i Lingüística Angleses (Universitat de València 2008). Actualment exerceix com a Professora Titular en el Departament de Filologia Anglesa i Alemanya i imparteix diverses assignatures de literatura nord-americana i cinema contemporanis en el Grau d'Estudis Anglesos i en el Màster d'Estudis Anglesos Avançats de la UVEG. La Dra. Brígido-Corachán ha participat en diversos projectes d'investigació R+D finançats pel Ministeri d'Educació i per la Generalitat Valenciana (sobre cultura, desenvolupament, moviments socials i la seua influència i representació en els discursos literaris) i des de 2019 coordina el grup d'investigació LENA: Literatures Ètniques Nord-americanes en un Context Global (LENA - GIUV 2019-457) que abasta els projectes R+D+i "Les literatures (trans)ètniques nord-americanes en un context global: Representacions, transformacions i resistències" (GV/2019/114) i "Reconfiguracions de gènere, raça i classe social en la literatura ètnica nord-americana de l'era Obama/Trump" (GV/AICO/2021/249). També coordina el grup d'innovació educativa NAPCED finançat pel Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa de la Universitat de València, el qual examina les possibles aplicacions de la Pedagogia Crítica i l'Educació per al Desenvolupament en assignatures de literatura anglòfona posant l'accent principalment en els entorns digitals i performatius. Desde el curs 2023-2024 és Coordinadora de Mobilitat / Erasmus+ del Grau d'Estudis Anglesos.

Els seus interessos acadèmics inclouen la literatura contemporània dels Estats Units, la literatura i cultura de les minories ètniques en el món anglòfon, els llenguatges audiovisuals, la pedagogia crítica i decolonial i l'aplicació de les noves tecnologies a l'educació, amb un particular èmfasi en la literatura i la història recent de les comunitats indígenes nord-americanes, els sistemes de coneixement tradicional nadius, la ecocrítica, i les interseccions entre la literatura i el cinema. És membre de la xarxa d'investigació internacional Small/Minor Literatures i de diverses associacions internacionals com European Association of American Studies, American Indian Workshop, Western Literature Association, The Society for Multiethnic Studies: Europe and the Americas (MESEA), SAAS i AEDEAN. Entre les seues publicacions més recents podem destacar les següents:

  • “The Self-Making, Worlding Processes of Contemporary Zapotec Literature” World Literature Before World Literature. Special Issue of the Journal of Foreign Languages and Cultures. Vol. 7, n. 2. December 2023.
  • “Relational Bodies in Motion: A Trans-Indigenous Reading of Ofelia Zepeda and Irma Pineda’s Place-Based Poetry” Indigenous Journeys, Transatlantic Perspectives. Relational Worlds in Contemporary Native American Literature. Michigan State University Press, 2023.
  • Editor. Indigenous Journeys, Transatlantic Perspectives. Relational Worlds in Contemporary Native American Literature. Michigan State University Press, 2023.
  • "Kiowa Images, Stories, and Human/More-than-human Relations in Alfred and N. Scott Momaday’s The Way to Rainy Mountain." Miscelánea: A Journal of English and American Studies, 2022, vol. 66: 69-90.
  • "Reframing Our Pedagogical Practice. Teaching Native American/First Nations Literature and Culture through Indigenous-centered Methodologies." Indigenizing the Classroom. Engaging Native American/First Nations Literature and Culture in Non-native Settings. Ed. Anna M. Brígido-Corachán. Publicacions de la Universitat de València, 2021.
  • "Multiliteracies, Critical Framing, and Literary Analysis in BookTube Reviews". International Journal of Learning in Higher Education, 2021, vol. 28, n. 1:127-138 DOI:10.18848/2327-7955/CGP/v28i01/127-138
  • "Los mundos subalternos de la literatura mundial: hacia una comparación de las literaturas indígenas en Abya Yala//las Américas". In World Literature, Cosmopolitanism, Globality. Beyond, Against, Post, Otherwise. De Gruyter (2019). Co-authored with César Domínguez.
  • "Native Waterscapes in the Northern Borderlands: Restoring Traditional Environmental Knowledge in Linda Hogan's Solar Storms." Revista de Estudios Norteamericanos, 2018, vol. 22: 37-57.
  • "Material Nature, Visual Sovereignty, and Water Rights: Unpacking the Standing Rock Movement." Studies in the Literary Imagination. Special Issue: 21st- Century American Crises: Reflections, Representations, Transformations. Part 1. 2017, vol. 50, n. 1: 69-90.
  • "Digital Storytelling and its Expansion across Educational Contexts". Appraising Digital Storytelling Across Educational Contexts. Publicacions de la Universitat de València (2014). Co-authored with Carmen Gregori-Signes.
  • "Native Journeys of Self-Figuration: N. Scott Momaday's The Way to Rainy Mountain and Gloria Anzaldúa's Borderlands/La Frontera". In Selves in Dialogue. A Transethnic Approach to American Life Writing (2011). Ed. Rodopi/Brill.
Asignatures impartides i modalitats docents
Tutories
Primer quadrimestre
Dimarts de 12:00 a 15:00. DESPATX 047, 6ª PLANTA FFTIC
Segon quadrimestre
Dijous de 10:00 a 13:00. DESPATX 047, 6ª PLANTA FFTIC
Observacions
Participa en el programa de tutories electròniques de la Universitat de València
Publicacions en revistes
Altres Publicacions
Articles en web UV