Logo del portal
FERNÁNDEZ BELTRÁN, FRANCISCO JOSÉ

Biografia

Francisco Fernández Beltrán és doctor en Comunicació Empresarial i Institucional i llicenciat en Ciències de la Informació (especialitat Periodisme). Ha treballat com a periodista en els diaris Mediterráneo y Levante, on es va especialitzar en informació econòmica i temes educatius. Soci fundador de l'agència de publicitat Direcom, ha gestionat accions de comunicació per a clients com Grundig Espanya, la Federació Empresarial de Turisme de Castelló, Cookson Mathey, el Col·legi Oficial de Metges de Castelló i el Col·legi Oficial de Farmacèutics, entre altres comptes.

Des de 1998 ocupa el càrrec de cap del Servei de Comunicació i Publicacions de la Universitat Jaume I de Castelló, activitat que compatibilitza en l'actualitat amb la docència en el Màster Oficial en Noves Tendències i Processos d'Innovació en Comunicació, del que és codirector, així com en altres cursos de postgrau. Ha participat com a docent convidat en màsters de la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat de València, la Universitat Cardenal Herrera-CEU, la Universitat Catòlica de Múrcia, la Universitat de las Américas de Ecuador i la Universidad del Valle de México. Ha format part de l'equip que va elaborar el Manual de Gestió de la Imatge i la Comunicació de la Universitat Jaume I, el primer realitzat d'una universitat pública espanyola. 

És autor del llibre Comunicación interna 2.0. La gestión de portales corporativos y redes sociales, en el qual analitza la gestió de la comunicació interna des de la perspectiva dels nous mitjans tecnològics. Així mateix, ha publicat articles sobre temes de comunicació, sobretot des de la perspectiva del corporate i de la comunicació local. És col·laborador del Centre Internacional d'Estudis Superiors de Comunicació per a Amèrica Llatina (Ciespal), amb seu a Quito (Equador).

Entre novembre de 2008 i novembre de 2012 ha sigut president de la Unió d'Editorials Universitàries Espanyoles (UNE), associació que agrupa als 64 serveis editorials de les universitats públiques i privades d'Espanya i en la qual va ocupar també altres càrrecs de responsabilitat des de 2003. Des de novembre de 2005 a juny de 2010 ha sigut secretari executiu de la Xarxa de Gabinets de Comunicació de la Conferència de Rectors de les Universitats Espanyoles (CRUE). És també membre de la comissió de comunicació de la Xarxa d'Universitats Valencianes per al foment de la Investigació, el Desenvolupament i la Innovació (RUVID).

És president de l'Associació per al Desenvolupament de la Comunicació (AdComunica) i membre de l'associació de directius de comunicació Dircom.

És membre dels grups d'investigació Gestió de l'Ètica i la Responsabilitat Social Empresarial (GERSE). Les seues àrees d'especialitat són la comunicació corporativa, la reputació, les noves tecnologies de la comunicació, les relacions amb els mitjans de comunicació, la comunicació de la responsabilitat social, la comunicació local i el periodisme científic.