La Universitat celebra a La Nau l’acte commemoratiu de la mort de Lluís Vives
La Universitat de València ha celebrat aquest dilluns 7 de maig, un acte commemoratiu del 478é aniversari de la mort de Joan Lluís Vives. L’homenatge s'ha realitzat al Paranimf del Centre Cultural La Nau. L’acte ha estat presidit pel vicerector de Cultura de la Universitat de València, Antonio Ariño, i hi han intervingut els membres de l’Associació d’Amigues i Amics de Lluís Vives de la Universitat de València.
7 de de maig de 2018
En l’acte, a més, s'han presentatdues publicacions: El enigma de las Crónicas de Valencia desvelado, de Francisco Calero, i En busca del humanismo perdido. Estudios sobre la obra de Juan Luis Vives, de Jaime Vilarroig. En acabar, s'ha celebratuna actuació musical a càrrec de l’oboè solista de l’Orquestra Filharmònica de la Universitat de ValènciaÁlvaro Márquez.
Joan Lluís Vives va morir a Bruges, el 6 de maig de 1540. L’escultura va ser dissenyada per José Azuela a petició del rector Josep Monserrat Riutort i, després d’una dura polèmica en la premsa plantejada pels mitjans conservadors, va ser instal·lada al centre del Claustre de la Universitat el 1880. L’estàtua és massissa i va ser fosa en bronze d’una sola peça pel cèlebre Vicente Ríos Enrique, un fet que constitueix una gran proesa tècnica per a l’època.
Segons que han destacat fonts universitàries en diversos actes, possiblement la Universitat de València és l’única al món que ha decidit reservar el seu lloc més noble a un estudiant. Vives va ser estudiant de la Universitat de València però no en va ser professor.